• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
4

مریخ‌ نورد استقامت کاوش در یک دلتای باستانی در سطح مریخ را شروع کرد

  • کد خبر : 35757
  • 12 اردیبهشت 1401 - 15:53
مریخ‌ نورد استقامت کاوش در یک دلتای باستانی در سطح مریخ را شروع کرد

مریخ‌ نورد استقامت کاوش در یک دلتای باستانی در سطح مریخ را شروع کرد به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،مریخ نورد استقامت به‌تازگی شروع به کاوش یکی از جذاب‌ترین نواحی سطح مریخ کرده است. این ناحیه یک دلتای باستانی در دهانه Jezero است که بررسی آن از چند روز پیش شروع شده […]

مریخ‌ نورد استقامت کاوش در یک دلتای باستانی در سطح مریخ را شروع کرد

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،مریخ نورد استقامت به‌تازگی شروع به کاوش یکی از جذاب‌ترین نواحی سطح مریخ کرده است. این ناحیه یک دلتای باستانی در دهانه Jezero است که بررسی آن از چند روز پیش شروع شده است. این دلتا می‌تواند اطلاعات بسیار خوبی درباره احتمال وجود آب در سطح کره مریخ در اختیار ما قرار دهد و دانشمندان شاید بتواند شواهدی از زندگی میکروبی را در آنجا پیدا کنند.

یکی از دانشمندان ناسا گفته است:

ما بیش از یک سال است که از فاصله دور در حال مشاهده دلتای مذکور بودیم و در این مدت مریخ‌نورد استقامت مشغول کاوش سطح دهانه Jezero بود. حالا ما به این ناحیه رسیده‌ایم و می‌توانیم جزئیات بیشتری را از آن به دست بیاوریم.

این مریخ‌نورد قرار است در این دلتای باستانی شروع به جمع‌آوری نمونه سنگ و خاک بکند و سپس آن‌ها را به زمین برگرداند تا مورد بررسی دانشمندان قرار بگیرند.

مریخ‌ نورد استقامت کاوش در یک دلتای باستانی در سطح مریخ را شروع کرد

مریخ‌نورد استقامت حدود ۴۰ متر در روی این دلتا حرکت خواهد کرد تا از قسمت‌های مختلف آن نمونه جمع کند. دلتای باستانی Jezero از سنگ‌های رسوبی لایه‌دار تشکیل شده که میلیاردها سال پیش زمانی که آب در این ناحیه داشته است به وجود آمده‌اند. بنابراین اگر قبلا حیاتی در سطح مریخ وجود داشته است مسلما در این رسوبات می‌توان نشانه‌های آن‌ها را پیدا کرد.

این قسمت از ماموریت مریخ‌نورد استقامت حدود شش ماه طول خواهد کشید و دانشمندان امیدوارند که اطلاعات خوبی از این ناحیه جمع‌آوری کنند. این مریخ‌نورد هم‌اکنون در نقطه‌ای به نام Cannery Passage قرار دارد و مشغول کاوش در آنجاست. دانشمندان سعی خواهند کرد با گرفتن تصاویر متعدد از این منطقه مسیر بعدی مریخ‌نورد استقامت را مشخص کنند.

مطالب خواندنی:  گوگل در برابر مایکروسافت؛ چگونه اجرای اپ‌های اندرویدی روی ویندوز غیرممکن شد؟

منبع: DigitalTrends

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=35757

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.