• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
2

رشد چشمگیر درآمدهای گوگل در بخش تبلیغات در سه ماهه سوم ۲۰۲۱

  • کد خبر : 30690
  • 05 آبان 1400 - 16:20
رشد چشمگیر درآمدهای گوگل در بخش تبلیغات در سه ماهه سوم ۲۰۲۱

رشد چشمگیر درآمدهای گوگل در بخش تبلیغات در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ گوگل گزارش سه ماهه سوم ۲۰۲۱ خود را منتشر کرد. طبق این گزارش، گوگل با وجود ادامه شیوع ویروس کرونا همچنان به رشد خود ادامه داده است و درآمد این شرکت با ثبت رکورد ۶۵.۱ میلیارد دلار در سه ماهه سوم امسال، توانسته […]

رشد چشمگیر درآمدهای گوگل در بخش تبلیغات در سه ماهه سوم ۲۰۲۱

گوگل گزارش سه ماهه سوم ۲۰۲۱ خود را منتشر کرد. طبق این گزارش، گوگل با وجود ادامه شیوع ویروس کرونا همچنان به رشد خود ادامه داده است و درآمد این شرکت با ثبت رکورد ۶۵.۱ میلیارد دلار در سه ماهه سوم امسال، توانسته سودآوری ۱۸.۹ میلیارد دلاری را برای این شرکت در پی داشته باشد.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،این آمار نشان می‌دهند که درآمد و سود عملیاتی گوگل نسبت به سال گذشته به‌ترتیب ۴۱ و ۶۹ درصد افزایش یافته است. با این‌حال، رشد درآمدهای این شرکت نسبت به سه ماهه قبلی چندان قابل‌توجه نیست.

طبق گزارش مالی گوگل، درآمد یوتیوب از تبلیغات، علیرغم وجود نگرانی‌ها درباره محدودیت‌های ناشی از قابلیت شفافیت رهگیری اپل (Ad Tracking Transparency)، از ۷ میلیارد دلار در سه ماهه گذشته به رقم ۷.۲ میلیارد دلار در سه ماهه سوم رسیده است. راث پورات (Ruth Porat) مدیر مالی گوگل گفته است که تاثیر منفی این قابلیت اپل روی درآمدهای تبلیغاتی یوتیوب زیاد نبوده است. البته با توجه به اینکه درآمدهای یوتیوب در سه ماهه سوم سال گذشته نسبت به سه ماهه قبلی‌اش دو برابر شده بود، رشد امسال چندان چشمگیر نیست.

رشد چشمگیر درآمدهای گوگل در بخش تبلیغات در سه ماهه سوم ۲۰۲۱

اما بخش ابری گوگل هنوز سودآور نیست و زیان عملیاتی این بخش ۶۴۴ میلیون دلار گزارش شده است که نسبت به زیان ۵۹۱ میلیون دلاری سه ماهه گذشته افزایش حدود ۵۰ میلیون دلاری را نشان می‌دهد. البته درآمدهای این بخش از ۳.۴۴ میلیارد دلار در سال گذشته به ۴.۹۹ میلیارد دلار افزایش یافته که رشد ۱.۵ میلیارد دلاری را برای آن نشان می‌دهد.

مطالب خواندنی:  ذخیره انرژی به شکل مایع توسط یک باتری خورشیدی!

متاسفانه گزارش‌های مالی گوگل چیز زیادی درباره عملکرد محصولات سخت‌افزاری این شرکت، مثل گوشی‌های پیکسل، کروم‌بوک‌ها و اندروید به‌طور کلی، نمی‌گوید. گوگل درآمدهای حاصل از این بخش‌ها را در یک دسته‌بندی دیگر به نام «سرویس‌های گوگل» ارائه کرده که خود این دسته‌بندی شامل یوتیوب و گوگل سرچ هم می‌شود.

فیلیپ شیندلر، مدیر ارشد کسب و کار گوگل، گفته است که با کاهش شیوع ویروس کرونا، مراجعه مردم به فروشگاه‌ها بیشتر شده وهمین موضوع باعث شده تا میزان فروش محصولات گوگل در فروشگاه‌های محلی افزایش یابد. راث پورات می‌گوید که رشد گوگل عمدتا ناشی از دو بخش تبلیغات و مصرف‌کنندگان بوده است، اما گوگل برای سه ماهه بعدی خود، به‌خاطر کاهش حق کمیسیون اپلیکیشن‌ها پلی استور، رشد کمتری را برای این بخش پیش‌بینی می‌کند.

گوگل در حال حاضر با شکایت‌های متعددی در دادگاه‌های آمریکا مواجه است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که تاثیر رای نهایی این دادگاه‌ها بر روی عملکرد مالی این شرکت در سه ماهه بعدی چگونه خواهد بود.

منبع: The Verge

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=30690

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.