• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 4
0
2

دیابت از عوامل اصلی بروز حوادث قلبی عروقی است

  • کد خبر : 25914
  • 19 شهریور 1399 - 22:05
دیابت از عوامل اصلی بروز حوادث قلبی عروقی است

مجله زیبایی سبز:استاد قلب و عروق دانشگاه آخن آلمان، گفت: دیابت از عوامل اصلی بروز حوادث قلبی عروقی است. به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از مهر، «نیکلاس مارکس» با بیان اینکه دیابت از عوامل اصلی بروز حوادث قلبی و عروقی است، اظهار داشت: ابزارهای جدید درمانی برای بهبود بخشیدن پیش‌آگاهی دیابت در جهان […]

مجله زیبایی سبز:استاد قلب و عروق دانشگاه آخن آلمان، گفت: دیابت از عوامل اصلی بروز حوادث قلبی عروقی است.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از مهر، «نیکلاس مارکس» با بیان اینکه دیابت از عوامل اصلی بروز حوادث قلبی و عروقی است، اظهار داشت: ابزارهای جدید درمانی برای بهبود بخشیدن پیش‌آگاهی دیابت در جهان در دسترس قرار گرفته است.

استاد قلب و عروق دانشگاه آخن آلمان، درباره اینکه در سال‌های اخیر، گایدلاین‌های قلب و عروق رویکرد متمرکزتری به دیابت دارند، افزود: طی چند دهه گذشته متخصصان قلب و عروق تشخیص داده‌اند که دیابت از عوامل اصلی بروز حوادث قلبی و عروقی مرتبط با تصلب شرایین مانند انفارکتوس میوکارد و سکته مغزی و نارسایی قلبی است.

وی که یکی از سخنرانان رویداد اینکرتین سامیت (‏INCRETIN SUMMIT‏) بود که با حضور نزدیک به هزار نفر از اساتید و ‏متخصصان حوزه سلامت داخلی و خارجی به‌صورت مجازی برگزار شد ‏در حاشیه این وبینار، گفت: با توجه به افزایش تعداد بیماران مبتلا به دیابت که بسیاری از آنها حتی از بیماری خود بی‌خبرند، بیماری‌های قلبی و عروقی در کمین مبتلایان به دیابت است و باید اقدامات لازم و اساسی در این زمینه انجام شود.

وی افزود: با توجه به نتایج آزمایش‌های مختلف قلبی و عروقی با مهارکننده‌های SGLT2 و آگونیست‌های گیرنده GLP-1 ابزارهای جدید درمانی برای بهبود بخشیدن پیش آگهی دیابت در دسترس قرار گرفته است.

این استاد دانشگاه، درباره چگونگی مدیریت بهینه دیابت و بیماران قلبی و عروقی توسط متخصصان قلب و عروق در کشورهای مختلف، گفت: از آنجا که آگونیست‌های گیرنده GLP-1 و مهارکننده‌های SGLT2 داروهایی هستند که نشان داده شده است به طور چشمگیری باعث بهبود پیش‌آگاهی بیماران مبتلا به دیابت می‌شوند، متخصصان قلب و عروق احتیاج دارند از این داروها برای بیماران جهت درمان دیابت همراه با بیماری‌های قلبی عروقی استفاده کنند. بنابراین ابتدا در همه افراد مبتلا به بیماری قلبی و عروقی باید بررسی شود که آیا دیابت تشخیص داده‌نشده دارند یا خیر و در صورت ابتلاء تمام روش‌های درمانی توصیه شده در گایدلاین‌هایی مانند گایدلاین انجمن قلب اروپا برای بهبود پیش‌آگاهی باید بلافاصله توسط متخصصان قلب به کار گرفته شود.

مطالب خواندنی:  حرکت کششی پاها به پیشگیری از بیماری های قلبی و دیابت کمک می کند

وی در مورد اقدامات مورد نیاز گفت: اقدامات زیادی در این زمینه صورت گرفته است، ولی باید توجه داشت نه فقط انفارکتوس میوکارد و سکته مغزی، بلکه نارسایی قلبی هم در پیش‌آگاهی بیماران مبتلا به دیابت از اهمیت اساسی برخوردار است و پزشکان متخصص قلب باید از اهمیت نیاز به تشخیص دیابت و انتخاب گزینه مناسب درمانی در تمامی این بیماران آگاه شوند.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=25914

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.