• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
5

رادیو تلسکوپ Allen سیگنال های وویجر ۱ را بعد از ۴۵ سال دریافت کرد

  • کد خبر : 39120
  • 06 شهریور 1401 - 19:43
رادیو تلسکوپ Allen سیگنال های وویجر ۱ را بعد از ۴۵ سال دریافت کرد

رادیو تلسکوپ Allen سیگنال های وویجر ۱ را بعد از ۴۵ سال دریافت کرد به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،فضاپیمای وویجر ۱ در سال ۱۹۷۷ به فضا پرتاب شد و هنوز به سفر خود ادامه می‌دهد. از سال ۲۰۰۷ دانشمندان توانسته‌اند با استفاده از تلسکوپ Allen اطلاعات لازم برای جستجوی زندگی فرازمینی […]

رادیو تلسکوپ Allen سیگنال های وویجر ۱ را بعد از ۴۵ سال دریافت کرد

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،فضاپیمای وویجر ۱ در سال ۱۹۷۷ به فضا پرتاب شد و هنوز به سفر خود ادامه می‌دهد. از سال ۲۰۰۷ دانشمندان توانسته‌اند با استفاده از تلسکوپ Allen اطلاعات لازم برای جستجوی زندگی فرازمینی را از سوی این فضاپیما دریافت کنند. به‌تازگی رادیو تلسکوپ Allen موفق شده است حدود ۱۵ دقیقه از اطلاعات وویجر ۱ را دریافت کند.

فضاپیمای وویجر ۱ فقط با سرعت ۱۶۰ بیت در ثانیه می‌تواند اطلاعات جمع‌آوری شده از فضای بین‌ستاره‌ای را با استفاده از شبکه عمیق ناسا (DSN) به سمت زمین بفرستد. این فضاپیما که هم‌اکنون در فاصله ۱۴.۵ میلیارد مایلی زمین قرار دارد همچنان به ماموریت خود ادامه می‌دهد و قرار است تا زمانی که سوخت آن احازه می‌دهد به کاوش در فضای بین‌ستاره‌ای بپردازد. ناسا امیدوار است تا سال ۲۰۲۵ بتواند از آن استفاده کند.

حالا رادیو تلسکوپب Allen که در Hat Creek Radio Observatory مستقر است و شامل ۴۲ آنتن به طول هر کدام حدود ۶ متر است توانسته اطلاعات بیشتری را از این فضاپیما دریافت کند. این اطلاعات عمدتا حاوی داده‌های مربوط به احتمال وجود زندگی فرازمینی در فواصل دورتر از ما می‌شوند و بسیار ارزشمند هستند. ناسا گفته است که سیگنال‌های وویجر ۱ توسط ۲۰ آنتن از ۴۲ آنتن این رادیو تلسکوپ شناسایی و ثبت شده است.

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم دانشمندان با بررسی این سیگنال‌ها به‌چه اطلاعات جدیدی دست می‌یابند و آیا آن‌ها در نهایت موفقی به پیدا کردن ردپایی از زندگی فرازمینی در کهکشان‌های دیگر می‌شوند یا نه.

مطالب خواندنی:  ساخت دوربینی به اندازه دانه نمک

منبع: Techspot

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=39120

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.