• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
اخبار امروز : 1
0
3

روش تهیه کوکی های رژیمی جو دوسر و کرن بری

  • کد خبر : 33770
  • 02 اسفند 1400 - 17:55
روش تهیه کوکی های رژیمی جو دوسر و کرن بری
کوکی های رژیمی جو دوسر و کرن بری انتخاب مناسبیست برای پر کردن معده و در عین حال چاق نشدن.اگر به دنبال یک دستورالعمل عالی برای کوکی های رژیمی جو دوسر هستید ، دیگر به دنبال آن نباشید!

روش تهیه کوکی های رژیمی جو دوسر و کرن بری

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از ایران ناز،کوکی های رژیمی جو دوسر و کرن بری انتخاب مناسبیست برای پر کردن معده و در عین حال چاق نشدن.اگر به دنبال یک دستورالعمل عالی برای کوکی های رژیمی جو دوسر هستید ، دیگر به دنبال آن نباشید!

این کلوچه های بلغور جو دوسر با کرن بری یا همان قره قاط نرم و جویدنی با جو دو سر ، قره قاط خشک ، گردو خرد شده و حتی مقداری شکلات درست می شوند! این دستور ساده برای برخی از پخت کوکی های آخر هفته مناسب است!

هر بار می توانید طعم متفاوتی داشته باشید! می توانید قره قاط ، گردوو چیپس شکلات را با مواد پر کننده مورد نظر خود حذف یا جایگزین کنید. سایر گزینه های عالی کشمش ، مغز فندق، شکلات سفید ، گردو خرد شده یا بادام است.

شکلات روی آن نیز اختیاری است و کوکی های بلغور جو دوسر نیز بدون آن طعم عالی خواهند داشت!این مقدار مواد برای ۳۶ عدد کوکی مناسب است.

*موادی که برای تهیه این کوکی های خوشمزه لازم دارید:

-کره   ۳/۴ فنجان

-شکر قهوه ای   ۱-۱/۳ فنجان

-تخم مرغ   ۲ عدد

-پودر دارچین   ۱ قاشق چایخوری

-جوز هندی   ۱ قاشق چایخوری

-وانیل   ۱ قاشق چایخوری

-جوز هندی   ۱/۲ قاشق چایخوری

-فلفل سیاه   ۱/۲ قاشق چای خوری

-بکینگ پودر   ۱/۲ قاشق چای خوری

-جو پرک   ۲ فنجان

-آرد   ۱ فنجان + ۲ قاشق غذاخوری

-نمک   به مقدار لازم

-قره قاط یا زغال اخته   ۱ فنجان خشک شده

مطالب خواندنی:  طرز تهیه ۱۰ کوکی و بیسکویت ساده و خوشمزه

-شکلات   ۱ فنجان

-گردو   ۱ فنجان

https://dl.greenbeautymag.com/2022/02/Oatmeal%20diet%20cookies-c95f26fc29%20(1).webp

*برای داشتن یککوکی عالی و خوشمزه باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

در ابتدای کار اول فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت و یا ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن و گرم کنید و توی سینی یک کاغذ پوستی پهن کنید.

میتوانید از دو سینی استفاده کنید. تمام مواد را از یخچال خارج کرده و بگذارید روی پیشخوان کره را بیرون گذاشته تا به دمای محیط برسد و نرم شود و اگر از کره نمکی استفاده میکنید نمک توی دستور را حذف کنید و بعد تخم مرغ ها را در یک کاسه شکسته تا از سالم بودن آن مطمئن شوید .

بگذارید تا به دمای محیط برسد و بعد ارد همه منظوره را بدرستی اندازه زده و با پودر دارچین و جوز هندی رنده شده و با بیکینگ پودر و فلفل سیاه آسیاب شده در یک کاسه آن را الک کنید و بعد با یک قاشق آن را هم بزنید تا تمام مواد خوب با هم ترکیب شوند.

اگر عصاره وانیل نداشتید از وانیل ساده استفاده کنید و سپس شکر قهوه ای روشن را هم بعد از اندازه گیری کنار بگذارید. در اینجا از جو دو سر یا همان پرک شده استفاده میکنید.

گردو ها ریز خرد کنید و کرن بری یا همان زغال اخته و یا قره قاط را تمیز کرده و اگر بخواهید می توانید از کشمش و یا مواد دلخواه خشک استفاده کنید. اگر از چیپس شکلاتی استفاده کردید میتوانید آن را به دو قسمت تقسیم کنید.

۲-در ابتدا در کاسه همزن برقی یا دستی کره و شکر قهوه ایی را بریزید و با همزن به مدت ۲ تا ۳ دقیقه کاملا هم بزنید تا خوب ترکیب صاف و خامه ای شود.

مطالب خواندنی:  طرز تهیه پیچاق قیمه

سپس تخم مرغ ها یکی یکی با وانیل به مخلوط توی کاسه اضافه کرده و حدود ۲ دقیقه با هم بزنید تا ترکیب کرم رنگ و خامه ایی شود و هیچ رگه ایی از تخم مرغ باقی نماند. در این مرحله شما آرد همه منظوره ترکیب شده با مواد خشک را با یک قاشق چوبی یا کفگیر درون ترکیب تخم مرغ بریزید و کمی با هم زده تا یک خمیر یکنواخت و صافی بدست بیاورید

https://dl.greenbeautymag.com/2022/02/Oatmeal%20diet%20cookies-c95f26fc29%20(3).webp

۳-سپس در این مرحله شما باید جو دو سر ، قره قاط یا کشمش ، گردو ریز خرد شده و ۱/۲ فنجان از شکلات چیپسی را توی خمیر اضافه کنید و دوباره با مخلوط و هم بزنید تا همه چیز به طور یکنواخت و یکدست ترکیب شود.

با استفاده از ۱ قاشق غذاخوری یا اسکوپ بستنی میتوانید از خمیر بردارید و با اندازه متوسط با فاصله حدود ۱-۱ / ۲ اینچ و یا ۳.۸۱ سانتیمتر روی ورق کاغذی توی سینی قرار دهید واگر از دو سینی استفاده کردید همینطور کوکی ها را با فاصله چیده و بعد از اتمام سینی را در فر از قبل گرم شده در طبقه وسط فر با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت به مدت ۱۲ تا ۱۴ دقیقه قرار دهید .

چون این کوکی ها بسیار سبک و نازک هستند مراقب باشید نسوزند و بعد از مدت داده شده نگاه کنید اگر لبه های کوی شما طلایی و یا برنگ قهوه ایی رنگ شده سینی را از فر خارج کرده و روی رک های خنک کننده قرار دهید تا سرد شوند.اگر از خمیر باقی مانده به همین ترتیب ادامه دهید تا خمیر ها تمام و پخته شوند.

مطالب خواندنی:  طرز تهیه چیکن تترازینی؛ تجربه طبخ غذای ایتالیایی

۴-در صورت تمایل ،برای تزیین روی کوکی ها اگر بخواهید از شکلات ذوب شده استفاده کنید . ۱/۲ فنجان شکلات چیپس اضافی را روی بخار آبجوش روی حرارت اجاق گاز روی یک کتری و یا در مایکروویو بگذارید تا ذوب شود ، گاهی آن را هم بزنید تا کاملا صاف شود و سپس درون کیسه شیرینی یکبار مصرف قرار دهید و روی کوکی ها را خطوطی نا هموار بکشید و بعد بگذارید تا شکلات ها کاملا سرد و خنک شوند.

برای توی خمیر کوکی هم به سلیقه خود شما می توانید از ترکیبات دلخواه استفاده کنید و یا بجای گردو از فندق یا بادام ریز خرد شده بدون نمک استفاده کنید.

بستگی به خود شما دارد و اگر از کره نمکی استفاده میکنید نمک توی کوکی را حذف کنید و بعد از خنک شدن این کوکی های خوشمزه و سبک و مغذی را با انواع نوشیدنی های سرد و یا گرم سرو کنید.شما میتوانید از شکلات سفید و یا شکلات کاراملی بجای شکلات تیره استفاده کنید

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=33770

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.