• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 5
0
2

راهنمای انتخاب بهترین کرم روشن کننده پوست

  • کد خبر : 27411
  • 05 بهمن 1399 - 21:53
راهنمای انتخاب بهترین کرم روشن کننده پوست

نکات مهم برای خرید بهترین کرم روشن کننده پوست بعضی وقتها در بخش هایی از پوست که در معرض نور خورشید قرار می گیرد رنگسازی بیشتر از بقیه قسمت ها تولید می شود مثل پیشانی ،گونه و چانه و یا استفاده از بعضی از داروهای بارداری و یا هورمونی بخشهایی از پوست تیره و یا […]

نکات مهم برای خرید بهترین کرم روشن کننده پوست

بعضی وقتها در بخش هایی از پوست که در معرض نور خورشید قرار می گیرد رنگسازی بیشتر از بقیه قسمت ها تولید می شود مثل پیشانی ،گونه و چانه و یا استفاده از بعضی از داروهای بارداری و یا هورمونی بخشهایی از پوست تیره و یا لک دار می شود که در این وقت ها کرم های روشن کننده باعث می شود رنگ پوست به حالت طبیعی باز گردند و همان ملانوسیت های پوست را از بین می برد.

کرم روشن کننده پوست چیست؟

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،کرم روشن کننده پوست در واقع به عنوان یک کرم ضدلک مورد استفاده قرار می‌گیرد. کرم‌های ضدلک یا روشن کننده لایه‌بردار دارند و همین امر هم با گذشت زمان سبب از بین رفتن لک‌های پوستی خواهد شد.

ولی به خاطر داشته باشید که تعداد دفعات استفاده و نوع کرم روشن کننده احتیاج به تجویز پزشک دارد چرا که استفاده طولانی مدت و بیش از حد امکان دارد سبب پیدایش مشکلات پوستی شود. در حقیقت استفاده خودسرانه یک محصول آرایشی و بهداشتی نه تنها باعث مراقبت از پوست شما نخواهد گردید بلکه امکان دارد لک های بیشتر پوستی هم به وجود آید.

https://dl.greenbeautymag.com/2021/01/skin-lightening-cream-2.jpg

کرم روشن کننده پوست چیست

مزایای کرم روشن کننده پوست

از مهمترین فواید کرم روشن کننده پوست برای کسانی که کک و مک و لک های زیادی روی صورت ، گردن و شانه  هستند ، از بین رفتن این لک هاست.

کرم های روشن کننده پوست، لک های به وجود آمده از اشعه آفتاب و لک های پوستی که از افزایش سن به وجود آمده را از بین می برند.

مطالب خواندنی:  آیا طب سوزنی بر جوانسازی پوست تاثیر دارد؟

در بسیاری از افراد جوش های صورت هم به لک های پوستی تغییر پیدا میکند که برای از بین بردن آنها باید از کرم های روشن کننده استفاده لازم به ذکر است که در خیلی از اشخاص، جوش های صورت نیز تبدیل به لک های پوستی میشوند، که برای از بین بردن آنها میتوانند از کرم های روشن کننده پوست استفاده کنند.

خوب است بدانید که کرم روشن کننده پوست به عنوان یکی از محصولات مواظبت از پوست شناخته شده و با گذشت زمان باعث شفاف شدن و روشن شدن پوست شما و از طرفی نیز سبب اکسیژن رسانی بیشتر و جوانی آن خواهد شد.

خطرات استفاده از روشن کننده های پوست

– یکی از مهم‌ترین خطرهای مصرف از بعضی از اقسام کرم روشن کننده و سفید کننده پوست قرار گرفتن در معرض جیوه است.

– استفاده بیش از حد و طولانی می‌تواند باعث پیری زودرس پوست شود.

– مصرف طولانی‌ مدت از روشن کننده ها می تواند ریسک ابتلا به سرطان پوست به وجود آمده از قرار گرفتن در معرض خورشید را افزایش دهد.

توصیه: اگر می خواهید از کرم روشن کننده و سفید کننده پوست استفاده کنید و پس از آن بیرون بروید، سعی کنید قبل از استفاده از این نوع کرم، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا شما را در برابر خطرهای مختلف خورشید حفظ کند.

– استروئید موجود در بعضی از کرم های روشن کننده امکان دارد سبب افزایش خطر عفونت‌های پوستی، نازک شدن پوست، آکنه، و دیر خوب شدن زخم ها شود.

– استفاده از استروئید در سطح وسیع و گسترده ای از پوست ممکن است سلامتی شما را از طریق جذب شدن استروئید به بدن در معرض خطر قرار دهد.

مطالب خواندنی:  4 روش طبیعی برای درمان آکنه

– استفاده دراز مدت هیدروکینون امکان دارد سبب تغییر ناخواسته و غیر قابل درمان رنگ پوست شود. (مثل بیماری اوکرونوزیس)

– عوامل روشن کننده متفاوت می توانند در پوست های حساس سوزش و یا واکنش آلرژیک به وجود بیاورد.

انتخاب بهترین کرم روشن کننده پوست 

نوع پوست خود را بشناسید

نوع پوست یعنی این که شما پوستی نرمال، خشک، چرب و یا ترکیبی دارید. بعضی از محصولات روشن کننده، امکان دارد دارای مواد تشکیل دهنده‌ای مثل آب لیمو باشند که باعث خشک شدن پوست می‌گردند، یا حاوی مواد شیمیایی باشند که به راحتی سبب تحریک پوست‌های حساس شوند و در صورت مصرف دائم عارضه های جانبی ناخواسته به وجود می آورد.

رنگ پوست ناشی از مقدار ملانین (رنگدانه قهوه‌ای) موجود در لایه‌های بالای پوست است. قومیت‌های مختلف نه تنها در رنگ پوست بلکه در ساختار آن نیز تفاوت دارند. افرادی که دارای پوست‌های ضخیم‌تر و فشرده‌تر هستند چین و چروک کمتری نسبت به پوست سفید دارند. پوست تیره تمایل دارد رطوبت بیشتری جذب کند و لایه‌های بیرونی آن زیادتر از لایه های بیرونی پوست سفید است.

کرم روشن کننده پوست می‌توانند روی همه رنگ‌های پوستی کار کنند، ولی امکان دارد در اشخاص با پوست تیره‌، بیشتر ‌زمان ببرد.

اثر کرم‌های روشن کننده بر روی ه رنگ‌های پوستی بیشتر و سریع‌تر از پوست تیره است، اشخاصی که پوست تیره دارند اثر کرم‌های روشن کننده بر روی پوستشان زمان‌بر تر است.

مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید

در یک کرم روشن کننده پوست یا ضدلک امکان دارد ترکیبات متفاوتی وجود داشته باشد، اما یکی از اصلی‌ترین آن‌ها، لایه‌بردار است. طبق آخرین تحقیقات پزشکان آلمانی، عصاره گلبرگ گل سرخ دارای خواص ضد لک بوده و یک روشن کننده پوست قوی است.

مطالب خواندنی:  یافته محققان سوئدی؛ آنتی هیستامین به عمر بیشتر بیماران سرطان پوست کمک می کند

همواره استفاده از ترکیبات گیاهی کمترین خطر را برای پوست ما دارد ولی مهمترین مشکل آن این است که برای اثرگذاری احتیاج به زمان طولانی‌تری است. همین موضوع اشخاص را به استفاده از کرم‌های تجاری ترغیب می‌کند، زیرا مایل هستند در فاصله زمانی کوتاهتری از دست لک‌های پوستی خود خلاص شوند. از مهمترین ترکیبات یک کرم ضدلک یا روشن کننده پوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هیدروکینون: یکی از قوی‌ترین و اصلی‌ترین مواد ضد لک پوستی، هیدروکینون است. این ماده با جلوگیری از ایجاد ملانین پوست، مانع به وجود آمدن لک می‌شود.

ویتامین C: ویتامین C یکی از بهترین و کم خطرترین عناصر برای روشن کردن پوست است. این ویتامین نه تنها ضرری برای پوست ندارد بلکه به دلیل وجود آنتی اکسیدان به بهبود ضررهای پوست هم کمک می‌کند.

عصاره شیرین بیان: این ماده عملکردی شبیه هیدروکینون داشته با این اختلاف که در طولانی مدت ضرر کمتری به پوست شما وارد می‌کند.

آربوتین: آربوتین به عنوان مهارکننده ملانین مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند به جای هیدروکینون باشد.

اسید کوجیک: این اسید آنزیم‌های تیروزیناز را مهار کرده و خواص ضدلک دارد.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=27411

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.