• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
اخبار امروز : 3
0
2

در آپدیت جدید گوگل کروم هر وب‌سایتی را به‌عنوان اپلیکیشن در دسکتاپ ذخیره کنید

  • کد خبر : 45633
  • 20 اسفند 1402 - 16:54
در آپدیت جدید گوگل کروم هر وب‌سایتی را به‌عنوان اپلیکیشن در دسکتاپ ذخیره کنید
گوگل کروم در آپدیت جدید خود قابلیت ذخیره کردن صفحات وب به عنوان اپلیکیشن دسکتاپ را امکان‌پذیر کرده است.

در آپدیت جدید گوگل کروم هر وب‌سایتی را به‌عنوان اپلیکیشن در دسکتاپ ذخیره کنید

به گزراش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس ، گوگل کروم در آپدیت جدید خود قابلیت ذخیره کردن صفحات وب به عنوان اپلیکیشن دسکتاپ را امکان‌پذیر کرده است. قبل از این مرورگر وب سافاری (Safari) اپل در macOS Sonoma (مک‌اواس سونوما) این قابلیت را برای کاربران این سیستم عامل فراهم کرده بود.

این ویژگی جدید توسط کاربری به نام Leopeva64 در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) افشا شده و به گفته وی گزینه جدیدی به نام “Install page as app” (نصب صفحه به عنوان برنامه) برای این ویژگی اضافه شده است که در قسمت Save and share در بخش Setting (تنظیمات) یافت می‌شود. این ویژگی را می‌توان حتی بر روی وب سایت‌هایی نظیر YouTube و Reddit که از قبل اپلیکیشن وب خود را دارند، به طور خودکار به عنوان نصب اختیاری اعمال کرد.

در آپدیت جدید گوگل کروم هر وب‌سایتی را به‌عنوان اپلیکیشن در دسکتاپ ذخیره کنید

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌فرمایید، با انتخاب “Install page as app” (نصب صفحه به عنوان برنامه) گزینه “Install app” (نصب برنامه) نمایش داده می‌شود و با انتخاب آن این ویژگی فعال می‌شود. برنامه‌های وب به‌طور خودکار در زیرپوشه Applications به نام Chrome Canary Apps ذخیره می‌شوند. کاربران از آنجا می‌توانند به صورت اختیاری به بخش Dock در macOS انتقال دهند.

در حال حاضر، پیاده‌سازی برنامه‌های وب در کروم پیچیده‌تر از سافاری است، زیرا نه تنها نوار ابزار ساده با دکمه‌های پیمایشی دارد، بلکه دارای منوی تنظیمات جدا شده با گزینه‌هایی از جمله Copy URL (کپی URL )، Open in Chrome (باز کردن در کروم)، Uninstall (حذف نصب)، Zoom (بزرگنمایی)، Print (چاپ)، Find and Edit (پیدا کردن و ویرایش) و Cast (ارسال کردن) است.

مطالب خواندنی:  پتنت جدید گوگل از توسعه‌ی کفش واقعیت مجازی خبر می‌دهد

این ویژگی به لطف پشتیبانی طولانی مدت کروم از وب اپلیکیشن پیش رونده (PWA) PWA Progressive Web Apps میسر شده است. گوگل ابتدا این اپلیکیشن را به عنوان جایگزینی برای برنامه های کروم در فروشگاه Google Play تایید کرد.

کاربران می‌توانند با دانلود آخرین به روز رسانی کاناری ۱۲۴ (Canary 124) و فعال کردن دو فلگ جدید، این ویژگی را قبل از اینکه در بیلد پایدار کروم فعال شود، به صورت آزمایشی امتحان کنند. برای انجام این کار، لینک‌های زیر را در نوار آدرس کپی و پیست کنید:

• chrome://flags/#web-app-universal-install
• chrome://flags/#shortcuts-not-apps

در حال حاضر نسخه بتا کروم ۱۲۳ در دسترس است و انتظار می‌رود به زودی برای استفاده عموم منتشر شود، بنابراین پشتیبانی PWA از صفحات وب در نسخه آینده میسر نخواهد بود، بلکه در نسخه پایدار بعدی پشتیبانی خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=45633

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.