• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 2
0
3

ترک سیگار به کاهش مرگ ناشی از فیبریلاسیون دهلیزی کمک می کند

  • کد خبر : 25629
  • 10 شهریور 1399 - 2:10
ترک سیگار به کاهش مرگ ناشی از فیبریلاسیون دهلیزی کمک می کند

مجله زیبایی سبز:مطالعه محققان نشان می دهد افراد سیگاری مبتلا به شایع ترین نوع اختلال تپش قلب می توانند با ترک سیگار، خطر سکته و مرگ شان را کاهش دهند. به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از مهر، «سو ریونگ لی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ملی سئول در کره جنوبی، در این باره […]

مجله زیبایی سبز:مطالعه محققان نشان می دهد افراد سیگاری مبتلا به شایع ترین نوع اختلال تپش قلب می توانند با ترک سیگار، خطر سکته و مرگ شان را کاهش دهند.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از مهر، «سو ریونگ لی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ملی سئول در کره جنوبی، در این باره می‌گوید: «سیگار کشیدن موجبات تشکیل لخته‌های خونی را فراهم می‌کند که می‌تواند منجر به سکته شود و به همین دلیل، ترک سیگار این ریسک را کاهش می‌دهد.»

همچنین محققان دریافتند افراد سابقاً سیگاری در مقایسه با فرادی که هیچوقت سیگار نکشیده بودند نیز با ریسک بالاتر سکته مواجه بودند.

به گفته محققان، بعد از ترک سیگار به خطر آسیب وارده به عروق خونی موسوم به تصلب شریان، همچنان ریسک سکته وجود دارد.

سکته مغزی شایع‌ترین علت مرگ در بین افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی است. افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی در مقایسه با افراد فاقد اختلال تپش قلب، ۵ بار بیشتر با ریسک سکته مغزی روبرو هستند. همچنین فیبریلاسیون دهلیزی ریسک مرگ را در زنان دو برابر و در مردان ۱.۵ برابر افزایش می‌دهد.

مطالعه قبلی نشان داده است افراد سیگاری در معرض ریسک بالاتر فیبریلاسیون دهلیزی و سکته مغزی ناشی از آن قرار دارند.

این مطالعه شامل حدود ۹۸ هزار نفر با میانگین سنی ۶۱ سال در کره جنوبی بود که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی تشخیص داده شده بودند. این افراد تا پایان سال ۲۰۱۷ تحت نظر بودند.

محققان متوجه شدند در مقایسه با افراد سیگاری کنونی، ترک کنندگان سیگار ۳۰ درصد کمتر با احتمال سکته مغزی و ۱۶ درصد کمتر با مرگ به هر دلیلی روبرو بودند.

مطالب خواندنی:  میوه‌ مناسب برای افراد با رژیم‌ غذایی خاص کدام است؟
لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=25629

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.