• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 3
0
3

درد در سمت چپ سر نشانه چیست؟ / علل و علائم آن

  • کد خبر : 33487
  • 23 بهمن 1400 - 18:12
درد در سمت چپ سر نشانه چیست؟ / علل و علائم آن
دلایل متعددی برای درد سر در سمت چپ وجود دارد. درک علل احتمالی و درمان آنها ممکن است به فرد کمک کند درد را مدیریت کند و بداند چه زمانی باید به دنبال درمان تخصصی باشد.

درد در سمت چپ سر نشانه چیست؟ / علل و علائم آن

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از سلامت نیوز،حدود ۵۰ درصد از بزرگسالان در سراسر جهان به سردرد مبتلا هستند. برخی از سردردها جزئی هستند و با درمان خانگی برطرف می‌شوند، اما برخی شدیدتر هستند و نیاز به مراقبت‌های پزشکی دارند.

اگر سردرد با تاری دید، حالت تهوع یا هر علامت دیگری همراه باشد، یا اگر در طول سردرد، ضعف در یک طرف بدن یا گیجی به سراغتان آمد، باید به پزشک مراجعه کنید.

این مطلب به بررسی علائم، علل و درمان سردرد در سمت چپ می‌پردازد.

علل و علائم درد سمت چپ سر

سردردها دلایل متعددی دارند که برخی از مهم‌ترین آنها عبارتند از:

میگرن، سردردهای تنشی، سردردهای خوشه‌ای، آسیب دیدگی، بیماری‌های التهابی، مشکلات مربوط به رگ‌های خونی، استفاده بیش از حد از داروها و سینوزیت.

میگرن

درد سمت چپ سر می‌تواند ناشی از میگرن باشد. سردرد میگرنی معمولاً از اطراف چشم یا گیجگاه شروع شده و سپس به بقیه بخش‌های سر سرایت می‌کند. در حال حاضر علت اصلی میگرن کاملاً مشخص نیست. بر اساس شواهد احتمالی، علت آن مربوط به عملکرد مغز و افزایش حساسیت اعصاب یا عروق خونی اطراف مغز است.

سردردهای تنشی

سردرد تنشی، درد شدید و فشرده‌ای است که از پشت چشم شروع شده و در سراسر پیشانی یا پشت سر منتشر می‌شود. این نوع از سردردها می‌توانند در یک طرف سر ایجاد شوند، بنابراین می‌توان آنها را از دلایل درد سمت چپ سر به شمار آورد. دلیل اصلی سردردهای تنشی ناشی از تنش عضلانی است. شدت سردردهای تنشی معمولاً کمتر از میگرن است اما همچنان آزار دهنده محسوب می‌شوند.

مطالب خواندنی:  مصرف این ویتامین سردردها را درمان می‌کند

سردردهای خوشه‌ای

یکی دیگر از علل ایجاد درد در سمت چپ سر می‌تواند سردرد خوشه‌ای باشد. سردردهای خوشه‌ای بسیار دردناک هستند و بارزترین نشانه آنها، بروز درد در یک طرف سر است.

سردردهای خوشه‌ای اغلب در بهار و پاییز اتفاق می‌افتند و برای همین بسیاری از افراد این درد را با سردردهای آلرژیک اشتباه می‌گیرند.

مشکلات زمینه‌ای

گاهی درد در سمت چپ سر به علت وجود یک بیماری و مشکل زمینه‌ای ایجاد می‌شود و می‌تواند علل جدی داشته باشد؛ مانند آسیب دیدگی، بیماری‌های التهابی و مشکلات مربوط به رگ‌های خونی.

درمان و پیشگیری درد در سمت چپ سر

اغلب سردردها با داروهای مسکن مانند ایبوپروفن و آسپرین قابل درمان هستند. اگر درد شما مربوط به میگرن یا مشکلات تنشی شدید باشد، پزشک مسکن‌های قوی‌تری برایتان تجویز خواهد کرد.

تغییر در سبک زندگی نیز می‌تواند به کاهش سردرد کمک کنند. برخی از این این تغییرات مهم عبارتند از:

    اجتناب از مصرف مواد غذایی محرک: از مصرف مواد غذایی مانند کافئین، الکل و پنیر که میگرن را تشدید می‌کنند، پرهیز کنید.
انجام مدیتیشن: یوگا یا سایر روش‌های مدیتیشن، آرامش بدن و ذهن را افزایش می‌دهند. مدیتیشن می‌تواند تنش عضلانی را کاهش داده و باعث کمتر شدن سردردهای تنشی و میگرنی که منشأ استرسی دارند، شود.

ترجمه از خبرآنلاین

منبع:medicalnewstoday

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=33487

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.