• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
اخبار امروز : 3
0
3

ثبت تصویر هیجان انگیز از فوران یک ستاره جوان توسط تلسکوپ فضایی هابل

  • کد خبر : 34413
  • 22 اسفند 1400 - 16:31
ثبت تصویر هیجان انگیز از فوران یک ستاره جوان توسط تلسکوپ فضایی هابل
تلسکوپ فضایی هابل به‌تازگی تصاویر بسیار هیجان‌انگیزی از یک‌ ستاره جوان ثبت کرده است. این ستاره جوان که HH34 نام دارد در فاصله ۱۲۵۰ سال نوری از زمین در سحابی شکارچی قرار دارد.

ثبت تصویر هیجان انگیز از فوران یک ستاره جوان توسط تلسکوپ فضایی هابل

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،تلسکوپ فضایی هابل به‌تازگی تصاویر بسیار هیجان‌انگیزی از یک‌ ستاره جوان ثبت کرده است. این ستاره جوان که HH34 نام دارد در فاصله ۱۲۵۰ سال نوری از زمین در سحابی شکارچی قرار دارد.

سحابی شکارچی یکی از سحابی‌های فعال در زمینه تولید ستارگان جوان است و حتی با چسم غیرمسلح نیز قابل دیدن است. تصاویر هابل نشان می‌دهند که چگونه جت‌های انرژی از ستاره HH34 به بیرون فوران می‌کنند

این پدیده که در اصطلاح ستاره‌شناسی به آن Herbig-Haro می‌گویند، زمانی اتفاق می‌افتد که یک ستاره بسیار جوان گازهای یونیزه‌شده را در قالب جت‌های انرژی به سمت بیرون پرتاب می‌کند. پرتاب این جت‌ها از دو سمت ستاره باعث روشنایی محیط اطراف آن شده و رنگ‌های بسیار زیبایی را ایجاد کرده است. این جت‌ها آن‌چنان پرانرژی هستند که می‌توانند تا هزاران کیلومتر دورتر از ستاره پرتاب بشوند و صحنه‌های عجیبی را خلق کنند.

ثبت تصویر هیجان انگیز از فوران یک ستاره جوان توسط تلسکوپ فضایی هابل

تلسکوپ هابل در گذشته نیز تصاویر ستاره HH34 را ثبت کرده بود که مربوط به سال‌های ۱۹۹۷، ۲۰۰۷ و ۲۰۱۵ می‌شوند. تصاویر نشان می‌دهند که این ستاره در طول این سال‌ها تغییرات بسیار زیادی داشته است و در واقع طبیعت ستاره‌های جوان این است که در طول بازه زمانی بسیار کوتاه تغییرات بسیار زیادی را تجربه می‌کنند.

بررسی ستاره‌های جوان به دانشمندان کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتری درباره نحوه شکل‌گیری ستارگان و جت‌های انرژی آن‌ها کسب کنند. تلسکوپ فضایی جیمز وب نیز قرار است مطالعات عمیق‌تری روی این ستارگان انجام دهد.

مطالب خواندنی:  گزارش: اپل واچ سری ۷ احتمالاً با تاخیر معرفی خواهد شد

منبع: Digital Trends

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=34413

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.