• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
3

قلعه آمبر، از معروف ترین جاذبه های دیدنی هند (+تصاویر)

  • کد خبر : 26885
  • 30 آذر 1399 - 10:26
قلعه آمبر، از معروف ترین جاذبه های دیدنی هند (+تصاویر)

قلعه آمبر از مکانهای دیدنی جیپور  قلعه آمبر یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری شهر جیپور محسوب می شود و در فهرست آثار تاریخی یونسکو قرار گرفته است. معرفی قلعه آمبر در هند به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،در زمان های قدیم قصر ها برای مقاصد امنیتی یا محل زندگی پادشاهان ساخته […]

قلعه آمبر از مکانهای دیدنی جیپور 

قلعه آمبر یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری شهر جیپور محسوب می شود و در فهرست آثار تاریخی یونسکو قرار گرفته است.

معرفی قلعه آمبر در هند

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،در زمان های قدیم قصر ها برای مقاصد امنیتی یا محل زندگی پادشاهان ساخته می شدند، ولی امروزه این قصر ها اکثرا مثل نمادی برای داستان های خیالی هستند. هر چند در کشور خودمان هم قصر یا قلعه های زیبا و تاریخی زیادی داریم ولی به دلیل محافظت نکردن از آنها همگی رو به نابودی هستند، در همین حال در کشورهای اروپایی قصر ها بین گردشگران دارای محبوبیت بسیار هستند و بعنوان یک منبع جذب درامد به آنها نگاه می شود. در همین راستا در این مطلب یکی از قلعه های دیدنی جهان را معرفی می کنیم.

https://dl.greenbeautymag.com/2020/12/amber-fort-02.jpg

قلعه آمبر در شهر جیپور

قلعه آمبر نه تنها یکی از برترین مقاصد گردشگری در شهر جیپور که در کل راجستان است. قلعه آمبر و جایگار بعنوان یک ساختمان در نظر گرفته میشوند و یک راه زیرزمینی این دو قلعه را به هم وصل می کند، راهی که به نظر می آید در حین جنگ و حمله دشمنان بعنوان راه فرار استفاده می شده است.

قلعه آمبر زمانی محل حکومت شاهزاده جیپور و محل اقامت حاکمان آن سرزمین بود. Maharaja Man Singh I که رهبری ارتش امپراتور مغول را بر عهده داشت، احداث آنرا در سال ۱۵۹۲ بر روی بقایای بجامانده از یک قلعه قرن یازدهمی شروع کرد. حاکمان بسیاری قبل از انتقال پایتخت به جیپور در سال ۱۷۲۷ در قلعه سکونت داشته اند. معماری قلعه آمبر فورت تلفیق چشمگیری از سبک های Rajput( هندو) و Mughal( اسلامی) می باشد.

مطالب خواندنی:  معبد طلایی کجاست؟

قلعه آمبر ساخته شده از ماسه سنگ و مرمر میباشد و مجموعه ای از چهار حیاط، کاخ ها، سالن ها و باغها تشکیل یافته است. به داخل قلعه بروید.

یکی از محبوب ترین جاذبه های قلعه آمبر، حکاکی ای مشهور به گل جادویی است که بر روی یک سنگ مرمر روی ستون شیش محل قرار دارد. بر روی این سنگ مرمر ۶ طراحی زیبا شامل گل لوتوس، دم شیر، عقرب، مار کبری، دم ماهی، ذرت و خرطوم فیل کنده کاری شده که برای دیدن این طراحی ها باید بخش های گوناگون این سنگ را با دست بپوشانید تا بتوانید کلیه این طراحی ها را ببینید.

یکی از مهمترین جاذبه های قلعه امبر شیش محل است که در همه بخش های آن موزائیک های آینه ای و شیشه های رنگی وجود دارد به طوریکه در آن حتی درصورتی که یک شمع روشن باشد انعکاس آن در هزاران آینه ای که در داخل شیش محل موجود است شکلی شبیه هزاران ستاره را بوجود می آورد.

از بخش های مختلف موجود در قلعه آمبر میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

– تالار عمومی: مهارجه ها در این بخش از قصر به گفت و گو با اشخاص مختلف و حل مشکل آنها می پرداخته اند. تالار عمومی این قصر دارای ستون های بسیاری بوده که سبب زیبایی هرچه بیشتر آن شده است.

– معبد Shila Mata: در این معبد بت های بسیار ارزشمندی قرار دارد که از سنگ مرمر سیاه و نقره ساخته شده اند.

– دیوان عام

– دیوان خاص

– کاخ آینه

مطالب خواندنی:  IDC: در سه ماهه نخست ۲۰۲۰، ۴.۲ میلیون پوشیدنی در هند عرضه شده است

افراد میتوانند با پرداخت مبلغی مشخص به راهنما های موجود، راهنمای انگلیسی زبان یا هندی زبان را انتخاب کرده تا با قسمت های مختلف قصر بیشتر آشنا شوند.

بهترین زمان برای بازدید از قلعه آمبر چه زمانی است؟

راجستان یک منطقه بیابانی است که در اکثر ایام سال، به ویژه در روز، گرم است. گاهی تابش آفتاب به حدی است که تحمل آن دشوار است. بهترین زمان برای بازدید از جیپور فصل زمستان از نوامبر تا مارس( آذر تا اسفند) است.

ساعات بازدید از قلعه آمبر

ساعت بازدید از قلعه آمبر از ساعت ۸ صبح تا ۵:۳۰ بعدازظهر میباشد و پیشنهاد می شود برای گشت و گذار و بازدید از این قلعه ی زیبا حدود ۲ تا ۳ ساعت زمان بگذارید.

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=26885

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.