• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
4

روابط ایلان ماسک و مدیرعامل ناسا رو به بهبود است

  • کد خبر : 12120
  • 21 مهر 1398 - 7:51
روابط ایلان ماسک و مدیرعامل ناسا رو به بهبود است

همه‌چیز خوب است. حال می‌توانیم دوباره به سراغ سفینه فضایی برویم؟ مدیر ناسا، جیم بریدنستین (Jim Bridenstine)، روز پنجشنبه از دفتر مرکزی اسپیس ایکس در هاوترون کالیفرنیا بازدید کرد و در کنار ایلان ماسک برای یک کنفرانس خبری مشترک در مورد مأموریت Crew Dragon؛ که قصد دارد تا فضانوردان را به مدار ببرد، حاضر شد. […]

همه‌چیز خوب است. حال می‌توانیم دوباره به سراغ سفینه فضایی برویم؟ مدیر ناسا، جیم بریدنستین (Jim Bridenstine)، روز پنجشنبه از دفتر مرکزی اسپیس ایکس در هاوترون کالیفرنیا بازدید کرد و در کنار ایلان ماسک برای یک کنفرانس خبری مشترک در مورد مأموریت Crew Dragon؛ که قصد دارد تا فضانوردان را به مدار ببرد، حاضر شد.

این موضوع به دنبال اغتشاشی که در رابطه با پروژه Starship در اواخر شهریورماه (سپتامبر) رخ داد؛ یعنی زمانی که بریدنستین با یک بیانیه تند توییتری ایلان ماسک را هدف قرار داد. به نظر می‌رسد که اظهارنظر مدیر ناسا، به دلیل تأخیر در توسعه فضاپیمایی که قرار بوده فضانوردان را از خاک ایالات‌متحده به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) ارسال کند، صورت گرفته بود.

ماسک نیز علت این تأخیر را خود بریدنستین دانست و طی مصاحبه‌ای با شبکه CNN در اوایل مهرماه (اکتبر)، علت این مشکل را تأخیر‌های سیستم پرتاب فضایی ناسا عنوان کرد. اکنون به نظر می‌رسد که هر دو طرف سلاح‌های خود را کنار گذاشته و آتش‌بس اعلام کرده‌اند.

بریدنستین و ماسک در یک کنفرانس خبری به‌همراه فضانوردان ناسا یعنی باب بنکن (Bob Behnken) و داگ هورلی (Doug Hurley) حاضر شدند. این دو فضانورد قرار است که در اولین ماموریت Crew Dragon به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر نمایند.

ماسک و بریدنستین به سؤلاتی در مورد چترنجات، امنیت خدمه و آنچه که آن دو به‌عنوان طرفداران فیلم‌های جنگ ستارگان در آن اتفاق‌نظر دارند، پاسخ دادند. این دو مدیر علی‌رغم مدت زمان این پروسه، هر دو بر اهمیت تست ایمنی تجهیزات Crew Dragon تأکید کردند. رئیس ناسا امیدوار است که همه‌چیز به خوبی پیش برود و Crew Dragon افراد سالمی را در اوایل سال ۲۰۲۰ به فضا ببرد.

مطالب خواندنی:  بخش موارد دلخواه در اینستاگرام ساخته می‌شود

این ملحق‌شدن به ظاهر نشان می‌دهد که خصومت آشکار بین ماسک و بریدنستین از بین رفته است. روابط این دو پیش از این، حالت بسیار ناخوشایندی داشت. مدیر ناسا تأکید کرد که چگونه از همه پیمانکاران و همچنین خود ناسا انتظار دارد که واقع‌گرایی بیشتری را در پروسه توسعه پروژه‌ها به کار گیرند. ایپیس ایکس و بوئینگ هر دو بخشی از برنامه تجاری Crew هستند؛ تلاشی برای بازگرداندن پرتاب‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی به خاک آمریکا. بنابراین بدین‌صورت ناسا مجبور نیست که از سفینه فضایی Russia Soyuz برای بازگشت استفاده نماید. زمان پیش‌بینی‌شده پرتاب آزمایشی هر دو شرکت جلوتر آمده است.

با اینکه اوایل سال ۲۰۲۰ زمان خوبی برای دیدن سفر انسان‌ها به مدار زمین توسط Crew Dragon است، اما هیچ‌کدام از مدیران این شرکت‌ها نمی‌توانند یک تاریخ دقیق را تعهد نمایند. این اقدام تا حدودی هوشمند است، زیرا برنامه‌های فضایی بسیار مستعد تآخیر هستند.

منبع:tech.gemfa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=12120

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.