• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
4

ایده های جالب و خلاقانه برای عکاسی

  • کد خبر : 29308
  • 25 تیر 1400 - 20:00
ایده های جالب و خلاقانه برای عکاسی
کسی که تازه پا به دنیای عکاسی گذاشته است و تجهیزات ضروری را تهیه کرده است، به دشواری می‎تواند ایده‎ های خلاقانه ‎ای برای عکاسی داشته باشد. باید از چه چیزی عکس گرفت؟ به نظر، سوال ساده‎ ای می‎ آید اما اطلاع از این که برای عکاسی باید دوربین یا گوشی‎ هوشمند خود را به سوی چه چیزی بگیرید خیلی دشوار است.

ایده های جالب برای عکاسی

عکاسی با قهوه

قهوه یکی از اجزای ضروری زندگی بسیاری از افراد است. خود قهوه و فنجان قهوه وسایل جذابی برای عکاسی هستند.

interesting ideas photography 2

ایده های عکاسی

سلفی گرفتن

به گزارش مجله زیباییسبز به نقلاز بیتوته،همه ی شکل‎های هنر منعکس‎ کننده خالقین خود، مصرف‎ کنندگان خود و تمدن خود هستند. در مورد پرتره‎ های شخصی (سلف پرتره‎ ها) هم این قضیه حقیقت دارد. پس یکی از رایج ترین سوژه ‎های عکاسی در زندگی مدرن امروزی، سلفی است.

امکان دارد از تصاویر سلفی متنفر باشید و فکر کنید برای نشان دادن خودتان احتیاج به مهارت زیادی ندارید. ولی عکاسان حرفه ‎ای بسیاری توانسته‎ اند یک جنبه پنهان از خودشان را در تصاویر پرتره شخصی نشان دهند.

چه حالتی به خودتان می‎گیرید؟ در پس ‎زمینه چه چیزی قرار دارد؟ روی چه چیزی دقت می کنید؟ وقتی که می‎خواهید از خودتان عکس‎های خلاقانه بگیرید باید به این سوالات پاسخ دهید. گرفتن یک عکس سلفی امکان دارد آسان به نظر برسد اما انتخاب‎های هنرمندانه بسیاری باید داشته باشید.

گرفتن عکس سلفی به جز این که کوشش های هنری شما را بیشتر می‎کند سبب می‎شود روی تایمر و حالت عکاسی سلفی دوربین خود مسلط شوید.

کاسی با غذاهای خوشمزه

چه چیزی بهتر از غذا برای عکاسی در خانه می شناسید؟ شما می‌توانید یک غذای خوب بپزید و آنگاه با استفاده از بعضی لوازم آن را به یک اثر هنری تبدیل کنید. تنها چیزی که احتیاج دارید یک منبع نور مناسب (بهتر است نور طبیعی باشد)، چند وسیله گوناگون (ظرف، قاشق و چنگال، گل و…) و قدری تزیین ظاهری است.

مطالب خواندنی:  روستای کردان یکی از محبوب ‌ترین مناطق توریستی ایران

عکاسی با نوزاد

نوزادها وقتی که خواب هستند بسیار زیبا می‌باشند و می‌توانند مدل‌های بسیار خوبی هم برای عکاسی باشند. شما برای عکاسی از آن‌ها به وسایلی مانند بالش و کوسن، پتو، چند اکسسوری کوچک و مقدار بسیار زیادی حوصله احتیاج خواهید داشت.

عکس‌های خانوادگی

همینطور دنبال کردن افراد خانواده و عکاسی از آن‌ها در حال برقراری ارتباط با یکدیگر، بدون اینکه متوجه دوربین شوند نیز یکی دیگر از ایده‌های مناسب برای عکاسی می‌باشد. عکس‌های خانوادگی یکی از بهترین ایده‌ها برای مجموعه‌ی عکس هستند.

عکاسی از فضاهای آزاد و در طبیعت

انجام دادن عکاسی در فضاهای آزاد و در طبیعت از مواردی است که به شما امکانات و ایده های بیشتری برای عکاسی می دهد امروزه برای انجام دادن عکاسی حرفه ای و هنری از شیوه ها و تکنیک های گوناگونی استفاده می شود مثلا برای نورپردازی صحیح و به وجود آوردن سایه های مناسب عکس، از پارچه هایی سفید برای این کار استفاده می کنند.

عکاسی از حیوانات خانگی

حیوانات خانگی می‌توانند مدل‌های جذاب و بامزه‌ای برای ایده عکاسی شما باشند. اگر آن‌ها با شما همکاری کافی دارند، تلاش کنید چند صحنه‌ی از پیش تعیین شده طراحی کنید. در غیر این صورت هم می‌توانید از کارهایی که در طول روز انجام می‌دهند عکاسی کنید.

ایده عکاسی با گل و گیاهان 

یکی دیگر از ایده های خوب برای عکاسی ، عکاسی از گیاهان آپارتمانی است. شما عکس‌هایی با طیف رنگی زنده خواهید داشت. شما می‌توانید نمای نزدیک زیبایی روی جزئیات بگیرید. همینطور می‌توانید از این صحنه‌ها به عنوان پس زمینه برای سوژه‌های دیگر هم استفاده کنید.

مطالب خواندنی:  «مرد عنکبوتی» روی دور رکوردشکنی افتاد

عکاسی با غروب و طلوع آفتاب

ایده عالی دیگری در آسمان به اسم خورشید دیده می‎شود. آفتاب خیر‎ه‎ کننده است و علاوه بر این رنگ‎های زیبایی از پرتوهای خود بر جا می‎گذارد که همه آسمان را می‎پوشانند، به خصوص در زمان غروب و طلوع. در واقع  چنانچه سعی دارید انگیزه داشته باشید، به دنبال آن بگردید.

عکاسی از خورشید چالش شما است. به مخاطبین خود نشان دهید که چقدر آسمان زیبا است. (تنها وقتی که آفتاب در آسمان قرار دارد دوربین خود را به طرف آن برای عکس گرفتن نگیرید!)

منتظر باشید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بعد از این که خورشید از سطح افق پایین می‎رود یک «غروب ثانویه» رخ می‎دهد و عکس‎های زیبایی می‎توان از آن گرفت.

از گرفتن عکس‎های خیلی زیاد نترسید. امکان دارد از عکس پنجاهم بیشتر از همه راضی باشید و توانایی گرفتن این همه عکس یکی از بهترین امتیازهای عکاسی دیجیتال است.

عکاسی با نمای شهر

ایده‎ های زیادی که تا الان به آن اشاره کردیم درباره نزدیک شدن به سوژه است، اما دیدگاه وسیع شهر می‎تواند به همان مقدار جالب باشد.

دیدگاه وسیع شهر می‎تواند نوستالوژیک، تحریک‎ کننده و جذاب باشد. به همین علت است که آسمان شهرهایی مثل نیویورک، لندن و پاریس سبب الهام ‎بخشی ایده‎ های عکاسی برای عکاس‎های بسیاری شده ‎اند. چنانچه زمان دارید، در یک موقعیت قرار بگیرید و بخش زیادی از روز را آن جا بمانید. پیش از این که فکر کنید می‎خواهید در عکس چه چیزی قرار گیرد ببینید چگونه نور ترکیب‎ بندی عکس را عوض می کند.

مطالب خواندنی:  کلیسای جامع کلن؛ شاهکار گوتیک آلمان

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=29308

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.