• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
3

اولین کونا الکتریکی به آمریکا ارسال شد

  • کد خبر : 6604
  • 05 اسفند 1397 - 21:22
اولین کونا الکتریکی به آمریکا ارسال شد

مدل الکتریکی هیوندای کونا (Kona) چند وقتی است در خیابان های کشور کره‌ جنوبی دیده شده و اما امروز شرکت هیوندای تصمیم گرفت تا این خودرو الکتریکی را وارد بازار آمریکا کند.در این هفته اولین کونا الکتریکی تحت نظارت دکتر دونال ا

d8a7d988d984db8cd986 daa9d988d986d8a7 d8a7d984daa9d8aad8b1db8cdaa9db8c d8a8d987 d8a2d985d8b1db8cdaa9d8a7 d8a7d8b1d8b3d8a7d984 d8b4d8af 5c69c34ae8f78

مدل الکتریکی هیوندای کونا (Kona) چند وقتی است در خیابان های کشور کره‌ جنوبی دیده شده و اما امروز شرکت هیوندای تصمیم گرفت تا این خودرو الکتریکی را وارد بازار آمریکا کند.

در این هفته اولین کونا الکتریکی تحت نظارت دکتر دونال اسمال (Dr. Donald Small) به آمریکا وارد شد. دکتر اسمال متخصص سرطان کودکان بوده و همچنین رئیس بخش درمان سرطان دانشگاه و بیمارستان‌های مرتبط به دانشگاه جان هاپکینز می‌باشد. به علاوه موارد گفته شده دکتر اسمال در مسائل مربوط به سلامتی و آلودگی و همچنین مواد و ذرات سمی سرطان زا به شرکت هیوندای کمک می‌کند. البته باید بگوییم دکتر اسمال فقط به ظاهر در پروژه های مربوط به محیط زیست و خودرو های الکتریکی مشارکت نمی‌کند بلکه خانه وی هم ۶۴ صفحه خورشیدی وجود دارد که تمامی انرژی موردنیاز از جمله موارد الکتریکی این خانه را تامین می‌کند.

اما درمورد جلوگیری از آلودگی هوا و آلاینده های سرطان زا فقط دانشگاه جان هاپکینز و شرکت هیوندای کافی نیستند. هیوندای امیدوار است تا بخش تحقیق و پیشگیری از سرطان هم به کمکش بیاید تا بتوانند با سرعت و کیفیت بهتری از تولید گازها و آلاینده های سرطان زا پیشگیری کند. البته هیوندای مبلغ ۲ میلیون دلار از سود فروش خودرو های الکتریکی و موارد دیگر را به سازمان های مربوط به سرطان پرداخت کرد.

براساس گفته دکتر اسمال این خودرو قیمتی بسیار کم به نسبت سایر خودرو های این رده دارد و هدف از این قیمت پایین این است که همه اقشار توانایی خرید این خودرو را داشته باشند. قیمت مدل پایه این خودرو ۳۶۴۵۰ دلار است و قیمت مدل نهایی این خودرو ۴۵۰۰۰ دلار می‌باشد. براساس گفته هیوندای این خودرو با هر بار شارژ می‌تواند ۲۵۸ مایل را طی کند. همه‌ی موارد استاندارد و به نوعی لوکس خودرو های این سری را دارا می‌باشد. به علاوه یک صفحه‌نمایش ۷ اینچی هم در این خودرو موجود است. هیوندای تمام سیستم های امنیتی ضروری و یا حتی تکمیلی را داراست. البته باید بگوییم شاید کمی طول بکشد تا این خودرو را در خیابان‌ها به طور رسمی مشاهده کنیم.

مطالب خواندنی:  ۴ سیارک از کنار زمین می گذرند

اما باید اشاره کنیم که تنها هیوندای در این زمینه فعال نیست، و برادر این شرکت یا همان شرکت کیا هم در حال کار بروی سئول است و تصمیم دارد تا این خودرو را هم به عنوان یک خودرو الکتریکی و هم به عنوان یک رقیب قدرتمند برای کونا در بازار آمریکا و همچنین بازار جهانی باشد.

در هرصورت باید تا زمان معرفی و عرضه رسمی این خودرو ها صبر کنیم تا ببینیم واقعا توانسته‌اند از تولید آلاینده های سرطان‌زا جلوگیری کنند یا نه و اینکه کدام یک از این شرکت‌ها موفق‌تر عمل کردند.

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=6604

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.