• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 6
0
1

بررسی نحوه طراحی و تاریخچه لوگوی مرسدس بنز

  • کد خبر : 3779
  • 30 آبان 1397 - 18:54
بررسی نحوه طراحی و تاریخچه لوگوی مرسدس بنز

لوگوی فعلی مرسدس بنز که در آن حلقه‌ای ستاره سه پر را دربرگرفته در سال ۱۹۳۷ طراحی شده است. طراحی و داشتن لوگویی خاص برای کمپانی‌های بزرگ به خصوص کمپانی‌های خودروسازی موضوعی مهم و حیاتی است، به ویژه اگر این کمپانی‌ها کهن سال و دارای اسم و رسم در اکثر کشورها باشد. یکی از این […]

sh 235لوگوی فعلی مرسدس بنز که در آن حلقه‌ای ستاره سه پر را دربرگرفته در سال ۱۹۳۷ طراحی شده است.

طراحی و داشتن لوگویی خاص برای کمپانی‌های بزرگ به خصوص کمپانی‌های خودروسازی موضوعی مهم و حیاتی است، به ویژه اگر این کمپانی‌ها کهن سال و دارای اسم و رسم در اکثر کشورها باشد.

یکی از این کمپانی‌های بزرگ و خوش نام کمپانی مرسدس بنز با آن لوگوی معروف و خاصش است که هر کسی از شیوه طراحی و تاریخچه لوگوی آن خبر ندارد.

معرفی مرسدس بنز

مرسدس بنز، (به آلمانی: Mercedes-Benz) کمپانی خودروسازی آلمانی است، که در زمینه طراحی و ساخت انواع خودرو، کامیون، اتوبوس و موتورهای درون سوز، همچنین ارائه خدمات مالی (لیزینگ و بیمه اتومبیل) و نیز تعمیر خودرو فعالیت می‌کند.

مرسدس بنز، که در فارسی بیشتر به بنز معروف است، نام خودروهای ساخت شرکت دایملر است. این کمپانی قدیمی‌ترین سازنده خودرو در جهان است.

گوتلیب دایملر و کارل بنز، دو مخترع آلمانی پیشرانه چهار زمانه، بعد از مدتی کار مستقل، کمپانی دایملر بنز را در سال ۱۹۲۶ تأسیس کردند و محصولات خود را به پیشنهاد اولین نماینده فروش خود، مرسدس گذاشتند که از نام دختر این نماینده گرفته شده بود.

این کمپانی انواع خودرو شخصی و اتوبوس و کامیون را با نام مرسدس بنز، در کنار دیگر خودروها مثل دوج و کرایسلر و جیپ، تولید کرد. در سال ۲۰۰۷ به خاطر موفق نبودن محصولات کرایسلر این دو خودروساز از هم جدا شده و دایملر کرایسلر به دایملر تغییر نام داد.

تاریخچه لوگوی کمپانی مرسدس بنز

z1

کارخانه مرسدس بنز در نوامبر سال ۱۸۸۳ در مانهایم آلمان و با همکاری گاتلیب دایملر و کارل بنز راه اندازی و در سال ۱۸۹۰ به رسمیت شناخته شد. هم اکنون کارخانه مرسدس بنز در منطقه زیندل فینگن واقع در شهر اشتوتگارت قرار دارد که فعالیت‌های آن در ادامه سیاست‌های قدیمی‌ترین سازنده خودروهای بنزینی در جهان، یعنی دایملر، موتورن، گیزلشافت است.

مطالب خواندنی:  آموزش استفاده از کانسلیر مایع گلدن رز

نام این کمپانی برگرفته از اسم دختر امیل جلینک، تاجر بزرگ اتریشی و نماینده فروش محصولات بنز است وبه معنایی زیبایی و وقار است، که کارل بنز نام او را روی محصول خود گذاشت.

درسال ۱۹۹۸ بعد از ادغام دایملر بنز با کمپانی خودروسازی آمریکایی کرایسلر و تشکیل دایملرکرایسلر آگ، این کمپانی مدیریت مرسدس بنز را در دست گرفت.

امروزه مرسدس بنزیکی از زیر شاخه‌های کمپانی دایملر آگ محسوب می‌شود که همراه با آئودی و BMW به عنوان سه خودروساز مطرح آلمانی به عنوان پرفروش‌ترین خودروسازان لوکس دنیا به شمار می‌روند.

لوگوی مرسدس بنز که یک ستاره سه پر است، نشان تسلط این خودرو بر زمین، دریا و آسمان است که در سال ۱۹۰۳ طراحی در سال ۱۹۲۳ به عنوان یک نشان تجاری ثبت شد و تا سال ۱۹۲۶ چندین بار تغییر کرد تا به شکل امروزی خود رسید.

پس از جنگ جهانی اول در سال ۱۹۲۶ که صنعت آلمان رو به زوال بود کمپانی دایملر بنز تأسیس شد که محصولات خود را با نام مرسدس وارد بازار کرد. لوگو خود را به طور یک دایره که در وسط آن یک ستاره قرار گرفته است، طراحی کرد و برای استفاده در پنجره رادیاتور گنجانده شد.

البته نشان فعلی که در آن حلقه‌ای ستاره سه پر را دربرگرفته در سال ۱۹۳۷ طراحی شده است. نخست لوگو مرسدس شامل سه شاخه یا همان ستاره و فاقد حلقه دور آن بود. ولی بعد از ادغام مرسدس و بنز در دهه ۲۰ میلادی یک حلقه به دور ستاره هم اضافه شد.

آرم شرکت بنز تا به حال مراحل گوناگونی را سپری کرده است که به طور کلی می‌توان تاریخچه طراحی لوگو مرسدس بنز را به دو دوره تقسیم کرد:

مطالب خواندنی:  طرز تهیه تاکو ماهی

مرحله نخست: این لوگو در سال ۱۹۰۳ طراحی گردید، ولی در سال‌های ۱۹۰۹، ۱۹۱۶ و ۱۹۲۱ تکامل یافته‌تر شد تا اینکه در سال ۱۹۲۶ به یک ستاره طلایی با دایره‌ای که دورآن را محصور کرده بود، تبدیل گردید.

مرحله دوم: در سال ۲۰۱۴ کمپانی خودروسازی مرسدس بنز به دلیل قهرمانی در مسابقات فرمول یک، لوگوی ویژه خود را طراحی نموده است. نام مرسدس بنز به «مرسدس AMG پتروناس» تغییر یافت و لوگو هم همزمان با آن طرح جدیدی به خود گرفت. این مسابقه که با پیروزی لوئیس همیلتون، راننده انگلیسی تیم مرسدس به پایان رسید.

تیم مرسدس در بخش خودروسازان را بر آن داشت تا به دلیل قدردانی از راننده انگلیسی، لوگوی خود را تغییر دهد که بعد از آن توسط «دیتر سچه»، رئیس کمپانی‌های دایملر و مرسدس و «توتو وولف»، مدیر اجرایی بخش F1 شرکت، تغییرات لوگوی مرسدس بنز امضا شد.

هم اکنون در ساخت شکل ظاهری خودروهای مرسدس بنز تغییرات محسوسی ایجاد شده که محصولات این شرکت قیافه وحشی‌تری به خود گرفته‌اند، ولی در شکل ظاهری لوگوی این کمپانی تغییرات زیادی به وجود نیامده و ستاره لوگو از سال ۱۹۰۳ تاکنون پا برجا بوده است، به صورتی که افراد در تمام رده‌های سنی با دیدن این لوگو، فوراً محصولات کمپانی مرسدس بنز را به یاد می‌آورند.

منبع:z4car.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=3779

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.