• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 6
0
1

مارک زاکربرگ از برنامه‌های رویاپردازنه فیس بوک پرده برداشت

  • کد خبر : 30759
  • 07 آبان 1400 - 17:13
مارک زاکربرگ از برنامه‌های رویاپردازنه فیس بوک پرده برداشت
مارک زاکربرگ امروز در رویداد فیس بوک کانکت (Facebook Connect) درباره برنامه‌های این شرکت برای پروژه متاورس (metaverse) که قرار است ترکیبی از دنیاهای واقعی و مجازی باشد صحبت کرد.

مارک زاکربرگ از برنامه‌های رویاپردازنه فیس بوک پرده برداشت

مارک زاکربرگ امروز در رویداد فیس بوک کانکت (Facebook Connect) درباره برنامه‌های این شرکت برای پروژه متاورس (metaverse) که قرار است ترکیبی از دنیاهای واقعی و مجازی باشد صحبت کرد. متاورس محیطی است که به کاربران اجازه خواهد داد تا هر کجا که هستند با استفاده از دستگاه‌هایی مانند هدست اوکولوس Quest 2 یا عینک‌های هوشمند ری بن استوریز با هم ارتباط برقرار کنند.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،زاکربرگ در روبداد امروز گفت کاربران با استفاده از پروژه متاورس قادر به ایجاد تگ‌های واقعیت افزوده در مکان‌های واقعی برای ارائه کارهای هنری خود و گفتن داستان، شطرنج و پینک‌پونک بازی کردن با کسانی که حضور فیزیکی ندارند و تعامل با اشیاء دیجیتالی که به‌طور واقعی به حرکت‌های کاربر واکنش نشان می‌دهند خواهند بود.

فیس بوک در حال حاضر برنامه‌‌هایی در ذهن دارد که بیشتر شبیه به داستان‌های علمی تخلیلی هستند، اما زاکربرگ سخت در تلاش است تا توضیح دهد که پلتفرم‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی این شرکت چگون می‌توانند این ایده‌ها را به واقعیت تبدیل کنند.
زاکربرگ در صحبت‌های خود جهانی را به تصویر کشیده است که در آن هولوگرام‌ها در کنار ما خواهند ایستاد و امکان تعامل افراد با یکدیگر را از فاصله‌های بسیار دور فراهم خواهند کرد. اما مسئله‌ای که در این میان وجود دارد این است که پایه‌های اصلی چنین دنیایی هنوز در اختیار ما نیستند و هرچند امکان حرکت به سوی آن‌ها وجود دارد اما همه صحبت‌های زاکربرگ چیزی جز اما و اگر نبودند. با وجود این، فیس بوک به این موضوع واقف است که پروژه متاورس نیاز به همکاری گسترده با سایر بخش‌های فناوری دارد و تنهایی نمی‌تواند از پس آن بر بیاید.

مطالب خواندنی:  مایکروسافت، اوبر و یوبسافت در بین منفورترین برندهای دنیا

مارک زاکربرگ از برنامه‌های رویاپردازنه فیس بوک پرده برداشت

فیس بوک برای اینکه بتواند توسعه‌دهندگان بیشتری را به این پروژه جذب کند در گام اول اقدام به برگزاری کلاس‌های رسمی خواهد کرد. فیس بوک همچنین شروع به معرفی اپلیکیشن‌های پایه‌ای کرده که فناوری واقعیت افزوده را وارد دنیای واقعی خواهند کرد.
با این‌حال به نظر می‌رسد که این اقدامات برای توسعه پروژه متاورس بسیار ناچیز هستند و می‌توان گفت شبیه به دویدن ۱ اینچی در یک دوی ماراتون هستند. بنابراین ما نیاز به این داریم که فردی مثل زاکربرگ در یک رویداد یک و نیم ساعته درباره فناوری‌هایی که باید انتظار آن‌ها را در سال ۲۰۳۲ بکشیم صحبت کند نه اینکه درباره‌ برنامه‌های خود برای سال آینده توضیح بدهد.در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که فبس بوک درنهایت پروژه متاورس را به کجا خواهد رساند.

منبع: Techradar

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=30759

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.