• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
اخبار امروز : 5
0
3

اولین رندرهای ۳ بعدی خودروی برقی اپل با الهام از پتنت‌های ثبت شده

  • کد خبر : 31839
  • 21 آذر 1400 - 17:23
اولین رندرهای ۳ بعدی خودروی برقی اپل با الهام از پتنت‌های ثبت شده
یک شرکت لیزینگ خودرو انگلیسی به نام Vanarama اولین رندرهای خودروی برقی اپل معروف به Apple Car را منتشر کرده است.

اولین رندرهای ۳ بعدی خودروی برقی اپل با الهام از پتنت‌های ثبت شده

یک شرکت لیزینگ خودرو انگلیسی به نام Vanarama اولین رندرهای خودروی برقی اپل معروف به Apple Car را منتشر کرده است. این شرکت رندرهای مذکور را براساس پتنت‌های اپل و همچنین با الهام گرفتن از سایر محصولات اپل طراحی کرده است که در ادامه مشاهده می‌کنید.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،البته اپل تاکنون اطلاعات زیادی از خودروی برقی خود منتشر نکرده است و این رندرها صرفا حالت مفهومی دارند، هرچند که Vanarama مدعی است این رندرها را براساس چندین پتنت اپل تهیه کرده است.

این رندرها علاوه بر طراحی بیرون خودرو، امکانات داخل آن را نیز نشان می‌دهند. یکی از ویژگی‌های خودروی اپل، وجود صندلی‌های چرخان در داخل آن این که می‌توانند محیط داخل خودرو را به یک اتاق نشمین تبدیل کنند و با این کار امکان دسترسی به هر چیزی را فراهم کنند.

مورد بعدی، در‌های خودرو است که انعطاف‌پذیری زیادی را برای حرکت و جابه‌جایی سرنشینان ایجاد کرده‌اند و پنجره‌ها نیز حالت اسکوپ دارند که امکان دید وسیع‌تری را برای افراد داخل خودرو فراهم ‌خواهند کرد.

داشبورد، صفحه نمایش و دستگیره‌های خودرو نیز همگی بی‌نقص و قابل‌تنظیم هستند و جلوه‌ی فوق‌العاده‌ای به داخل خودرو بخشیده‌اند. همانطور که گفته شد در طراحی این رندرها از سایر محصولات اپل مانند آیفون نیز الهام گرفته شده است، بطوریکه دستگیرهای درب جمع‌شونده این خودرو شباهت زیادی به دکمه‌های آیفون دارند و گریل‌های شبکه‌مانند جلوی آن نیز از دریچه‌های دایره‌ای مک پرو الهام گرفته شده‌اند.

مطالب خواندنی:  خریداران ویژن پرو از ترک خوردن شیشه این هدست خبر می‌دهند

البته باید به این نکته توجه داشت که قرار نیست اپل هرآنچه که در پتنت‌های خود به ثبت رسانده به مرحله اجرا درآورد، بلکه ممکن است بعدا تغییراتی در آن‌ها ایجاد کند. بلومبرگ اخیرا گزارش داده بود که اپل قصد دارد خودروی برقی خود را به‌صورت تمام‌اتوماتیک بسازد بطوریکه فاقد هرگونه پدال و فرمانی باشد. البته شایعاتی نیز وجود دارند که گفته‌اند اپل احتمالا یک فرمان برای مواقع اورژانسی در داخل خودرو تعبیه خواهد کرد.

اولین رندرهای ۳ بعدی خودروی برقی اپل با الهام از پتنت‌های ثبت شده

بلومبرگ همچنین گفته است که اپل خودروی برقی خود را بسیار شبیه به خودروی Lifestyle شرکت Canoo خواهد ساخت که در آن سرنشینان خودرو روبه‌روی هم می‌نشینند.

اپل گفته است که خودروی برقی خود را تا چهار سال آینده یعنی در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد کرد. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که این غول تکنولوژی آیا درنهایت موفق به ارائه یک خودروی برقی تمام‌اتوماتیک می‌شود یا نه.

منبع: Mac Rumors

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=31839

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.