• امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
اخبار امروز : 2
0
0

بزرگترین نقشه سه بعدی کیهان با دقت باورنکردنی منتشر شد

  • کد خبر : 46227
  • 21 فروردین 1403 - 16:24
بزرگترین نقشه سه بعدی کیهان با دقت باورنکردنی منتشر شد
آزمایشگاه ملی برکلی با تهیه نقشه سه بعدی کیهان با دقت باورنکردنی ۱ درصد توانست به کشفیات تازه‌ای دست یابد.

بزرگترین نقشه سه بعدی کیهان با دقت باورنکردنی منتشر شد

به گزراش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس ، آزمایشگاه ملی برکلی با تهیه نقشه سه بعدی کیهان با دقت باورنکردنی ۱ درصد توانست به کشفیات تازه‌ای دست یابد.

آزمایشگاه برکلی بزرگترین نقشه سه بعدی کیهان را با دقت باورنکردنی ۱ درصد منتشر کرده است. این نقشه از سوی دانشمندان با سابقه بیش از ۲۵ سال ارائه شده است. با این نقشه جدید چشم اندازهای جدیدی در مطالعه جهان از فیزیک پایه گرفته تا درک خود انفجار بزرگ گشایش می‌یابد.

ابزار طیف‌سنجی انرژی تاریک (DESI)، داده‌هایی را درباره فاصله میلیون‌ها جرم در کیهان جمع‌آوری کرده است. لازم به ذکر است DESI ابزاری علمی برای بررسی‌های نجومی کهکشان‌های دوردست می‌باشد. دانشمندان با استفاده از DESI، تاریخ انبساط کیهان را در بیش از ۱۱ میلیارد سال با دقت ۰.۵ درصد اندازه گیری کردند.

یکی از کشفیات کلیدی، توانایی سنجش انبساط کیهان در دوره‌های مختلف فضا-زمان با دقت ۱ تا ۳ درصد است. این یافته منجر به تقسیم بندی داده‌ها و کاوش تأثیر انرژی تاریک بر انبساط کیهان شد.

از اکتشافات دیگر نیز می‌توان به کشف تغییرات انرژی تاریک در طول زمان اشاره کرد. این کشف در تناقض با فرضیات قبلی بوده و مدل‌های موجود را زیر سؤال می‌برد. ازینرو باید در درک کیهان، از جمله اصول اولیه فیزیک و نظریه انفجار بزرگ تجدید نظر صورت گیرد.

دانشمندان می‌توانند با استفاده از نقشه فضایی مذکور جهان را در دوران کهن مشاهده کرده و اسرار انرژی تاریک و اجرام دور را باز کنند.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=46227

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.