• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 5
0
3

سوالات درباره بارداری

  • کد خبر : 19033
  • 20 خرداد 1399 - 20:51
سوالات درباره بارداری

سوال درباره بارداری اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید معمولا سوالاتی ذهن شما را درگیر کرده است. سوالات رایج درباره بارداری مسائل مختلفی را شامل می‌شود. افراد معمولاً در مورد نکات و مراقبت‌های قبل از بارداری گرفته تا مسائل پس از زایمان سوال می‌پرسند. ما در این مقاله قصد داریم که به تعدادی از […]

questions about pregnancy 1

سوال درباره بارداری

اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید معمولا سوالاتی ذهن شما را درگیر کرده است. سوالات رایج درباره بارداری مسائل مختلفی را شامل می‌شود. افراد معمولاً در مورد نکات و مراقبت‌های قبل از بارداری گرفته تا مسائل پس از زایمان سوال می‌پرسند. ما در این مقاله قصد داریم که به تعدادی از مهم‌ترین این سوالات پاسخ دهیم. برای اطلاع از پاسخ‌ این سوالات تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

چگونه زمان بیشترین باروری، با تخمک گذاری مشخص می شود؟

برای حامله شدن و برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید و حامله شوید،باید در مدت یک تا دو روز پیش از تخمک گذاری تا ۲۴ ساعت پس از آن، آمیزش داشته باشید. دلیل این امر آن است که اسپرمها می توانند دو تا سه روز زنده بمانند، اما تخمک نمی تواند بیشتر از ۲۴ ساعت پس از تخمک گذاری به حیات خود ادامه دهد مگر اینکه لقاح صورت پذیرد.

اگر در حوالی زمان تخمک گذاری نزدیکی داشته باشید، احتمال حامله شدن شما افزایش می یابد و شما می توانید خوشحال باشید، زیرا شانس با شما برای حامله شدن همراه است:در زوجهای معمولی که می توانند به صورت طبیعی حامله شوند،در هر دوره ۲۰% احتمال بارداری وجود دارد.

حدودا ۸۵% از خانمهایی که بدون استفاده از یکی از روشهای جلوگیری از بارداری آمیزش دارند، ظرف یکسال حامله می شوند. شما می توانید با تعیین زمان دقیق تخمک گذاری، همچنین با افزایش آگاهی خود در مورد تغییرات هورمونی و فیزیکی که در هر ماه در بدن شما رخ می دهد، احتمال حامله شدن خود را افزایش دهید.

همچنین شما می توانید از این اطلاعات استفاده کرده و با خودداری از آمیزش در نزدیکی زمان تخمک گذاری،از بارداری و حامله شدن جلوگیری کنید.البته توجه داشته باشید که این روش،بهترین روش جلوگیری از بارداری نیست و استفاده از آن ممکن است موفقیت آمیز نباشد.

questions about pregnancy 2

سوالات رایج درباره بارداری

چرا در بارداری پوچ جنین تشکیل نمی شود؟

موثرترین عامل شناخته شده در بروز حاملگی های پوچ، اختلالات سلول تخم همراه با ناهنجاری های کروموزومی است که ممکن است بر اثر بالا بودن سن مادر یا پدر به وجود آید. البته معمولا این حاملگی ها ارتباط مستقیم با سن مادر ندارند، اما بالا بودن سن مادر ممکن است باعث افزایش احتمال وقوع مشکلات کروموزومی یا مشکلات تقسیم سلولی در سنین بالا در وقوع حاملگی پوچ شود.

از سوی دیگر، این وضعیت ممکن است ناشی از کیفیت پایین اسپرم یا تخمک باشد یا ممکن است پس از تشکیل سلول تخم، اختلالاتی در تقسیم سلولی به وجود آید که باعث ایجاد این نوع حاملگی شود.

آیا امکان بارداری بدون داشتن دخول نیز امکان‌پذیر است؟

مطالب خواندنی:  مادرانی که مقصر بیماری کبد پسران خود هستند

بسیاری از افراد نگران بارداری ناخواسته هستند به این ترتیب ممکن است روش‌هایی غیر از دخول را برای ارضای جنسی امتحان کنند. با این حال برخی افراد با وجود داشتن رابطه جنسی بدون دخول همچنان در این باره نگران هستند و می‌خواهند بدانند که احتمال بارداری در این وضعیت تا چه حد امکان‌پذیر است.

در جواب به این سؤال باید گفت که این امر بستگی به آن دارد که انزال در کجا صورت می‌گیرد. اگر انزال در نزدیکی دهانه واژن انجام شود بارداری غیرممکن نیست. اما به طور کل می‌توان گفت احتمال بارداری بدون دخول بسیار کم‌تر از حالت عادی است.

در دوران بارداری چه تغییراتی در مادر اتفاق می افتد و بیشترین شکایات این دوران چیست؟

در کل بدن خانم تغییرات فیزیولوژیک بسیار عمیقی اتفاق می افتد . گاهی اوقات از این تغییرات آنقدر انسان شگفته زده می شود که تعجب می کند چگونه این دوران می گذرد . در قلب و عروق ، غدد داخلی و در سیستم گوارش نیز به همین ترتیب تغییرات خیلی زیادی اتفاق می افتد . این تغییراتی که اتفاق می افتد باعث می شود که یک سری شکایات شایع برای خانم ها پیش بیاید . ابتدا خانم ها فکر می کنند که مشکل ساز است و البته درست است که حتماً با پزشک خود مطرح کنند .

اینها تغییرات فیزیولوژیک است و مربوط به حاملگی است و خیلی از آنها بعد از حاملگی بر طرف می شود . مثلاً تغییرات گوارش یکی از شایع ترین تغییرات است . بخاطر هورمون هایی که است سیستم گوارش تنبل می شود . حرکات دودی روده ها کم می شود بنابراین یبوست یک علامت شایع است که خانم ها پیدا می کنند . نفخ و سوزش سر دل نیز جزئ علائم خیلی شایع است که در حاملگی اتفاق می افتد .

خانم ها این احساس را دارند که غذا خوب هضم نمی شود . اینها از ناراحتی های شایعی است که افراد در طی حاملگی دارند . به خانم ها توصیه می شود که برای سوزش سر دل خود می توانند از آنتی اسید استفاده کنند . به آنها گفته می شود که به صورت دراز کش نباشند و چند بالش پشت سر خود بگذارند که جلوی بازگشت اسید معده به داخلی مری را بگیرد. دفعات غذا خوردن را زیاد کنند.

بجای اینکه سه وعده صبحانه ، نهار وشام را به طور مفصل بخورند ، این سه دفعه را به شش یا هفت دفعه تبدیل کنند منتها هر دفعه با حجم خیلی کمتر غذا بخورند . که در واقع این روده هایی که تنبل شده و دیر کار می کند فرصت پیدا کند که این مواد غذایی را رد کند و به مراحل بعدی برساند . برای یبوست خود از فیبرها ، سبزیجات و مواد ملین استفاده کنند .

مطالب خواندنی:  سوال‌هایی که پرسیدن آن ورود به حریم شخصی افراد است

ویار و تمایل به خوردن مواد غیر خوراکی در دوران بارداری به چه علت است؟

این مسئله معمولاً به کمبودهای بدن مادر برمی‌گردد. برای مثال ممکن است شما در دوران بارداری تمایلاتی برای خوردن خاک، گچ یا مواد این چنینی داشته باشید. در این شرایط بهتر است به پزشک مراجعه کنید و آزمایش‌های لازم را در مورد سطح ویتامین‌ها و مواد معدنی بدنتان انجام دهید.

آیا می توانم سونوگرافی سه بعدی انجام دهم بدون اینکه جنسیت فرزندم را بدانم؟

بله، این امکان وجود دارد. زیرا برای پزشک تنها سلامت نوزاد اهمیت دارد و جنسیت جنین به هیچ عنوان مهم نیست و تعیین جنسیت در واقع برای کنجکاوی والدین انجام می گیرد. از نظر علمی هم پزشکان وظیفه ای برای تعیین جنسیت ندارند؛ بنابراین اگر پدر و مادری نخواهند جنسیت فرزندشان را تا زمان تولد بدانند بهتر است این موضوع را قبل از انجام سونوگرافی به پزشک اطلاع دهند.

آیا حاملگی پوچ تکرار می شود؟

اگرچه این نوع حاملگی در طبقه بندی سقط مکرر هم می تواند قرار بگیرد، اما تائید این مسأله، انجام بررسی های سقط مکرر را طلب می کنند. به علاوه احتمال بیشتری برای وجود علت ژنتیکی در تکرار وقوع حاملگی بدون جنین مطرح است.

توجه داشته باشید که این نوع حاملگی معمولا در همان مراحل اولیه دفع می شود، اما در صورت تشخیص دیرهنگام این نوع بارداری، یا تمایل نداشتن مادر برای دریافت دارو یا انجام کورتاژ، ممکن است مدت بیشتری طول بکشد.

معمولا بارداری پوچ اتفاقی است که دیگر تکرار نمی شود و به همین دلیل بررسی خاصی پس از وقوع یک مرتبه بارداری پوچ لازم نیست، چون معمولا حاملگی بعدی طبیعی خواهد بود.  ولی در کسانی که بارداری پوچ به طور مکرر اتفاق می افتد احتمال وجود مشکل زمینه ای مطرح است و به همین دلیل باید بررسی های سقط مکرر و مشاوره ژنتیک  نیز برای زوجین انجام شود.

آیا با بارداری پوچ در آینده میتوانم کودک داشته باشم؟

بله، احتمال بارداری طبیعی در آینده وجود دارد. خطر بارداری پوچ دیگر حدود ۱-۲ درصد است. با درمان و پیگیری های معمول، بارداری پوچ هیچ مشکلی در بلند مدت برای سلامت جسمی ایجاد نمی کند. با این حال، ممکن است بعد از هورمونهای بارداری مدتی صبر کنید. توصیه می شود تا ۶ ماه پس از اتمام درمان، از بارداری پرهیز کنید. در صورتی که از درمان دیگری استفاده می کنید ۱۲ ماه پس از درمان صبر کنید و سپس باردار شوید.

اگر بخواهم حامله شوم، چه زمانی برای آمیزش بهتر از سایر اوقات است؟

مطالب خواندنی:  تصاویر | جرج کلونی، اپرا وینفری و جیمز کوردن در مراسم ازدواج نوه ملکه انگلیس

برای حامله شدن، زمان بندی دقیق بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت دارد.اسپرم می تواند دو تا سه روز زنده بماند، اما تخمک فقط ۱۲ تا ۲۴ ساعت زنده خواهد ماند.برای افزایش احتمال حامله شدن،باید در حوالی زمان تخمک گذاری،بیشتر از یکبار آمیزش داشته باشید. همچنین نزدیکی یک تا دو روز پیش از تخمک گذاری و سپس انجام آمیزش مجدد در روز تخمک گذاری نیز مناسب است. در این حالت، احتمالا تعداد بیشتری از اسپرمهای سالم در لوله های فالوپ، آماده رها شدن تخمک خواهند بود.

البته،زمان دقیق رها شدن تخمک در خانمها،مشخص نیست و به طول دوره قاعدگی آنها بستگی دارد. تخمک گذاری در خانمها معمولا ۱۴ روز پیش از آغاز پریود بعدی انجام می شود. دقت کنید که این زمان،بر خلاف باور عموم،دقیقا در وسط دوره ماهیانه آنها قرار ندارد.اگر دوره شما ۲۸ روزه باشد (که متوسط سیکل قاعدگی در خانمها همین مدت است)، آنگاه می توان گفت که تخمک گذاری تقریبا در وسط دوره انجام می شود.اما اگر مثلا دوره شما ۳۵ روزه باشد، تخمک گذاری در روز بیست و یکم انجام خواهد شد، نه روز هفدهم که وسط دوره است.

برای زن باردار مسافرت با اتوموبیل در جاهای دارای دست‌انداز و یا خاکی چگونه است؟

به دلیل اینکه مسافرت در مکان‌های جاده‌ای ممکن است منجر به سقط جنین شود، بهتر است از انجام آن بپرهیزید.

چه خوراکی هایی در جنسیت تاثیر گذارند؟

رژیم دختر و پسری که در برخی مقالات بیان شده است صحت علمی ندارد و در هیچ منبعی چنین چیزی بیان نشده است.

سن و ناباروری ارتباط چندانی با هم ندارند؟

خیر اوج قدرت باروری زن در سن ۲۰ سالگی می باشد که این وضعیت تا سن ۳۰ سالگی تقریبا ثابت می ماند. اما از ۳۵ سالگی  به بعد قدرت باروری زن با سرعت بیشتری کاهش می یابد. یک زن ۲۵ ساله که رابطه جنسی غیر محافظت شده دارد در ظرف یک سال ۸۶% شانس حاملگی دارد.

این شانس در سن ۳۵ سالگی به ۵۲% و در سنین ۴۰ تا ۴۵ سال به ۵۰ تا ۱۰ درصد کاهش می یابد. احتمال ناباروری، افزایش نواقص ژنتیکی در نوزاد و عوارض بارداری پس از سن ۳۵ سالگی در زنان و سن ۵۰ سالگی در مردان افزایش می یابد.

منبع:بیتوته

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=19033

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.