• امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
اخبار امروز : 0
0
1

داروی Wegovy به افراد مبتلا به دیابت و نارسایی قلب کمک می کند

  • کد خبر : 46245
  • 22 فروردین 1403 - 12:34
داروی Wegovy به افراد مبتلا به دیابت و نارسایی قلب کمک می کند
برای افرادی که هم با دیابت و هم با نوع رایج نارسایی قلب دست و پنجه نرم می کنند، تحقیقات جدید نشان می دهد که داروی کاهش وزن Wegovy ممکن است فراتر از کمک به کاهش وزن، برای سلامتی آنها مفید باشد.

داروی Wegovy به افراد مبتلا به دیابت و نارسایی قلب کمک می کند

برای افرادی که هم با دیابت و هم با نوع رایج نارسایی قلب دست و پنجه نرم می کنند، تحقیقات جدید نشان می دهد که داروی کاهش وزن Wegovy ممکن است فراتر از کمک به کاهش وزن، برای سلامتی آنها مفید باشد.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از مدیسن نت در این مطالعه که روز شنبه در مجله پزشکی نیو انگلند منتشر شد، محققان گزارش دادند که این دارو به افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ که همچنین دچار “نارسایی قلب با EF حفظ شده” مرتبط با چاقی بودند، در چندین زمینه کمک کرد.

این وضعیت زمانی رخ می دهد که قلب به طور معمول خون را پمپاژ می کند، اما عضله قلب برای پر شدن به درستی سفت است.

دکتر میخائیل کوسیبورود، کاردیولوژیست و معاون تحقیقات در سیستم بهداشت سنت لوک در کانزاس سیتی، میزوری، یکی از نویسندگان این مطالعه به CNN گفت: «فکر می‌کنم پاسخ این کارآزمایی به طور واضح نشان می‌دهد که در حالی که کاهش وزن به احتمال زیاد یک عامل مهم است، نمی‌تواند همه چیز را توضیح دهد.»

او گفت: «فکر می‌کنم این فوق‌العاده هیجان‌انگیز است، چون اول از همه، درمان این بیماران واقعاً دشوار است و هر روز تعداد بیشتری از آنها وجود دارد. و تا همین اواخر، چیزهای کمی برای ارائه به آنها داشتیم، بنابراین اگر بدانیم که این دارو واقعاً روند بیماری را تغییر می‌دهد، چیزی واقعاً مؤثر – و در ضمن، بسیار قابل تحمل – در اختیار داریم و این، البته، برای بیماران و برای پزشکان معالج بیماران خبر بسیار خوبی است.»

مطالب خواندنی:  اگر کورتون می‌خورید، حتماً بخوانید

افراد مبتلا به نارسایی قلب مرتبط با چاقی، به راحتی خسته می شوند و مشکل تنفسی دارند و افرادی که همچنین به دیابت نوع ۲ مبتلا هستند، نوع شدیدتری از این بیماری را نسبت به کسانی که بیماری قند خون ندارند، تجربه می کنند.

محققانی که این مطالعه اخیر را انجام دادند – که توسط شرکت داروسازی نوو نوردیسک تأمین مالی شد – همچنین پاییز گذشته مطالعه‌ای را منتشر کردند که نشان داد Wegovy برای افرادی که دیابت ندارند اما دچار نارسایی قلب مرتبط با چاقی هستند، فواید قابل توجهی به همراه دارد. با این حال، تیم تحقیقاتی می‌خواستند ببینند که آیا این دارو در افرادی که دیابت هم دارند به همان خوبی عمل می‌کند.

Wegovy برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ برای درمان چاقی تأیید شد. ماه گذشته، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) همچنین Wegovy را برای کاهش خطر مرگ قلبی، حمله قلبی و سکته مغزی در بزرگسالان چاق/با اضافه وزن مبتلا به بیماری قلبی تأیید کرد. این مطالعه اخیر شواهد جدیدی را ارائه می دهد که نشان می دهد مزایای Wegovy شامل افراد مبتلا به دیابت نیز می شود.

این مطالعه که در مجله پزشکی نیو انگلند منتشر شده است، نشان می دهد که Wegovy به طور قابل توجهی:

  • وزن را کاهش می دهد
  • HbA1c (میانگین قند خون) را کاهش می دهد
  • عملکرد قلب را بهبود می بخشد
  • علائم نارسایی قلب را کاهش می دهد

Wegovy یک داروی تزریقی GLP-1 است که به کاهش اشتها و افزایش احساس سیری کمک می کند.

این مطالعه شامل ۴۵۰ فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ و HFpEF بود.

مطالب خواندنی:  ویتامینی که سرطان را درمان می‌کند

شرکت کنندگان به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند:

  • گروه اول Wegovy را به همراه مراقبت های استاندارد دریافت کردند
  • گروه دوم فقط مراقبت های استاندارد دریافت کردند

پس از ۱۸ ماه، گروهی که Wegovy را دریافت کرده بودند:

  • به طور متوسط ​​۵٫۴ درصد از وزن بدن خود را از دست داده بودند
  • HbA1c آنها ۰٫۸ درصد کاهش یافته بود
  • عملکرد قلب آنها به طور قابل توجهی بهبود یافته بود
  • علائم نارسایی قلب آنها به طور قابل توجهی کاهش یافته بود

هیچ عارضه جانبی جدی در گروه Wegovy گزارش نشد.

این مطالعه نشان می دهد که Wegovy ممکن است یک درمان موثر برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ و HFpEF باشد.

در این مطالعه، محققان به طور تصادفی ۶۱۶ نفر مبتلا به دیابت نوع ۲ و نارسایی قلب با EF حفظ شده را به دو گروه تقسیم کردند. شرکت کنندگان از ۱۰۸ مرکز در ۱۶ کشور انتخاب شده بودند و همه شاخص توده بدنی (BMI) ۳۰ یا بالاتر داشتند. یک گروه Wegovy و گروه دیگر پلاسیبو دریافت کردند.

شرکت کنندگان گروه Wegovy با دوز پایین شروع کردند و به تدریج آن را به ۲.۴ میلی گرم در هفته رساندند. محققان هر دو گروه را به مدت یک سال تحت نظر داشتند.

نتایج برای بیماران گروه Wegovy بسیار بهتر بود، با کاهش وزن بیشتر و بهبود قابل توجه تری در علائم نارسایی قلب و محدودیت های جسمی. همچنین این بیماران توانستند در طول شش دقیقه مسافت بیشتری را راه بروند و نشانگرهای التهابی آنها نیز بهبود یافت.

در گروهی که Wegovy دریافت کردند ۵۵ مورد عارضه جانبی جدی گزارش شد و در گروه پلاسیبو ۸۸ مورد. در گروه Wegovy، شش نفر فوت کردند، در حالی که در گروه پلاسیبو ۱۰ نفر فوت کردند. یک مورد مرگ در گروه Wegovy و چهار مورد در گروه پلاسیبو مربوط به مشکلات قلبی بود.

مطالب خواندنی:  اگر این علائم را دارید به دیابت نوع ۲ مبتلا هستید

دکتر کوسیبورود گفت یافته های این کارآزمایی به همراه نتایج مطالعه منتشر شده سال گذشته نشان می دهد که Wegovy برای طیف وسیعی از افراد موثر است.

دکتر کوسیبورود که روز شنبه این تحقیق را در نشست سالانه کالج آمریکایی قلب در آتلانتا ارائه کرد، افزود که فکر می کند این مطالعه امکان درمان نارسایی قلب از طریق درمان چاقی را به وجود می آورد.

او گفت: «چاقی فراتر از وزن است. این یک وضعیت سیستمیک قلبی-متابولیک است که باعث انواع مشکلات می شود و درمان چاقی شامل کاهش وزن است، اما بسیار فراتر از آن است. ما باید آن را هدف قرار دهیم و فکر می کنم استانداردهای آتی درمان برای این نوع نارسایی قلب بهبود یابد و بدون شک، شامل مدیریت چاقی نیز خواهد شد.»

با این حال، تحقیقات بیشتری برای تأیید این یافته ها مورد نیاز است.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=46245

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.