• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
اخبار امروز : 3
0
8

طرز تهیه رب فلفل دلمه‌ای؛ یک چاشنی جذاب برای غذا

  • کد خبر : 42202
  • 16 شهریور 1402 - 17:19
طرز تهیه رب فلفل دلمه‌ای؛ یک چاشنی جذاب برای غذا
رب فلفل دلمه‌ای یک چاشنی جذاب و خوش رنگ است که برای پخت انواع غذاها مانند ماکارونی، مرغ، خورش قیمه، طعم دار کردن جوجه کباب و یا درست کردن یک املت خوشمزه بسیار مناسب است.

طرز تهیه رب فلفل دلمه‌ای؛ یک چاشنی جذاب برای غذا

همانطور که می‌دانید رب یکی از مهمترین چاشنی‌ها برای غذاهای ایرانی است که در بسیاری از خورشت‌ها و غذاها برای مزه دار کردن از آن استفاده می‌شود. رب گوجه فرنگی، رب انار، رب آلوچه، رب زغال اخته، رب زرشک و… انواع رب‌هایی هستند که برای تهیه غذا از آن استفاده می‌شود که پر مصرف‌ترین آنها رب گوجه فرنگی است. اما رب فلفل دلمه‌ای یکی از انواع چاشنی‌ها است که شاید تا به حال با آن آشنایی نداشته باشید.

به گزراش مجله زیبایی سبز به نقل از ایرنا،این رب جذاب و خوش رنگ برای پخت انواع غذاها مانند ماکارانی، مرغ، خورش قیمه، طعم دار کردن جوجه کباب و یا درست کردن یک املت خوشمزه بسیار مناسب است و شما بعد از یکبار استفاده مشتری دائمی آن خوهید شد. اگر دوست دارید این رب خوشرنگ و خوش طعم را در منزل تهیه کنید، در ادامه این مطلب با طرز تهیه رب فلفل دلمه‌ای با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه رب فلفل دلمه ای

فلفل دلمه‌ای قرمز: ۲ کیلو

فلفل کاپی قرمز: ۵ عدد

نمک: ۱ قاشق غذاخوری

سرکه: ۲ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده: ۱ قاشق غذاخوری به مقدار دلخواه

طرز تهیه

طرز تهیه رب فلفل دلمه‌ای؛ یک چاشنی جذاب برای غذا

برای شروع کار ابتدا فلفل دلمه‌ای و فلفل کاپی را خوب بشویید و اجازه بدهید خشک شود؛ سپس فلفل‌ها را خرد کنید. توجه داشته باشید که حتما تخم فلفل‌ها را خارج کنید؛ زیرا موجب تلخ شدن و زشت شدن رب فلفل خواهد شد.

حالا فلفل‌های خرد شده را داخل دستگاه خردکن، غذاساز یا چرخ گوشت بریزید و چندبار بزنید تا کاملا له و پوره شود و پوست فلفل باقی نمانده باشد.

مطالب خواندنی:  آموزش آشپزی با گوشت مرغ (8 اشتباه رایج)

در مرحله بعد پوره فلفل را داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت متوسط اجاق گاز بگذارید. درب قابلمه را بگذارید تا فلفل کم کم آب بیندازد. اوایل پخت هر ۱۵ دقیقه یکبار رب را هم بزنید. بعد از اینکه آب رب کمی کشیده شد، هر ۵ دقیقه یکبار رب را هم بزنید تا ته نگیرد و وقتی آب رب کاملا کشیده شد و رد قاشق داخل قابلمه افتاد، نمک، سرکه و زعفران را اضافه کنید و ۵ دقیقه دیگر اجاق گاز را خاموش کنید.

 در مرحله آخر رب را چند ساعت داخل یخچال بگذارید تا کاملا سرد و سفت شود؛ سپس آن را داخل شیشه خشک و تمیز بریزید و در یخچال نگهداری کنید. در صورتی که قاشق چرب را داخل شیشه رب نزنید، می‌توانید این رب را به مدت یک سال در یخچال نگهداری کنید.

منبع:فرادید

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=42202

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.