• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
3

تاثیر یوگا و پیاده‌روی بر مردان دیابتی

  • کد خبر : 27589
  • 18 بهمن 1399 - 19:32
تاثیر یوگا و پیاده‌روی بر مردان دیابتی

نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد یوگا و پیاده روی هر دو بر شاخص‌های آزمایشگاهی و بالینی بیماران دیابتی مرد اثرات بهبود دهنده دارند. به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از ایسنا، دیابت بیماری مزمنی است که نیازمند مدیریت دراز مدت دارد. استفاده از روش‌های غیردارویی و بی‌خطر می‌تواند درمان مکملی در کنار درمان‌های طبی […]

نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد یوگا و پیاده روی هر دو بر شاخص‌های آزمایشگاهی و بالینی بیماران دیابتی مرد اثرات بهبود دهنده دارند.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از ایسنا، دیابت بیماری مزمنی است که نیازمند مدیریت دراز مدت دارد. استفاده از روش‌های غیردارویی و بی‌خطر می‌تواند درمان مکملی در کنار درمان‌های طبی بوده تا از اثرات ناخواسته بیماری و درمان‌ها پیشگیری کند.

فعالیت فیزیکی از جمله روش‌هایی است که می‌تواند اثرات مفیدی بر وضعیت سلامت بیماران دیابتی داشته باشد. بر اساس آن چه در پایگاه نتایج پژوهش‌های سلامت کشور منتشر شده است، محققان در پژوهشی با عنوان بررسی مقایسه ای تاثیر پیاده روی و یوگا بر ارتقا سلامت جنسی و کیفیت زندگی مردان مبتلا به دیابت نوع دو این موضوع را بررسی کرده‌اند.

نتایج نشان داد که تغییرات در میانگین قند خون ناشتا (FBS) ، کلسترول و شاخص توده بدنی (BMI) فقط در گروه یوگا معنی‌دار بود و تغییرات میانگین لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) فقط در گروه پیاده روی معنی دار بود. یوگا و پیاده روی تأثیر مطلوبی در بهبود شاخص‌های بالینی و آزمایشگاهی در مردان مبتلا به دیابت نوع II داشتند. با این حال، یوگا در مقایسه با راه رفتن‌، شاخص‌های بیشتری را در بیماران مورد مطالعه تنظیم می‌کند.

بر اساس یافته‌ها پیاده روی و یوگا هر دو اثرات مطلوب را نشان دادند هر چند که تاثیر یوگا قابل ملاحظه تر بوده است. بنابراین توصیه به بیماران دیابتی جهت انجام پیاده روی و مشارکت در برنامه‌های یوگا می‌تواند راهکاری آسان و بی‌خطر جهت بهبود وضعیت سلامت بیماران دیابتی باشد.

مطالب خواندنی:  احتمال ساخت اپل کار در کارخانجات آیفون

این مطالعه توسط بیان صابری‌پور، مهین غیبی‌زاده، الهام مراغی و لیلا مرادی از دانشگاه علوم پزشکی جندی ‌شاپور اهواز انجام شده و نتایج آن در Jundishapur Journal of Chronic Disease Care به چاپ رسیده است.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=27589

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.