• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 6
0
4

سافاری بار دیگر دومین مرورگر محبوب دنیا شد

  • کد خبر : 41430
  • 13 اردیبهشت 1402 - 18:36
سافاری بار دیگر دومین مرورگر محبوب دنیا شد
سافاری به عنوان مرورگر اپل روی دستگاه‌های آیفون، مک و آیپد پیش‌نصب است و این مرورگر سال گذشته رقابت را به مرورگر مایکروسافت اج واگذار کرده بود و به رده سوم سقوط کرده بود. حالا این مرورگر توانسته دوباره جایگاه دوم را پس بگیرد.

سافاری بار دیگر دومین مرورگر محبوب دنیا شد

به گزراش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،سافاری به عنوان مرورگر اپل روی دستگاه‌های آیفون، مک و آیپد پیش‌نصب است و این مرورگر سال گذشته رقابت را به مرورگر مایکروسافت اج واگذار کرده بود و به رده سوم سقوط کرده بود. حالا این مرورگر توانسته دوباره جایگاه دوم را پس بگیرد.

طبق گزارش Statcounter که محبوبیت مرورگرها را براساس داده‌های جمع‌آوری شده از وب‌سایت‌های مختلف بررسی می‌کند، سافاری بار دیگر دومین مرورگر محبوب دنیا شده است. در حال حاضر، ۱۱.۸۷ درصد کاربران دسکتاپ از سافاری استفاده می‌کنند، در حالیکه مرورگر اج با ۱۱ درصد در رتبه سوم قرار دارد.

مرورگر گوگل کروم هم محبوب‌ترین مرورگر دنیا با سهم ۶۶.۱۳ درصدی است. طبق گزارش Statcounter سهم مرورگر سافاری بیش از ۲ درصد افزایش یافته است درحالیکه مرورگر اج فقط ۱ درصد رشد داشته است. در مقابل، سهم مرورگر کروم تغییری نسبت به سال گذشته نکرده است.

رتبه‌بندی کامل مرورگرها به صورت زیر است:

  1. کروم: ۶۶.۱۳%
  2. سافاری: ۱۱.۸۷%
  3. اج: ۱۱%
  4. فایرفاکس: ۵.۶۵%
  5. اپرا: ۳.۰۹%
  6. اینترنت اکسپلورر: ۰.۵۵%

اپل در سیستم عامل macOS Ventura قابلیت‌های مهمی به سافاری اضافه کرده است که شامل نوتیفیکیشن‌های وب، گروه اشتراک گذاری تب، امکان ویرایش پسورد قدرتمند، CSS بهبودیافته و کلیدهای عبور می‌شوند.

با این حال، این مرورگر در بخش پشتیبانی از جدیدترین استاندارهای وب، عقب‌تر از رقبای خود قرار دارد که این موضوع باعث شده تا کاربران به سراغ دانلود مرورگرهای جایگزین بروند. در مقابل، مایکروسافت قابلیت‌های هوش مصنوعی را به مرورگر اج اضافه کرده و موتور جستجوی بینگ را با چت‌بات ChatGPT ادغام کرده است.

مطالب خواندنی:  واتساپ قابلیت جدیدی برای ساخت استیکرهای شخصی ارائه می‌کند

منبع: ۹to5mac

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=41430

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.