• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
اخبار امروز : 3
0
2

قدمت یونان باستان به ده هزار سال قبل‌تر افزایش یافت

  • کد خبر : 12934
  • 28 مهر 1398 - 22:17
قدمت یونان باستان به ده هزار سال قبل‌تر افزایش یافت

چه با قایق‌های دریانوردی و چه با مسیرهای ساحلی دریای اژه‌، ده‌ها هزار سال زودتر از آنچه قبلاً تصور ‌می‌شد نئاندرتال‌ها و انسان‌های اولیه به نوعی توانستند به جزیره یونانی ناکسوس برسند. براساس یافته‌های منتشر شده توسط یک تیم تحقیقاتی بین المللی در روز پنجشنبه‌، این بدان معناست که انسان‌ها حدود ۲۰۰،۰۰۰ سال است که از […]

چه با قایق‌های دریانوردی و چه با مسیرهای ساحلی دریای اژه‌، ده‌ها هزار سال زودتر از آنچه قبلاً تصور ‌می‌شد نئاندرتال‌ها و انسان‌های اولیه به نوعی توانستند به جزیره یونانی ناکسوس برسند. براساس یافته‌های منتشر شده توسط یک تیم تحقیقاتی بین المللی در روز پنجشنبه‌، این بدان معناست که انسان‌ها حدود ۲۰۰،۰۰۰ سال است که از زیبایی مدیترانه لذت ‌میبرند.

این تحقیق که پس از سال‌ها کاوش توسط دانشمندان دانشگاه مک مستر در مجله Science Advances منتشر شده است‌، تئوری‌های فعلی در مورد مهاجرت عصر سنگ در اروپا را به چالش ‌میکشد.

تریستان کارتر نویسنده اصلی و دانشیار مردم شناسی گفت:

تا همین اواخر‌، مطالعات در مورد  انسان اولیه در این بخش از جهان بی ربط به نظر ‌می‌رسید‌، اما نتایج ما را وادار ‌می‌کند تا به طور کامل در مورد تاریخ جزایر مدیترانه بازنگری کنیم.

تاکنون دانشمندان عمدتاً دریای اژه را برای عبور نئاندرتال‌ها و انسان‌های اولیه غیرقابل تصور ‌میدانستند و معتقد بودند که جزایر مدیترانه فقط حدود ۹۰۰۰ سال است که مسکونی شده است. در همین حال‌، شکارچیان عصر سنگ بیش از ۱ میلیون سال است که در سرزمین اصلی اروپا به سر ‌میبرند. اما تیم تحقیق شواهدی از فعالیت‌های انسانی  در حدود ۲۰۰۰۰۰ سال را  در یک معادن پیش از تاریخ کشف کردند.

این تحقیق بخشی از پروژه باستان شناسی Stelida Naxos بوده که همکاری بزرگی بین محققان از سراسر جهان است.

منبع:tech.gemfa.com

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=12934

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.