• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
0

تاثیر بوی اشک زنان بر شدت پرخاشگری مردان

  • کد خبر : 43798
  • 03 دی 1402 - 10:39
تاثیر بوی اشک زنان بر شدت پرخاشگری مردان
دانشمندان می‌گویند رایحه اشک زنان حاوی برخی سیگنال‌های شیمیایی است که می‌تواند با کاهش تمایلات تهاجمی و پرخاشگرانه بر رفتار مردان تأثیر بگذارد.

تاثیر بوی اشک زنان بر شدت پرخاشگری مردان

دانشمندان می‌گویند رایحه اشک زنان حاوی برخی سیگنال‌های شیمیایی است که می‌تواند با کاهش تمایلات تهاجمی و پرخاشگرانه بر رفتار مردان تأثیر بگذارد.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از ایسنا از آی‌ای، یک مطالعه جدید با یک کشف شگفت‌انگیز نشان داد که اشک زنان حاوی مواد شیمیایی است که رفتار پرخاشگرانه مردان را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، پژوهشگران کشف کردند که بوییدن اشک زنان، فعالیت مرتبط با پرخاشگری مغز را کاهش می‌دهد و در نتیجه رفتارهای تهاجمی کمتری در مردان ایجاد می‌کند.

این پژوهش به رهبری شانی آگرون در موسسه علوم وایزمن انجام شده است.

تاثیر اشک زنان بر مردان

درک تأثیر اشک زنان بر پرخاشگری مردان می‌تواند نشانه‌های شیمیایی اجتماعی و نقش آنها در رفتار انسان را روشن کند.

تحقیقات قبلی نشان داده است که پرخاشگری نوع نر در جوندگان معمولاً با بوییدن اشک ماده مسدود می‌شود. دانشمندان می‌گویند این یک مورد از سیگنال‌های شیمیایی اجتماعی را نشان می‌دهد که در میان حیوانات شایع است، اما در انسان‌ها نسبتاً کمتر یا به طور جامع درک نشده است.

در این مطالعه، گروهی از مردان در حالی که در یک بازی دو نفره برای برانگیختن رفتار پرخاشگرانه طراحی شده بود، مشارکت داشتند، در معرض اشک زنان یا آب‌نمک قرار گرفتند.

این افراد به این باور رسیده بودند که بازیکن روبرو تقلب می‌کند و می‌توانند از این طریق که بازیکن دیگر پول از دست بدهد، از او انتقام بگیرند.

کاهش رفتار انتقام جویانه در مردان با استشمام اشک زنان

مطالب خواندنی:  ناسا به سه شرکت برای توسعه ایستگاه فضایی تجاری کمک می کند

این تجزیه و تحلیل نشان داد که استشمام اشک‌های عاطفی زنان، رفتار انتقام جویانه را در مردان تا بیش از ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

طبق گفته دانشمندان، مردها نمی‌دانستند چه چیزی را استشمام می‌کنند و نمی‌توانستند بین اشک یا آب‌نمکی که هر دو بی بو بودند، تمایز قائل شوند.

سپس استفاده از روش تصویربرداری MRI نشان داد زمانی که مردان اشک‌ها را بو می‌کردند، در مقایسه با موقعیت‌هایی که در معرض اشک نبودند، در نواحی مغزی مرتبط با پرخاشگری، با کاهش فعالیت روبرو می‌شوند.

این نشان دهنده ارتباط بین اشک، تغییر فعالیت مغزی و کاهش رفتار پرخاشگرانه در مردان است که نشان دهنده نقش سیگنال‌دهی شیمیایی اجتماعی در پرخاشگری انسان است.

پژوهشگران می‌گویند به طور جداگانه، هر چه تفاوت در این فعالیت مغزی بیشتر باشد، شخص در طول بازی کمتر انتقام می‌گیرد.

ارتباط اشک، پرخاشگری و عملکرد مغز

یافته‌ها در مورد ارتباط بین اشک، عملکرد مغز و پرخاشگری نشان می‌دهد که سیگنال‌دهی شیمیایی اجتماعی بر پرخاشگری انسان تأثیر می‌گذارد و فراتر از یک مسئله حیوانی است.

پژوهشگران می‌گویند، ما متوجه شدیم که درست مانند موش‌ها، اشک‌های انسان حاوی یک سیگنال شیمیایی است که مانع از پرخاشگری مردانه می‌شود. این برخلاف این تصور است که اشک‌های عاطفی منحصراً مربوط به انسان هستند.

این مطالعه به طور کلی به این نتیجه رسید که بوی اشک زنان حاوی سیگنال‌های شیمیایی است که می‌تواند با کاهش تمایلات تهاجمی بر رفتار مردان تأثیر بگذارد.

این مطالعه به تازگی در مجله PLOS Biology منتشر شده است.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=43798

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.