• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
2

طرز تهیه انواع پیاز داغ

  • کد خبر : 18942
  • 18 خرداد 1399 - 22:00
طرز تهیه انواع پیاز داغ

طرز تهیه ی پیاز داغ پیاز داغ یا پیاز سرخ کرده یکی از اصلی ترین مواد برای تهیه ی غذا است، ما ایرانی ها از پیاز داغ برای تزیین بعضی از غذاها استفاده می کنیم. در ادامه با نکات و روش های تهیه ی پیاز داغ آشنا می شوید. برای تهیه ی پیاز داغ چندی […]

fried onion1

طرز تهیه ی پیاز داغ

پیاز داغ یا پیاز سرخ کرده یکی از اصلی ترین مواد برای تهیه ی غذا است، ما ایرانی ها از پیاز داغ برای تزیین بعضی از غذاها استفاده می کنیم. در ادامه با نکات و روش های تهیه ی پیاز داغ آشنا می شوید.

برای تهیه ی پیاز داغ چندی روش وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

 بهترین روش برای تهیه ی پیاز داغ چیپسی این است که ابتدا پیازها را خلالی در اندازه های یکسان خرد کنید سپس داخل قابلمه ای آب بریزید و اجازه بدهید بجوش بیاید مقداری نمک داخل آب بریزید و بعد پیازهای خرد شده را به آن اضافه کنید بعد از اینکه ۵ دقیقه جوشید تا حدی که پیازها شفاف شوند، آن ها را داخل آبکش بریزید و بعد روی پارچه پهن کنید زمانی که آب آن کاملا از بین رفت مقداری روغن داخل تابه بریزید و روی شعله ی گاز قرار بدهید زمانی که روغن داغ شد پیازها را به آرامی به آن اضافه کنید، حجم پیازی که به روغن داغ اضافه می کنید نباید زیاد باشد.

سپس پیازها را هم بزنید تا نسوزند و زمانی که رنگ پیازها کمی تغییر کرد آن را درون آبکش بریزید تا روغن اضافی آن ها خارج شوند. اگر پیازها را زیاد طلایی کنید تا خارج کردن آن ها داخل روغن و یا تا زمان سرد شدن روغن رنگ آن ها تیره تر می شود و سبب تلخ شدن آن ها می شود.

fried onion2

روش تهیه ی پیاز داغ مجلسی

مطالب خواندنی:  طرز تهیه پلوی اروپائی

با این روش پیاز داغ مجلسی و خشکی را خواهید داشت.

 روشی دیگر برای خشک شدن پیاز داغ ها این است که آن ها را بعد از خرد کردن کمی داخل شیر بجوشانید. و بعد آبکش کنید و در روغن سرخ کنید.

 برای تهیه ی پیاز داغ ابتدا پیاز را خلالی خرد کنید و بعد روغن را داخل تابه بریزید و آن ها را با روغن فراوان سرخ کنید این روش یکی از آسانترین روش برای سرخ کردن پیاز است.

 یک روش آسانی دیگر برای سرخ کردن پیاز این است که پیازها را خرد کرده و داخل تابه ای بریزید و زیر آن را روشن کنید زمانی که آب انداخت و آب آن تمام شد روغن را به آن اضافه کنید و اجازه بدهید سرخ شوند.

fried onion3

پیاز سرخ کرده

نکاتی برای تهیه ی پیاز داغ :

اولین و مهم ترین نکته ای که برای تهیه پیاز داغ باید رعایت کنید این است که پیاز ها باید در یک اندازه خرد شوند پیازهای نازک زودتر سرخ می شوند و پیازهای کلفت تر دیرتر سرخ می شوند اگر این مدل ها با هم باشند یک سری از پیازها می سوزند و یک سری سرخ نمی شوند و ظاهر بدی پیدا می کنند.

 برای خوش رنگ شدن پیاز داغ ها در انتهای کار مقداری زردچوبه یا زعفران به آن اضافه کنید.

 برای چیپسی و خشک شدن پیازها حتما بعد از سرخ کردن آن ها را داخل آبکش قرار بدهید.

 هرگز پیازها را در حجم زیاد داخل تابه نریزید زیرا این کار باعث می شود پیازها زیاد خوب سرخ نشوند. بهتر است با حجم کم در چندین مرتبه سرخ کنید.

مطالب خواندنی:  موهامورا (سس لبنانی)

 از پیاز داغ چیپسی برای تزیین غذاهای مجلسی تان و آش ها استفاده کنید.

منبع:بیتوته

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=18942

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.