• امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
0

فاش شد: تراشه اسنپدراگون X Plus کوالکام در دست ساخت است

  • کد خبر : 46190
  • 19 فروردین 1403 - 19:45
فاش شد: تراشه اسنپدراگون X Plus کوالکام در دست ساخت است
گزارشی تازه نشان می‌دهد که کوالکام در حال ساخت تراشه اسنپدراگون X Plus جهت استفاده در کامپیوترهای ویندوزی است.

فاش شد: تراشه اسنپدراگون X Plus کوالکام در دست ساخت است

به گزراش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس ، گزارشی تازه نشان می‌دهد که کوالکام در حال ساخت تراشه اسنپدراگون X Plus جهت استفاده در کامپیوترهای ویندوزی است.

در حالی که مدت زیادی از رونمایی تراشه مبتنی بر آرم کوالکام با نام اسنپدراگون X Elite برای کامپیوترهای ویندوزی نمی‌گذرد، به نظر می‌رسد این شرکت تصمیم دارد تا نسخه ضعیف‌تری از پردازنده پرچمدار خود را با نام اسنپدراگون X Plus روانه بازار کند. از آنجایی که این تراشه از شماره‌مدل X1P برخوردار بوده و پردازنده اسنپدراگون X Elite به‌صورت X1E نام‌گذاری شده است، انتظار می‌رود شماره‌مدل جدید به تراشه اسنپدراگون X Plus اشاره دارد.

گفتنی است که کوالکام حداقل از ماه فوریه در حال آزمایش دو نسخه از این تراشه با نام‌های X1P44100 و X1P46100 بوده است؛ تراشه‌ها از مودم اسنپدراگون X65 5G بهره می‌برند اما اطلاعاتی درباره معماری آن‌ها منتشر نشده است. علاوه‌بر این، می‌توان پیش‌بینی کرد که تراشه جدید کوالکام از همان هسته‌های اسنپدراگون X Elite با سرعت پایین‌تر بهره ببرد.

البته وب‌سایت Winfuture در گزارشی ادعا نموده است با اینکه پردازنده اسنپدراگون X Elite از ۱۲ هسته پردازشی بهره می‌برد، تراشه اسنپدراگون X Plus ممکن است تنها به ۱۰ هسته مجهز شده باشد. انتظار می‌رود پردازنده‌ مبتنی بر آرم کوالکام با هسته‌های سفارشی خود، وارد رقابت بزرگی با تراشه‌های آرم اپل شود.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=46190

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.