• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
3
محققان استرالیایی می گویند؛

سزارین خطر ابتلا به آلرژی غذایی را در نوزاد افزایش نمی دهد

  • کد خبر : 36433
  • 05 خرداد 1401 - 18:21
سزارین خطر ابتلا به آلرژی غذایی را در نوزاد افزایش نمی دهد
بر اساس نتایج یک مطالعه، نوزادانی که به روش سزارین به دنیا می‌آیند، در طول سال اول زندگی‌شان بیشتر از سایر نوزادان دچار آلرژی غذایی نمی‌شوند.

سزارین خطر ابتلا به آلرژی غذایی را در نوزاد افزایش نمی دهد

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از مهر، برای این مطالعه، محققان استرالیایی داده‌های بیش از ۲۰۰۰ نوزاد در استرالیا را تجزیه و تحلیل کردند. ۳۰ درصد از طریق زایمان بدنیا آمده بودند. میزان آلرژی غذایی در ۱۲ ماهگی در میان نوزادانی که با سزارین به دنیا آمدند ۱۲.۷ درصد بود، در حالی که این میزان در بین نوزادانی که از طریق زایمان واژینال به دنیا آمدند ۱۳.۲ درصد بود.

«راشل پیترز»، یکی از نویسندگان این مطالعه از مؤسسه تحقیقاتی کودکان مرداک در ملبورن استرالیا، گفت: «تصور می‌شد که عدم قرار گرفتن در معرض باکتری‌های واژن مادر ممکن است نوزادان سزارین شده را در معرض افزایش خطر ابتلاء به آلرژی غذایی قرار دهد.»

وی افزود: «سیستم ایمنی نوزاد در دوران نوزادی به سرعت رشد می‌کند و نوع زایمان ممکن است در رشد طبیعی سیستم ایمنی بدن اختلال ایجاد کند.»

«نوزادانی که به روش سزارین به دنیا می آیند کمتر در معرض باکتری‌های روده و واژن مادر قرار دارند که بر ترکیب میکروبیوم و رشد سیستم ایمنی کودک تأثیر می‌گذارد. با این حال، به نظر نمی‌رسد که این مسئله نقش مهمی در ایجاد آلرژی غذایی ایفا کند.»

در مطالعه‌ای مرتبط، پیترز و همکارانش دریافتند که ۳۰ درصد از حساسیت به بادام زمینی و ۹۰ درصد از آلرژی به تخم مرغ به طور طبیعی تا ۶ سالگی برطرف می‌شود. اما نوزادان مبتلا به اگزما زودهنگام و شدید و آلرژی‌های متعدد کمتر احتمال دارد که آلرژی شأن به تخم مرغ و بادام زمینی افزایش یابد.

مطالب خواندنی:  آب انگور ویروس‌های معده را ازبین می‌برد

به گفته پیترز، «این نوزادان باید برای آزمایش‌های اولیه در جهت ارزیابی درمان‌های جدید آلرژی غذایی، مانند ایمونوتراپی خوراکی، مورد هدف قرار گیرند.»

منبع:هلث لاین

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=36433

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.