• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 4
0
3

راهنمای خرید زنجبیل تازه + راههای نگهداری زنجبیل در خانه

  • کد خبر : 33401
  • 20 بهمن 1400 - 17:40
راهنمای خرید زنجبیل تازه + راههای نگهداری زنجبیل در خانه
زنجبیل یکی از بهترین و پرخاصیت ترین سبزیجاتی است که چنانچه صحیح از آن نگهداری شود، مدت زیادی تازه می ماند. با ما همراه باشید تا با بهترین روش ها و راههای نگهداری زنجبیل تازه به مدت طولانی بیشتر آشنا شوید.

راهنمای خرید زنجبیل تازه + راههای نگهداری زنجبیل در خانه

شیوه نگهداری زنجبیل

خرید زنجبیل تازه

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،برای خرید زنجبیل، دقت کنید که پوسته ی آن، کاملا صاف و کشیده باشد. چنانچه پوست زنجبیل به شکل پژمرده یا چروکیده درآمده باشد، یعنی اینکه که عمر مفید خود را کرده و زمان زیادی تا خرابی و فساد آن باقی نمانده است. بنابراین قبل از خرید به خوبی پوسته زنجبیل را بررسی نموده و از تازه بودن آن، مطمئن شوید.

https://dl.greenbeautymag.com/2022/02/how-store-ginger-2.webp

نگهداری زنجبیل

خلال کردن زنجبیل 

بافت زنجبیل رشته ای می باشد که رشته ها در سمت ریشه زنجبیل و تکه های آن می باشند. می توانید قسمت پوست کنده شده آن را از همه بافت رشته ای قطعه قطعه کنید تا دایره هایی سکه مانند به دست بیایند.

ریز کردن و خرد کردن زنجبیل

برای به دست آوردن زنجبیل قطعه قطعه یا ریز شده می توانید زنجبیل ها را پس از قطعه قطعه کردن از همه بافت رشته ای دوباره به طور عرضی برش دهید .

رنده کردن زنجبیل

اگر بخواهید از زنجبیل به طور تازه و رنده شده استفاده کنید، می توانید یک تکه از آن را در پلاستیک پیچیده و در داخل فریزر بگذارید و در صورت احتیاج آن را از داخل فریزر در آورده با رنده ریز ، رنده کنید. دقت کنید که اگر دوست داشتید می توانید پوست آن را بتراشید با وجود این که این کار حتما لازم نمی باشد. زنجبیل را بهتر است به طور عرضی و از سرتا سر بافت رشته ای رنده کنید.

مطالب خواندنی:  علت سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی و چگونگی رفع آن

https://dl.greenbeautymag.com/2022/02/how-store-ginger-3.webp

شیوه نگهداری زنجبیل

فریز کردن زنجبیل

برای فریز کردن زنجبیل و استفاده کردن از آن در فصل هایی که در دسترس نیست، زنجبیل تازه را داخل کیسه ی نایلکس قرار دهید و پس از خالی کردن هوای کیسه آن را گره بزنید و در فریزر نگهداری کنید.

به این ترتیب زنجبیل چند ماه تازه می ماند و میتوانید هر بار موقع مصرف یک تکه از آن را ببرید ،پوست بگیرید و رنده کنید.

با این شیوه میتوانید زنجبیل تازه برای تهیه چایی زنجبیل نیز همیشه داشته باشید.

نگهداری زنجبیل در یخچال

بهترین شیوه نگهداری از زنجبیل تازه این است که آن را در یخچال نگهداری کنید. برای اینکه زنجبیل تازه را به مدت طولانی تری در یخچال نگهداری کنید توصیه می شود که ریشه زنجبیل را در کیسه فریزر بگذارید، به خوبی هوای آن را بگیرید و آن را در کشوی یخچال قرار دهید.

دقت کنید که ریشه زنجبیل تازه را بیشتر از ۲ تا ۳ هفته نمی توان در یخچال نگهداری کرد.

شیوه نگهداری زنجبیل تازه در خاک

روش دیگری که می توانید برای نگهداری زنجبیل تازه از آن استفاده کنید، نگهداری در خاک و کاشتن است. شما باید از یک گلدان کاملا تمیز استفاده کرده و نسبت به بهداشت خاک آن هم مطمئن باشید. مثلا می توانید یک گلدان خانگی و کوچک را انتخاب نموده و زنجبیل تازه را در خاک آن بکارید. به این شکل زنجبیل به خوبی در خاک باقی مانده و هر زمان که بخواهید، می توانید به میزان لازم از آن را برداشت کرده و دوباره باقی زنجبیل را در خاک بگذارید. این شیوه مدت زمان نگهداری زیادی دارد و زنجبیل در آن به خوبی تازه می ماند.

مطالب خواندنی:  آموزش پخت حلوا کفگیری تبریز

نکته: برای کاشت و نگهداری زنجبیل به طور مناسب، بهتر است نخست آن را به همراه کمی آب در یک کیسه فریزر قرار دهید و در جایی تاریک بگذارید تا ریشه جوانه دار شود. پس از آن که زنجبیل جوانه زد، می توانید آن را داخل گلدان بگذارید و زمان لازم آن را آبیاری کنید. تا هنگامی که نگهداری شما و آبیاری به دقت و به موقع انجام شود، ریشه زنجبیل تازه خواهد ماند و می توانید در هر زمان که خواستید از آن به مقدار دلخواه استفاده کنید و از خواص آن استفاده کنید.

https://dl.greenbeautymag.com/2022/02/how-store-ginger-4.webp

راههای نگهداری زنجبیل

شیوه خشک کردن زنجبیل تازه

شما همین طور می توانید زنجبیل های برش خورده یا پوست کنده را با یک دستمال پارچه ای به طور کامل خشک کنید و به مدت چند روز در یخچال نگهداری کنید.

با خشک کردن زنجبیل به مدتی طولانی تری این ریشه را در اختیار دارید و احتمال فاسد شدن آن، به شدت کم می شود. برای خشک کردن زنجبیل، نخست باید زنجبیل را به خوبی شسته و پوست آن را جدا کنید. آنگاه زنجبیل را به شکلی منظم و به طور دلخواه خود، برش زده و تا جایی که می توانید حلقه های برش را نازک انتخاب کنید.

به این شکل باید برش های نازک زنجبیل را در معرض نور خورشید و آفتاب تند قرار داده و بگذارید تا آب آن ها کشیده و خشک شود. گذاشتن ظرف زنجبیل های خشک پشت پنجره ای که نور خورشید می تابد هم کافی است. ایده آل ترین وضعیت این است که برش های نازک زنجبیل را روی یک پارچه ی تمیز قرار دهید تا بهتر خشک شده و هوا هم بین آن ها جریان داشته باشد تا خواص زنجبیل از بین نرود.

مطالب خواندنی:  طرز تهیه فلافل در خانه؛ غذایی که حتما باید درست کنید

البته شما می توانید از مایکروفر یا فر هم برای خشک کردن زنجبیل در مدت زمانی کوتاه تر استفاده کنید. به این ترتیب همان برش های زنجبیل را داخل سینی فر گذاشته و در فر یا مایکروفر بگذارید. بعد از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، باید برش های زنجبیل خشک شده باشند. در غیر این صورت با برگرداندن آن ها، دوباره ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید تا برش های زنجبیل را خشک کند.

نیاز است که قبل از قرار دادن زنجبیل های خشک شده در کیسه فریزر یا هر ظرف دیگری، بگذارید که به خوبی خنک شده و گرمای آن ها خارج شود. در غیر این صورت نگهداری و تجمع زنجبیل ها به صورت گرم، می تواند به سرعت باعث فساد، کپک یا قارچ شود.

آسیاب کردن زنجبیل

همین طور شما می توانید بعد از خشک کردن زنجبیل ها و خنک شدن آن ها، این ریشه موثر را پودر  و آسیاب نموده و به آسانی از آن در پخت انواع غذاها، سالاد و غیره استفاده کنید.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=33401

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.