• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
1

راه برای آموزش مهارت های مدیریت خشم به کودکان

  • کد خبر : 45274
  • 04 اسفند 1402 - 12:31
راه برای آموزش مهارت های مدیریت خشم به کودکان

راه برای آموزش مهارت های مدیریت خشم به کودکان خشم یک احساس طبیعی و سالم است. اما بسیاری از کودکان برای درک تفاوت بین احساسات عصبانی و رفتار پرخاشگرانه تلاش می کنند. وقتی بچه‌ها نمی‌دانند چگونه با احساسات خود کنار بیایند، ناامیدی و عصبانیت می‌تواند به سرعت به سرپیچی، بی‌احترامی، پرخاشگری و عصبانیت تبدیل شود. […]

راه برای آموزش مهارت های مدیریت خشم به کودکان

خشم یک احساس طبیعی و سالم است. اما بسیاری از کودکان برای درک تفاوت بین احساسات عصبانی و رفتار پرخاشگرانه تلاش می کنند. وقتی بچه‌ها نمی‌دانند چگونه با احساسات خود کنار بیایند، ناامیدی و عصبانیت می‌تواند به سرعت به سرپیچی، بی‌احترامی، پرخاشگری و عصبانیت تبدیل شود.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از سلامت نیوز از وری ول فمیلی، پرخاشگری های دوران کودکی مانند دعوا، مشاجره، فریاد زدن، تف کردن و متلک کردن، وقتی کنترل نشود، می تواند منجر به مشکلات دیگری شود. برای مثال، خشم و پرخاشگری با مشکلات تحصیلی، طرد شدن از سوی همسالان و سلامت روان ضعیف در بزرگسالی مرتبط است . برای بچه هایی که در کنترل خلق و خوی خود مشکل دارند، از این پنج استراتژی برای آموزش مهارت های مدیریت خشم استفاده کنید.

چگونه به کودک خود بیاموزیم که خشم را کنترل کند

  • بین احساسات و اعمال تمایز قائل شوید
  • مدل مهارت های مدیریت خشم را به او بیاموزید
  • قوانینی را برای کنترل خشم تنظیم کنید
  • مهارت های مقابله سالم را آموزش دهید
  • از نشان دادن عواقب استفاده کنید

تفاوت بین احساسات و رفتار

به کودکان بیاموزید که به احساسات خود برچسب بزنند، تا بتوانند احساسات خشم و ناامیدی را به زبان بیاورند. سعی کنید بگویید: “اشکال ندارد احساس عصبانیت کنید، اما ضربه زدن اشکال دارد.” به آنها کمک کنید وقتی احساس عصبانیت می کنند بدانند که باید که کنترل اعمال خود را در دست بگیرند.

گاهی اوقات، رفتار پرخاشگرانه از انواع احساسات ناراحت کننده مانند غم و اندوه یا خجالت ناشی می شود. بنابراین، به فرزندان خود کمک کنید تا بفهمند چرا احساس عصبانیت می کنند. شاید از لغو شدن یک بازی ناراحت می شوند، اما با عصبانیت پاسخ می دهند زیرا آسان تر است یا آسیبی که احساس می کنند.

مطالب خواندنی:  9 چیزی که هرگز نباید در عصبانیت به دیگران بگویید

مدل مهارت های مدیریت خشم مناسب

بهترین راه برای آموزش نحوه برخورد با خشم به کودکان این است که به آنها نشان دهید وقتی عصبانی هستید چگونه با احساسات خود برخورد می کنید. وقتی بچه ها شما را تماشا میکنند، احتمالاً آنها هم همان کار را خواهند کرد. اما، اگر ببینند که شما با احساسات خود به شیوه ای مهربان تر و ملایم تر کنار می آیید، آن را نیز متوجه خواهند شد.

اگرچه محافظت از فرزندان در برابر اکثر مشکلات بزرگسالان بسیار مهم است، اما خوب است که به آنها نشان دهید چگونه با احساسات خشمگین برخورد می کنید. به مواقعی که احساس ناامیدی می کنید اشاره کنید تا فرزندتان بفهمد که بزرگسالان نیز گاهی عصبانی می شوند.

اشکالی ندارد که بگوییم: «از این که ماشین جلوی ما توقف نکرد تا آن بچه ها از خیابان عبور کنند، عصبانی هستم. اما من می ایستم تا آنها بتوانند به سلامت عبور کنند.» بیان احساسات خود به کودکان می آموزد که در مورد احساسات خود صحبت کنند.

همچنین زمانی که خونسردی خود را در مقابل فرزندانتان از دست می دهید، مسئولیت رفتار خود را بپذیرید. عذرخواهی کنید و در مورد آنچه که باید انجام می دادید صحبت کنید. بگویید: «متاسفم که امروز وقتی عصبانی بودم مجبور شدی مرا در حال فریاد زدن ببینی. به جای اینکه صدایم را بلند کنم، باید به پیاده روی می رفتم تا وقتی عصبانی بودم، سبک شوم.»

قوانین خشم را وضع کنید

اکثر خانواده ها قوانین غیررسمی خانوادگی در مورد اینکه چه رفتاری در مورد عصبانیت قابل قبول است و چه رفتاری قابل قبول نیست دارند. برخی از خانواده ها بدشان نمی آید که درها به کوبیده شود و صداها بلند شود در حالی که خانواده های دیگر تحمل کمتری برای چنین رفتارهایی دارند. قوانین مکتوب خانواده را ایجاد کنید که انتظارات شما را مشخص کند.

مطالب خواندنی:  همه ما نیاز داریم یاد بگیریم چگونه عصبانی باشیم

به مواردی مانند پرخاشگری فیزیکی ، نام بردن و تخریب اموال توجه کنید تا فرزندانتان بفهمند که نمی توانند در هنگام عصبانیت اشیاء را پرتاب کنند، چیزها را بشکنند یا به صورت لفظی یا فیزیکی دیگران را مورد ضرب و شتم قرار دهند.

آموزش مهارت های مقابله سالم

بچه ها باید راه های مناسب برای مقابله با خشم خود را بدانند. به جای اینکه به شما گفته شود «برادرت را نزن»، توضیح دهید که وقتی احساس ناامیدی می کنند چه کاری می توانند انجام دهند. بگویید: «دفعه بعد از کلماتت استفاده کن» یا «وقتی عصبانی شدی از او دور شو».

شما همچنین می توانید برای کمک به فرزندتان در شناسایی استراتژی هایی که ممکن است مفید باشد بپرسید، “به جای ضربه زدن چه کاری می توانید انجام دهید ؟” . همچنین می توانید یک کیت آرامش ایجاد کنید که می تواند در مواقع ناراحتی استفاده شود.

یک جعبه را با وسایلی پر کنید که می تواند به آرامش آنها کمک کند، مانند کتاب رنگ آمیزی و مداد رنگی، لوسیون با بوی خوب یا موسیقی آرام بخش. درگیر کردن حواس آنها می تواند به آرامش ذهن و بدن آنها کمک کند.

از تایم اوت به عنوان ابزاری برای کمک به آرامش کودک خود استفاده کنید . به آنها بیاموزید که می توانند قبل از اینکه دچار مشکل شوند، استراحت کنند. حذف خود از یک موقعیت و صرف چند دقیقه برای آرام شدن می تواند برای کودکان مستعد عصبانیت بسیار مفید باشد.

عواقب را در صورت لزوم توضیح دهید

وقتی فرزندانتان از قوانین خشم پیروی می کنند پیامدهای مثبت و وقتی قوانین را زیر پا می گذارند پیامدهای منفی را نشانش بدهید. پیامدهای مثبت، مانند سیستم پاداش می‌تواند انگیزه کودک را به استفاده از مهارت‌های مدیریت خشم در هنگام ناراحتی ایجاد کند.

مطالب خواندنی:  شایستگی شغلی چیست، انواع آن چیست و چرا اهمیت دارد؟

اگر فرزندتان پرخاشگر شد، عواقب آن را دنبال کنید. پیامدهای موثر ممکن است شامل وقفه، از دست دادن امتیازات ، یا انجام کارهای اضافی یا قرض دادن یک اسباب بازی مورد علاقه اش باشد.

سخن آخر

این طبیعی است که بچه ها گاهی برای مدیریت خشم خود تلاش کنند. اما، با راهنمایی شما، مهارت های فرزندتان باید بهبود یابد. هنگامی که کودکان برای کنترل خشم خود تلاش می کنند، یا به نظر می رسد مشکلات خشم آنها بدتر می شود، مهم است که به دنبال کمک حرفه ای باشید. یک متخصص آموزش دیده می تواند هرگونه مشکل اساسی سلامت روان را رد کند و می تواند در ایجاد یک برنامه مدیریت رفتار کمک کند

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=45274

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.