• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
3

ساخت باتری ربات از الیاف دور ریخته شده!

  • کد خبر : 25436
  • 04 شهریور 1399 - 1:56
ساخت باتری ربات از الیاف دور ریخته شده!

پژوهشگران آمریکایی، باتری‌هایی را برای استفاده در ربات‌ها ابداع کرده‌اند که از الیاف دور ریخته، ساخته شده‌اند. باتری‌هایی که در حال حاضر روی ربات‌ها نصب می‌شوند، می‌توانند قدرت الکتریکی آنها را تامین کنند اما اضافه شدن وزن باتری موجب می‌شود که ربات به قدرت بیشتری برای حمل و جا به جایی آن نیاز داشته باشد. […]

پژوهشگران آمریکایی، باتری‌هایی را برای استفاده در ربات‌ها ابداع کرده‌اند که از الیاف دور ریخته، ساخته شده‌اند.

باتری‌هایی که در حال حاضر روی ربات‌ها نصب می‌شوند، می‌توانند قدرت الکتریکی آنها را تامین کنند اما اضافه شدن وزن باتری موجب می‌شود که ربات به قدرت بیشتری برای حمل و جا به جایی آن نیاز داشته باشد.

گروهی از پژوهشگران “دانشگاه میشیگان” (UMich)، راه حل هوشمندانه‌ای طراحی کرده‌اند که به ربات‌های آینده امکان می‌دهد تا با خنثی کردن وزن خود، نیروی مورد نیاز را تامین کنند. برای این کار، تنها به کمی الیاف “کِولار” (Kevlar) نیاز است.

این گروه پژوهشی به سرپرستی “نیکلاس کوتوف” (Nicholas Kotov)، استاد مهندسی شیمی دانشگاه میشیگان، یک سیستم ربات طراحی کرده‌اند که قدرت کافی را برای حمایت ساختاری از ربات دارد.

کوتوف گفت: طراحی ربات‌ها معمولا به استفاده از باتری‌هایی محدود است که اغلب، فضای داخل ربات را تا ۲۰ درصد و یا بیشتر اشغال می‌کنند و همین میزان از وزن ربات را تشکیل می‌دهند.

کوتوف و گروهش در این پژوهش، باتری‌هایی را از الیاف دور ریخته شده کِولار ساخته‌اند که قدرت آن بسیار بیشتر از باتری‌های کنونی است.

وی امیدوار است که این باتری، بین سه تا پنج سال آینده، به تجاری‌سازی برسد. انتظار می‌رود که نخستین خریداران این باتری، سازندگان پهپادها و ربات‌ها باشند.

این پژوهش، در مجله “Science Robotics” به چاپ رسید.

منبع:ایسنا و انگجت، بیتوته

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=25436

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.