• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 2
0
1

با بخشیدن، رابطه‌تان را با همسرتان بهبود دهید!

  • کد خبر : 27282
  • 24 دی 1399 - 22:12
با بخشیدن، رابطه‌تان را با همسرتان بهبود دهید!

عمل بخشش یک فرایند صفر و یکی نیست. به‌ عبارت‌ دیگر اگر فرایند بخشش را از صفر تا ده در نظر بگیریم شاید شما قادر نباشید کسی را به‌طور کامل ببخشید اما می‌توانید تلاش کنید که به بخشش کامل نزدیک شوید. شاید نتوانید به ده برسید اما می‌توانید در این فرایند شش را تبدیل به […]

عمل بخشش یک فرایند صفر و یکی نیست. به‌ عبارت‌ دیگر اگر فرایند بخشش را از صفر تا ده در نظر بگیریم شاید شما قادر نباشید کسی را به‌طور کامل ببخشید اما می‌توانید تلاش کنید که به بخشش کامل نزدیک شوید. شاید نتوانید به ده برسید اما می‌توانید در این فرایند شش را تبدیل به هفت یا هشت کنید.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از عصر ایران،بخشیدن گاهی واقعاً سخت می‌شود چه موضوع در ارتباط با بخشیدن خودتان باشد چه بخشش دیگران. همه ما دوست داریم که به نحوی یاد بگیریم که چطور این کار را به بهترین نحو ممکن انجام دهیم. یکی از نکات مهمی که در خصوص بخشیدن وجود دارد این است که بخشش، برای سلامت ذهنی و فیزیکی بسیار بااهمیت است. تحقیقات به‌وضوح نشان می‌دهند که بخشش سطح استرس، تنش، افسردگی، اضطراب و همین‌طور خشم را پایین نگه می‌دارد.
خشم مانند سمی برای سلامت ذهن و جسم عمل می‌کند. خشم همچنین یکی از عوامل اصلی افزایش استرس و درنتیجه آن بیماری‌های قلبی است. زمانی که قادر به بخشیدن دیگران نیستیم، در حقیقت خشم را درون خودمان باقی نگه می‌داریم و درنتیجه این خشم به روش‌های مختلف و در سطوح مختلف می‌تواند به ما آسیب برساند. با بخشیدن قطعا روابطتان با همسرتان تغییر شگرفی خواهد کرد.

بخشیدن چه چیز نیست

  • بخشیدن به معنای رفاقت با کسی که به شما بدی کرده نیست. قرار نیست تلاش کنید تا او تبدیل به بهترین دوستتان شود.
  • بخشش به معنای تائید اتفاقی که پیش‌آمده نیست.
  • بخشش به معنای پذیرش فردی که به شما بدی کرده نیست.
مطالب خواندنی:  اگر همسرتان آشپزی بلد نیست چه کنید؟

بخشیدن یعنی چی؟

در عوض بخشیدن به معنای پذیرش اتفاق پیش‌آمده به‌طور کامل است یعنی به‌جای فکر و خیال در این خصوص که ای‌کاش این اتفاق یا آن اتفاق میفتاد، هر آنچه اتفاق افتاده است را به‌طور کامل بپذیریم. بخشش به این معناست که شما آن اتفاق را رها کرده‌اید. به عبارت کلی و بهتر، بخشش به این معنی است که شما به‌جای چسبیدن به گذشته یعنی آنجایی که اتفاق در آن رخ‌داده، به لحظه حال برگردید.

بخشش ستون اصلی هر رابطه‌ای است، خواه این رابطه رمانتیک و عاشقانه باشد خواه هر رابطه دیگری. ما معمولاً این‌طور فکر می‌کنیم که نگاه و نقطه نظرات دیگران به زندگی، باید شبیه نگاه ما به اتفاق‌ها باشد؛ اما از این نکته غافلیم که به ‌اندازه افرادی که بر روی زمین زندگی می‌کنند دیدگاه‌ها و نقطه نظرات متفاوت وجود دارد. این عدم درک ما از دیدگاه‌ها و نقطه نظرات دیگران می‌تواند شکافی به وجود آورد که منجر به خصومت، خشم و قطع ارتباط گردد. درحالی‌که وجود بخشش در رابطه، پلی است که بر روی این شکاف‌ها قرار می‌گیرد.

بخشش فرایندی است که به زمان نیاز دارد. زمانی که با مسئله خیانت یا سوءتفاهم شدید روبه‌رو هستیم احساسی که در ابتدا به وجود می‌آید مانع بخشش می‌شود، نگران نباشید این احساس طبیعی است. خشم و شوک اغلب قبل از بخشش اتفاق میافتد. قبل از اینکه ببخشیم باید با آسیب پیش‌آمده کنار بیایم. باید اجازه دهیم که این فرایند به‌مرور پیش رود. بخشیدن در حقیقت به این معناست که خشم و نفرت ناشی از اتفاق وزن و اهمیت خودشان را از دست می‌دهند و این امر در ابتدا مستلزم گذشت زمان است.

مطالب خواندنی:  اهداف هوشمند، اهداف سخت، PACT یا OKRs چه کار می کند؟

۷ قانون روانشناسی درباره بخشش

با این‌ حال آگاهی از مزایای بخشش، عمل بخشیدن را برای شما آسان نمی‌کند. در حالی‌ که هیچ راه‌حل ساده‌ای برای بخشیدن وجود ندارد یک سری نکات اساسی و مهمی در این خصوص موجود است که شخص می‌تواند آن‌ها را در ذهن خود حفظ کند و از کمک آن‌ها بهره‌مند گردد.

۱- بخشش به معنای فراموش کردن نیست

قرار نیست که همه‌چیز را ببخشید و فراموش کنید. افرادی که به طرز شدیدی مورد سوءاستفاده قرارگرفته‌اند و قربانی بوده‌اند آسیب‌ها و زخم‌هایشان را فراموش نمی‌کنند و قرار هم نیست که فراموش کنند. آن‌ها یاد می‌گیرند که ببخشند در حالی‌ که همه‌چیز را به‌خوبی به یاد دارند.

۲- بخشش به معنای کوچک شمردن آسیب‌ها نیست

عمل بخشیدن به این معنا نیست که بگویید: «اشکال ندارد. آن اتفاق خیلی هم بد نبود.» به‌هیچ‌عنوان. شما می‌بخشید اما آن ضربه و آسیب که به شما وارد شد خیلی سخت و واقعی بود.

۳- بخشش به این معنا نیست که شما فرد ساده‌لوحی هستید

بخشش نشانه ضعف، ساده‌لوحی و حماقت نیست.

۴- بخشش ربطی به عذرخواهی فرد مقابل ندارد

شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید آن فردی که به شما بدی کرده به‌طور ناگهانی به‌ اشتباه خودش آگاه شود و از شما بابت اشتباه و رفتار غلطش عذرخواهی کند. امکان دارد آن‌ها هرگز اشتباهشان را نپذیرند. مهم نیست، چرا که بخشش شما به خاطر منافع خودتان است و نه آن‌ها. فراموش نکنید که شما برای بخشش، به چیزی از طرف آن‌ها نیاز ندارید.

۵- بخشیدن یک فرایند است

عمل بخشش یک فرایند صفر و یکی نیست. به‌ عبارت‌ دیگر اگر فرایند بخشش را از صفر تا ده در نظر بگیریم شاید شما قادر نباشید کسی را به‌طور کامل ببخشید اما می‌توانید تلاش کنید که به بخشش کامل نزدیک شوید. شاید نتوانید به ده برسید اما می‌توانید در این فرایند شش را تبدیل به هفت یا هشت کنید.

مطالب خواندنی:  چرا پسرانی که رابطه نزدیکی با مادر خود دارند شریک عاطفی بهتری می شوند؟

۶- بخشیدن عملی برای سلامتی و تندرستی شماست

همان‌طور که مطالعات نشان می‌دهند، خشم می‌تواند مانند سمی خطرناک برای سلامتی شما عمل کند و از آنجایی‌ که کسی دوست ندارد نزدیک کسانی که خشمگین و بدخلق و دائم عصبانی هستند باشد، پس بخشیدن در حقیقت لطفی است که شما در حق خودتان می‌کنید و نه دیگران؛ و به‌ نوعی خودتان را از معرض آسیب بودن نجات می‌دهید.

۷- راز بخشش رهایی از خشم است

با توجه به مطالعات انجام‌شده در میان بیمارانی که دچار آسیب‌های فیزیکی، جنسی، احساسی و سوءاستفاده مالی قرارگرفته بودند، آن‌هایی به شرایط بهتر و زندگی نرمال برگشتند که توانسته بودند راهی برای بخشیدن خودشان و دیگران پیدا کنند. آن‌ها برای رهایی از خشم و نفرت تلاش زیادی کردند. بخشیدند اما فراموش نکردند و به خودشان اجازه ندادند که بار دیگر نقش قربانی را ایفا کنند. آن‌ها با انتخاب بخشش، از شر خشم رهایی پیدا کردند.

منبع: نی نی سایت

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=27282

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.