• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
اخبار امروز : 2
0
2

خواب منظم برای مبتلایان شیزوفرنی ضروری است

  • کد خبر : 41319
  • 31 فروردین 1402 - 21:07
خواب منظم برای مبتلایان شیزوفرنی ضروری است
ک مطالعه جدید نشان می دهد که خواب خوب منظم مداوم برای همه مهم است، اما به ویژه برای بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی (شیزوفرنی) بسیار حائز اهمیت است.

خواب منظم برای مبتلایان شیزوفرنی ضروری است

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از مهر، محققان دانشگاه پیتسبورگ پنسیلوانیا، همراه با محققانی از ایتالیا، از مانیتورهای مچ دست برای اندازه گیری فعالیت و استراحت در ۲۵۰ نفر، از جمله ۱۵۰ بیمار مبتلا به اسکیزوفرنی، در هر دو بخش سرپایی و در بیمارستان‌های روانی استفاده کردند.

محققان دریافتند که بیماران اسکیزوفرنی دارای الگوهای خواب نامنظم، روند نامنظم بین چرخه خواب و بیداری و برنامه‌های روزانه بیش از حد سفت و سخت داشتند که علائم بدتر را پیش‌بینی می‌کرد.

دکتر «فابیو فرارلی»، نویسنده ارشد این مطالعه، می‌گوید: «تنظیم چرخه خواب و بیداری برای سلامت کلی بدن مهم است و یافته‌های ما را می‌توان به افرادی که مشکلات سلامت روانی زمینه‌ای ندارند نیز تعمیم داد.»

مطالعات نشان می‌دهد که افراد مبتلا به اسکیزوفرنی در به خواب رفتن نسبت به افرادی که مشکلات سلامت روانی ندارند، مشکل دارند.

آرام بخش‌هایی که برای مدیریت علائم اسکیزوفرنی استفاده می‌شوند می‌توانند خواب را تا ۱۵ ساعت در روز افزایش دهند. خوابیدن بیش از حد از این نوع می‌تواند تأثیر منفی بر علائم داشته باشد.

فرارلی در بیانیه خبری گفت: «مهم است که به این موضوع توجه داشته باشیم که داروهایی که برای بیماران تجویز می‌کنیم چگونه بر سلامت آنها تأثیر می‌گذارد. مطالعه ما نشان می‌دهد که خواب ۱۲ تا ۱۵ ساعته می‌تواند مضر باشد، و مهم است که از تجویز بیش از حد داروهای آرام بخش خودداری شود و از کمترین دوز ممکن استفاده شود.»

منبع:مدیسن نت

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=41319

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.