• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
4

با جزییات‌ترین تصویر شکار شده از کمربند کوییپر را در اینجا مشاهده کنید

  • کد خبر : 7191
  • 07 اسفند 1397 - 17:43
با جزییات‌ترین تصویر شکار شده از کمربند کوییپر را در اینجا مشاهده کنید

کمربند کوئیپر ۲۰۱۴ MU69 اسرار آمیز که به مدت طولانی یکی از موضوعات اصلی محافل اختر شناسی شده بود، هم اکنون چیزی بیش از یک «حباب خسته کننده و شبیه به دیگر اجرام فضایی» به نظر می‌رسد….

d8a8d8a7 d8acd8b2db8cdb8cd8a7d8aae2808cd8aad8b1db8cd986 d8aad8b5d988db8cd8b1 d8b4daa9d8a7d8b1 d8b4d8afd987 d8a7d8b2 daa9d985d8b1d8a8 5c744f9d4d588

کمربند کوئیپر ۲۰۱۴ MU69 اسرار آمیز که به مدت طولانی یکی از موضوعات اصلی محافل اختر شناسی شده بود، هم اکنون چیزی بیش از یک «حباب خسته کننده و شبیه به دیگر اجرام فضایی» به نظر می‌رسد. چرا که به تازگی ناسا با جزییات‌ترین تصاویری را که تا به حال از این جسم تهیه شده است را برای عموم به نمایش گذاشته شده است.

این تصویر از کمربند کوئیپر در فاصله‌ی حدودی ۴۱۰۹ مایل نسبت به این جرم فضایی و به طور دقیق در ساعت ۱۲:۳۳ روز اول ماه ژانویه میلادی شکار شده است. در حالیکه دانشمندان حتی پیش از این نیز به برخی از جزئیات MU69 اشراف داشتند، این تصاویر با کیفیت بالاتر، جزئیاتی را نشان می‌دهند که قبلا دیده نمی‌شد. با این وجود اختر شناسان تا پیش از این نیز به جزییاتی  مانند شکل غیرمعمول پنکیک مانند این کمربند توجه نشان داده بودند. در طی آخرین تصویر گرفته شده، شما می‌توانید قطعه‌های دایره‌ مانندی از سطح تشکیل دهنده‌ی این کمربند، حفره‌های عمیق (که از سمت بالا قابل رویت است) و دیگر جزئیات که تا پیش از این از چشمان اخترشناسان پنهان بوده است را مشاهده کنید.

این آژانس فضایی مشتاقانه خبر دریافت این عکس را ابراز داشته است و در مورد  این دست یافت جدید به خود افتخار می‌کند. ماهواره‌ی فضایی افق‌های جدید (New Horizons) بیش از پیش به MU69 نزدیک‌ شده است، در حالیکه این ماهواره نسبت به هدف اصلی خود یعنی  پلوتون همچنان فاصله‌ی زیادی دارد، با این وجود این دست یافت، به لطف دقت بی‌سابقه در محاسبات انجام شده در چندین کشور انجام پذیر شده است. به گفته سرپرست اصلی تیم تحقیقاتی این پروژه، آقای آلن استرن (Alan Stern)، احتملا بسیار زیادی وجود داشت که دوربین، هدف مورد نظرش را از دست بدهد و در نتیجه تصویری به این جزییات بالا در واقع هیچگاه در اختیار ما قرار نگیرد.

مطالب خواندنی:  کشف سیاره‌ای که یک سال کامل در آن ۱۶ ساعت است

متاسفانه شما نمی‌توانید عکس‌هایی با جزییات بالاتر و بهتر از موردی که در اختیار شما قرار داده‌ایم را کسب کنید، با این حال، این کیفیت به اندازه کافی خوب است که بتواند جزییات بیشتری در مورد شکل و شمای کلی این جرم فضایی را برای ما توصیف کند. در این تصویر همچنان نحوه‌ی تعاملات آن در فاصله‌ی حدودی۴٫۱ میلیارد مایلی از زمین قابل مشاهده است. این موارد، عکس‌های مختصری هستند، اما این پتانسیلی در آن‌ها نهفته شده است که بتوانند سال‌ها به مطالعات فضایی بشر کمک کنند. برای دیدن تصویر این شئ فضایی در ابعاد بزرگ به اینجا بروید.

منبع:tech.gamefa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=7191

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.