• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
اخبار امروز : 2
0
1

اپل از هوش مصنوعی جمنای گوگل در آیفون استفاده می‌کند

  • کد خبر : 45847
  • 01 فروردین 1403 - 13:12
اپل از هوش مصنوعی جمنای گوگل در آیفون استفاده می‌کند
اپل قصد دارد با کسب مجوز از گوگل از هوش مصنوعی جمنای این شرکت در آیفون و سیستم عامل iOS 18 استفاده کند.

اپل از هوش مصنوعی جمنای گوگل در آیفون استفاده می‌کند

به گزراش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس ، اپل قصد دارد با کسب مجوز از گوگل از هوش مصنوعی جمنای این شرکت در آیفون و سیستم عامل iOS 18 استفاده کند.

به نظر می‌رسد نسخه آتی iOS 18 در بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌ تاریخ نرم‌افزار آیفون مجهز به قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد خواهد شد. مدتها شایعه شده بود اپل قصد دارد هوش مصنوعی مولد را به iOS اضافه کند و چگونگی این کار برای خیلی‌ها جای سوال بود.

اما اکنون پاسخ این سوال برای همه روشن شده است. به گزارش بلومبرگ، اپل فعالانه در حال مذاکره با گوگل است تا مجوز بکارگیری مدل‌های هوش مصنوعی جمنای را کسب کند. همچنین ظاهرا اپل در حال بررسی همکاری احتمالی با OpenAI و بکارگیری مدل سری GPT این شرکت است.

طبق گزارش جدید، اپل قصد افزودن قابلیت‌های هوش مصنوعی جدیدی را به iOS 18 دارد. سری آتی iOS 18 بر روی مدل زبان بزرگ خود (LLM) توسعه یافته است. یکی از این قابلیت‌های هوش مصنوعی با اسم رمز Ajax می‌باشد و آموزش آن روزانه میلیون‌ها دلار برای اپل هزینه دارد.

اپل و گوگل همچنین در حال حاضر معامله بزرگ برای موتورهای جستجو دارند که طبق گزارشات سالانه بیش از ۱۸ میلیارد دلار سود برای اپل به همراه دارد. به هر حال، انتظار می‌رود در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل موسوم به WWDC که در ماه ژوئن برگزار خواهد شد، همزمان با رونمایی از iOS 18 شاهد اخبار بیشتری در این زمینه باشیم.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=45847

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.