• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
اخبار امروز : 2
0
3

روش تهیه موس پنیری به همراه کارامل

  • کد خبر : 32494
  • 16 دی 1400 - 16:35
روش تهیه موس پنیری به همراه کارامل
*برای داشتن یک موس پنیری عالی و خوشمزه باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

روش تهیه موس پنیری به همراه کارامل

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از ایران ناز،*موادی که برای تهیه موس پنیری و کارامل لازم دارید:

-پنیر خامه ای   ۱ فنجان ۲۲۵ گرم

-سس کارامل   ۱/۳ فنجان ۸۰ میلی لیتر

-شکر قهوه ای   ۱/۲ فنجان ۱۰۰ گرم

-کرم نارگیلی   ۲/۳ فنجان ۱۶۰ میلی لیتر

*برای داشتن یک موس پنیری عالی و خوشمزه باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

۱-در مرحله اول برای سس کارامل باید ۱/۲ فنجان حدود ۱۰۰ گرم شکر قهوه ایی را با ۲/۳ فنجان حدود ۱۶۰ میلی لیتر کرم نارگیلی را در یک قابلمه بریزید .

قابلمه را روی حرارت گذاشته تا به جوش بیاید و هم زده تا شکر توی خامه حل و با هم ترکیب شود ، سپس حدود ۵ دقیقه پخت را ادامه داده و گاه گاهی آن را هم بزنید تا طلایی و غلیظ شود .

بعد از روی حرارت برداشته و بگذارید ، چند دقیقه خنک شود در حالی که کارامل بیشتر غلیظ می شود. ولی سفت نشود و اگر بیش از حد غلیظ شد ، کمی شیر نارگیل گرم شده به آن اضافه کنید تا رقیق شود ) شما میتوانید برای داشتن طعمی بهتر نوک قاشق از نمک دریایی استفاده کنید و هم بزنید البته این نمک اختیاری است و بستگی به ذائقه شما دارد.

۲-برای ترکیب موس کیک پنیری ۲۴۰ گرم حدود یک فنجان خامه سرد غیر لبنی مانند خامه نارگیلی را در یک کاسه مخلوط بریزید و با همزن دستی یا برقی خوب هم بزنید تا کاملا سفت و یک دست و فرم دار شودبعد آن را کنار بگذارید.

مطالب خواندنی:  روش تهیه مربای چوک با ساده ترین روش ها در منزل

۲۲۵ گرم حدود یک فنجان از پنیر خامه ای یا میتوانید به جای آن از توفو هم استفاده کنید ، پس در این مرحله پنیر خامه ایی را در یک کاسه جداگانه قرار دهید و با همزن دستی یا برقی آن را خوب با هم مخلوط و هم بزنید تا یک دست و صاف شود.

سپس ۸۰ میلی لیتر سس کارامل یا کمتر از ۴ قاشق غذاخوری شکر و یا شربت ساده را هم اضافه کنید و با هم خوب هم بزنید تا مخلوط و صاف و یک دست شود.

روش تهیه موس پنیری به همراه کارامل

۳-در این زمان شما باید خامه فرم گرفته کنار گذاشته را به آرامی درون مخلوط کاراملی بریزید و با همزن زده تا زمانی که کاملاً ترکیب و فرم دار شود.

این ترکیب را در ظروف دلخواه خود مانند لیوان یا شیشه می توانید بریزید و این ترکیب برای ۳ تا ۴ لیوان مخصوص کافی است ، وقتی که ظروف مورد نظرتان را با این موس پر کردید ، آن را حدود ۱ ساعت قبل از سرو کردن توی یخچال قرار دهید و بگذارید تا کاملا سرد و بسته شود .

وقتیکه از یخچال برای سرو خارج کردید کمی با سس کاراملی روی آن را تزیین کنید و برای تزیین میوه ایی از انگور فرنگی و یا انواع توت ها و انگور های مورد نظرتان و یا میوه های دلخواه خود روی آن چیده و در کنار ظرفی از سس کارامل باقیمانده ،کمی پودر دارچین آن را سرو کنید.

۴-دیگر فرصتی برای تهیه سس کارامل ندارید؟ می توانید ۴ قاشق غذاخوری شکر یا شربت دلخواه + ۱ قاشق غذاخوری عصاره وانیل را جایگزین کنید.

مطالب خواندنی:  روش پخت نان ساده در خانه | فقط با چند ماده ساده نان سیر بپزید | طرز تهیه نان موزی

برای عطر و طعم بیشتر می توانید ۲ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی خامه ای (یا کره / مغز مهره خامه ای دیگری) اضافه کنید (اختیاری).

سس کارامل باقیمانده به عنوان نوشیدنی برای براونی ها ، بوردها ، مینی پای های سیب ، نان موز یا هر کیک وگان عالی است .

از آنجا که سس با خنک شدن غلیظ می شود ، ممکن است قبل از سرو آن را دوباره گرم کنید. حتما قبل از استفاده از خامه نارگیلی کنسروی آن را خوب هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شود و بتوانید براحتی از آن استفاده کنید.

گیاه خوران می توانند تمام این مواد را از ترکیبات گیاهی و غیر لبنی درست کنند و آنهایی که با خوردن لبنیات مشکلی ندارنند از لبنیات حیوانی استفاده کنند.

توجه داشته باشید این دستور مخصوص ۴ نفر است.مدت زمان آماده سازی مواد ۵ دقیقه و زمان مناسب برای پخت ۵ دقیقه است.نوش جاااااااااااان…

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=32494

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.