• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
3

معرفی جاذبه های گردشگری اکوادور (+تصاویر)

  • کد خبر : 14444
  • 09 بهمن 1398 - 14:59
معرفی جاذبه های گردشگری اکوادور (+تصاویر)

پایتخت اکوادور، کیتو و بزرگترین شهر این کشور گوایاکیول است شهر کیتو در واقع بزرگترین و زیباترین منطقه تاریخی آمریکای جنوبی به حساب می آید و از پرطرفدار ترین جاذبه های گردشگری اکوادور می باشد. اکوادور کشور شگفت انگیزی است که در شمال غربی قاره آمریکای جنوبی قرار گرفته است. کشور اکوادور یکی از جذاب […]

اکوادور,جاذبه های گردشگری اکوادور,جاذبه های دیدنی اکوادور

پایتخت اکوادور، کیتو و بزرگترین شهر این کشور گوایاکیول است

شهر کیتو در واقع بزرگترین و زیباترین منطقه تاریخی آمریکای جنوبی به حساب می آید و از پرطرفدار ترین جاذبه های گردشگری اکوادور می باشد.

اکوادور کشور شگفت انگیزی است که در شمال غربی قاره آمریکای جنوبی قرار گرفته است. کشور اکوادور یکی از جذاب ترین کشورهای این منطقه است و دارای مجموعه ای از فرهنگ های بومی، معماری استعماری و همچنین منظره های طبیعی جالب بی بدیل میباشد ، به طوریکه چه با گشت و گذار در کلیساهای کیتو، پایتخت کشور و چه با قایق سواری در رودخانه آمازون، خاطرات خوبی در ذهنتان باقی خواهد ماند.

اطلاعات مختصری در مورد کشور اکوادور
اکوادور با نام رسمی جمهوری اکوادور کشوری در شمال غربی آمریکای جنوبی است. پایتخت آن کیتو و بزرگ ترین شهر این کشور گوایاکیول است. در شمال آن کلمبیا، در شرق و جنوب آن پرو و در غرب آن اقیانوس آرام قرار دارد. کشور اکوادور همچنین شامل جزایر گالاپاگوس در اقیانوس آرام در حدود ۹۶۵ کیلومتری غرب کشور میباشد. اکوادور دارای مساحتی برابر با ۲۷۲٬۰۴۵ کیلومتر مربع است.

جاذبه های گردشگری اکوادور
در لیست زیر برخی از زیباترین، خاص ترین و پرطرفدارترین جاذبه های اکوادور را معرفی خواهیم کرد:

جزیره گالاپاگوس
این جزیره که از ۱۹ شبه جزیره کوچک تشکیل یافته که دارای حیات وحش خاص میباشد که در دیگر نقاط دنیا یافت نمی شود. نکته جالب این است که در سال ۱۸۳۵ میلادی چارلز داروین به این جزیره سفر کرد و تئوری مشهور تکامل را با تحقیقاتی که در این جزیره انجام داد ارائه کرد. جزیره گالاپاگوس که از جاذبه های گردشگری اکوادور مطرح می شود ۶۰۰ مایل از ساحل اکوادور دورتر واقع شده است و خانه گونه های جانوری زیادی مانند لاک پشت های غول پیکر دریایی و مرغان دریایی است. تنها راه رسیدن به جزیره گالاپاگوس از کشور اکوادور استفاده از کشتی های کروز لوکس یا قایق های کوچک تفریحی میباشد که توسط اشخاص محلی ارائه می شود.

اکوادور,جاذبه های دیدنی اکوادور,جاذبه های گردشگری اکوادور

جزیره گالاپاگوس، از جاذبه های گردشگری اکوادور

مطالب خواندنی:  گردشگری در آغوش طبیعت: سفر به پارک جنگلی بی بی یانلو

شهر کیتو در اکوادور
شهر کیتو در اکوادور بیش از ۲۸۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و اینکه پایتخت کشور اکوادور میباشد مرتفع ترین پایتخت در دنیا محسوب می شود. شهر کیتو در واقع بزرگترین و زیباترین منطقه تاریخی آمریکای جنوبی به حساب می آید و از پرطرفدار ترین جاذبه های گردشگری اکوادور می باشد.

اکوادور,جاذبه های گردشگری اکوادور,جاذبه های دیدنی اکوادور

کیتو از شهر های دیدنی اکوادور

کوئنکا (Cuenca)
کوئنکا، پایتخت ایالت آزوی، برای بسیاری از ساختمان های قدیمی خود مربوط به دوره استعماری مشهور است و سومین شهر بزرگ اکوادور است. یک نمونه کلاسیک از شهر رنسانس برنامه ریزی شده در آمریکا، شهر کوئنکا است و خصوصیات معماری زیادی با شهر قدیمی کیتو دارد. با این تفاوت که در این شهر شما، خیابان های باریک و سنگ فرش شده ، خانه های تراس دار با حیاط های اندرونی و کلیساهای سفید رنگ، بدون هیچگونه آلودگی، سر و صدا و هیاهو پایتخت را مشاهده خواهید کرد. این شهر، شهر محبوب آمریکایی های بازنشسته است و برای فستیوال های رنگارنگش در ماه های ژانویه و نوامبر شناخته می شود.

اکوادور,جاذبه های دیدنی اکوادور,جاذبه های گردشگری اکوادور

کوئنکا از مکانهای دیدنی اکوادور

تنا (Tena)
تنا در منطقه ی جنگل های بارانی آمازون واقع شده و برای گردشگران نقطه ی آغاز ماجراجویی در دل جنگل به حساب می آید. مبلغان دینی این شهر را پیدا کرده و تجارت دارچین سبب شد که شهر از وضعیت گوناگون جان سالم به در ببرد. رودخانه ی تنا به رود Masahualli و سپس انشعابی از آمازون به اسم رودخانه ی ناپو Napo می پیوندد. علاقمندان به ماجراجویی از تنا بعنوان یکی از بهترین مکانهای جهان برای قایق سواری در آب های خروشان و کایاک سواری یاد می کنند.

دیدنی های اکوادور,جاذبه های دیدنی اکوادور,جاذبه های گردشگری اکوادور

رودخانه تنا در اکوادور

مطالب خواندنی:  آبشارهای لرستان، جاذبه‌هایی به خنکای بهار

ناریز دل دیابلو (بینی شیطان)
بازدید از ناریز دل دیابلو (بینی شیطان)، یکی از جاذبه های گردشگری اکوادور، باید درفهرست جاذبه های دیدنی هر کسی باشد. اینکه شما علاقه مند به سفر با قطار هستید یا نه، باید بدانید که سفر به این قسمت از کوه های آند در نزدیکی شهر آلائوسی ( Alausi) آن هم بر روی یکی از راه آهن های عالی بازسازی شده کشور، که قسمتی از سیستم شبکه راه آهن در سراسر کشور اکوادور است، یکی از دیدنی ترین تجربه های سفرتان می تواند باشد.

سفر ۱۲ کیلومتری برگشت به ناریز دل دیابلو، بی تردید یکی از محبوب ترین سفرهایی است که بر روی یک قطار متمرکز شده است و از طریق تعدادی از سوئیچ ها و به صورت زیگزاگی، به طرف ایستگاه بالای کوه صعود می کند. شما فرصتی برای تجربه فرهنگ غنی آندها، من جمله بازدید از موزه کاندور پونونا با نمایشگاه ها و نمایش های مربوط به مردم بومی این منطقه خواهید داشت.

دیدنی های اکوادور,جاذبه های گردشگری اکوادور,جاذبه های دیدنی اکوادور

ناریز دل دیابلو، از جاذبه های دیدنی اکوادور

زیستگاه حیات وحش کویابنو
زیستگاه حیات وحش کویابنو در سال ۱۹۷۹ تأسیس شده و مورد توجه مسافرانی است که می خواهند شاهد ترکیبی از زیبایی شگفت آور چشم اندازهای استوایی و حیات وحش باشند. این زیستگاه محل زندگی بالغ بر ۵۰۰ گونه پرنده و ۱۵ گونه ی میمون، تپیر (نوعی پستاندار خرطوم دار)، کایمان (نوعی سوسمار)، پروانه، آناکوندا و تعداد زیادی حیوانات و حشرات دیگر می باشد.

دیدنی های اکوادور,جاذبه های دیدنی اکوادور,جاذبه های گردشگری اکوادور

زیستگاه حیات وحش کویابنو

این زیستگاه در دامنه های استان اوریانا واقع شده و دومین پارک و زیستگاه ملی بزرگ اکوآدور به حساب می آید. دسترسی به ۸ اکوسیستم مختلف آن شامل حوزه های آبی، جنگل های بارانی و مناطق خشک تر از طریق دریاچه ی آگریو Lago Agrio میسر است.

مطالب خواندنی:  جنگل نیرنگ؛ محبوب‌ترین مقصد گردشگری مازندران

منبع: بیتوته

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=14444

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.