• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 5
0
3

معرفی خانه اپرای سیدنی؛میعادگاهی برای عاشقان هنر و معماری

  • کد خبر : 31327
  • 30 آبان 1400 - 17:52
معرفی خانه اپرای سیدنی؛میعادگاهی برای عاشقان هنر و معماری
یکی از مشهور ترین و مهم ترین مراکز دیدنی و هنرهای نمایشی در دنیا، خانه اپرای سیدنی میباشد. این بنا که در کشور استرالیا واقع شده است، یکی از خلاقانه ترین ساخته های بشر شناخته میشود. در این بخش از مقاله سعی داریم تا درباره ی این بنای باشکوه اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم.

معرفی خانه اپرای سیدنی؛میعادگاهی برای عاشقان هنر و معماری

خانه اپرای سیدنی، شکوه هنر معماری در استرالیا!

خانه اپرای سیدنی

 خانه اپرای سیدنی در شهر بندری سیدنی در نزدیکی پل بندرگاه واقع شده است که یکی از مهم ترین و مشهور ترین مراکز دیدنی ایالت ولز جنوبی استرالیا شناخته میشود. هنگام بازدید از این مکان ، شما میتوانید بخش عمده ای از زیبایی های این بندر را تماشا کنید.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از بیتوته،به دلیل طراحی خلاقانه و هنرمندانه آن، گردشگران زیادی جذب این بنا شده اند. در این مکان اجرای زنده موسیقی برگزار میشود و همچنین نور پردازی های شبانه، زیبایی های این ساختمان را دوچندان کرده است. بسیاری از گردشگران به دلیل برگزاری اجرای زنده موسیقی از این بنا دیدن میکنند و از مشاهده آن لذت میبرند.

مشهورترین و برترین آثار هنری و موسیقی در این مکان اجرا میشود و شما میتوانید با حضور در این مکان از تمامی امکانات آن نهایت استفاده و لذت را ببرید.

خانه اپرای سیدنی، میعادگاهی برای عاشقان هنر و معماری به شمار میرود.

معرفی خانه اپرای سیدنی؛میعادگاهی برای عاشقان هنر و معماری

خانه اپرای سیدنی یکی از معروف ترین مراکز دیدنی ایالت ولز در استرالیا است

امکانات و خدمات تفریحی خانه اپرای سیدنی 

این بنای باشکوه که در نزدیکی پل بندرگاه ساخته شده است، سالانه میزبان میلیون ها گردشگر از سرتا سر جهان می باشد. گردشگران علاوه بر بازدید از معماری منحصر به فرد این ساختمان، از اجرای  برنامه های متنوع آن مانند تئاتر های کمدی، اجرای موسیقی زنده، ارکستر سمفونیک، مسابقات هنری و نمایش موزیکال لذت می برند.

 قسمتی از این مجموعه به رستوران و کافه اختصاص داده شده است. با مراجعه به این قسمت شما میتوانید علاوه بر تماشای رقص نور و امواج لرزان در بندرگاه، از خوردن غذاها و میان وعده ها و همچنین نوشیدنی های  آنجا لذت ببرید.

تورهای متنوع و مختلفی در این مجموعه ارائه میشود که با استفاده از این تور ها شما می توانید از اجرای هنر های نمایشی، دیدار با هنرمندان، لذت ببرید. این ساختمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چرا که سالانه به طور متوسط بیش از ۱هزار و ۶۰۰ نمایش مختلف در سطح جهانی به میزبانی  اپرای سیدنی برگزار میشود.

مطالب خواندنی:  سرایان، سرزمین آب انبارها

معماری اپرای سیدنی

این بنا در طراحی معماری جز بناهای خاص و متمایز در قرن بیستم به حساب می آید، طراحی  ساختمان اپرا در المپیک ۲۰۰۰ یک سمبل مورد توجه برای تمام افرادی که در المپیک حضور داشتند بود، همچنین یکی از معروف ترین اماکن توریستی در استرالیا خانه اپرای سیدنی می باشد. خانه ی اپرای سیدنی در ۲۸ ژوئن سال ۲۰۰۷ به عنوان یک بنای تاریخی در سازمان میراث فرهنگی جهانی، یونسکو به ثبت رسید است.

این ساختمان که از معروف ترین ساختمان های دنیا به شمار میرود، دارای ۵ سالن نمایشی، ۵ سالن تئاتر، ۲ سالن اصلی، ۴ رستوران لوکس و تعداد زیادی فروشگاه میباشد. در طراحی نمای بیرونی این ساختمان، از ۱ میلیون و ۵۶ هزار تکه سنگ گرانیت سوئدی استفاده شده و حدود ۲۱۹۴ قطعه بتنی که هر کدام تقریبا ۱۵ تن میباشد برای ساخت بام این مجموعه استفاده شده است.

در این ساختما۶۲۵۵ متر مربع شیشه استفاده شده است و شیشه های استفاده شده برای این بنا ساخت کشور فرانسه است که برای این بنای خاص تولید شده ‌اند.

در خانه اپرای سیدنی از ۶۴۵ کیلومتر سیم استقاده شده است.

میزان برقی که در این ساختمان مصرف میشود، برابر با میزان مصرفی برق یک شهر ۲۵ هزار نفری میباشد که با استفاده از ۱۲۰ بخش توزیع تأمین می گردد و دارای ۲۶ دستگاه تهویه مطبوع می باشد.

نوع ساخت این بنا به گونه ای می باشد که از دو تالار اصلی در کنار و موازات هم ساخته شده است ومسیر آن با شیب نامحسوس از سمت شمال به جنوب و به سمت آمفی تئاتر کشیده میشود. سالن تئاتر اصلی شامل چندین صحنه نمایش میباشد و برای عبور گردشگران، مسیری گسترده در نظر گرفته شده است.

در طراحی داخلی این ساختمان مسیر های مارپیچی سه بعدی ساخته شده که برای ورود به این بنا در ابتدا باید از این مسیر عبور کرد. بازدید کنندگان برای عبور از این مسیر، ساختمان و اطراف آن را چندین بار مشاهده می کنند. از دیگر زیبایی های این مسیر این است که در کنار دریا طراحی شده تا بازدید کنندگان در طول عبور از این مسیر بیشتر لذت ببرند.

مطالب خواندنی:  تاریخچه خانه جواهری اصفهان + تصاویر

در داخل خانه اپرای سیدنی یک سالن وجود دارد که به خانه ارکستر سمفونیک اختصاص یافته و دارای ۲۶۷۹ صندلی میباشد.

اصلی ترین سالن این مجموعه، سالن اپرا کنسرت هال میباشد. در این سالن به دلیل اینکه ارتفاع سقف زیاد میباشد، مشکلاتی در بازتاب صدا به وجود آمده است که برای از بین بردن این مشکل، ۱۸ حلقه پلی کربنات را از سقف آویزان کردن که تا حدودی از این مشکل بازتاب صدا بکاهند.

اولین اجرا در سالن اپرای سیدنی

در سال ۱۹۶۰ اولین هنرمندی که موفق به اجرای کنسرت در سالن اپرای سیدنی شد، پل روبسون بود.

همچنین اجراهای مختلفی قبل از افتتاحیه این مجموعه صورت گرفت:

۱- اولین تکنوازی پیانو توسط رومولا کاستانتینو در سال ۱۹۷۳ اجرا شد.

۲- در ۲۸ سپتامبر ۱۹۷۳  اولین اپرای جنگ و صلح سرگئی پروکوفیف در سالن تئاتر اپرا توسط ادوارد داونز، اجرا شد.

۳- در ۲۵ ژوئیه ۱۹۷۳ اولین اجرای اپرای، سقوط خانه آشر توسط رکس هابکروفت انجام شد.

۴- در ۲۹ سپتامبر سال ۱۹۷۳ برای اولین بار کنسرت عمومی برگزار شد . در این کنسرت به رهبری چارلز ماکراس و بیرگیت نیلسون عنوان تکنواز سوپرانو اجرا شد.

طراح اپرای سیدنی

در سال ۱۹۵۵ میلادی در شهر زیبای سیدنی، مسابقه طراحی سالن برگزار شد. در این مسابقه یک جوان ۲۸ ساله به نام یورن اوتزون از کشور دانمارک، توانست از بین ۲۳۲ طرح مقام اول را کسب کند. همچنین او موفق به کسب مدال طلای مؤسسه رویال آرشیتکت شد.این جوان ۲۸ ساله با طراحی خانه اپرای سیدنی توانست پاداشی به مبلغ ۵۰۰۰ پوند که برای این مسابقه درنظر گرفته شده بود را از آن خود کند.

نورپردازی ساختمان اپرای سیدنی

از دیگر اهداف اطراحی این ساختمان، تمرکز بر روی نورپردازی بنا بود.

مطالب خواندنی:  سمنان چگونه شهری است؟

طراح نورپرداز اپرای سیدنی، شخصی به نام جک والدرام بود. او با همکاری معمار معروف استرالیایی و یک شرکتی به نام جی ای سی فیلیپس ، اقدام به طراحی نورپردازی کردند.

نوع طراحی این نورپردازی ها به گونه ایست که تا ۱۰۰ ها متر دور از بنا میتوان آن را مشاهده کرد. نور افکن هایی که در این بنا مورد استفاده قرار میگیرد، توسط جولیوس پول و گیبسن طراحی شده است که برای اولین بار در مراسم سال ۱۹۸۸ در استرالیا به کار رفت.

این نورپردازی ها شامل تعدادی نورافکن ۱۰۰۰ WCSI می‌شد که بر روی دو تیرک ۵/۱۲ متری (یکی در جنوب‌شرقی و دیگری در جنوب‌غربی بنا) مستقر بودند. نورپردازی ها باعث ایجاد سایه هایی در قسمت پایینی پوسته ها شده بود که برای رفع این مشکل، اتحادیه ی سالن اپرای سیدنی  به دنبال راهی برای حل نور پردازی های ساختمان شد.

طراحان دیگری از جمله استینسن وارمینگ به همکاری با اوتزون که طراح اصلی این ساختمان بود پرداخت. در توضیحاتی که اوتزون در مفهوم “سفر” در این پروژه بیان کرده، ورود به ساختمان اپرا تجربه‌ای است که بازدیدکنندگان را از زندگی روزمره‌ی خود به “دنیای دیگر” منتقل می‌کند. نورپردازی هم یکی از عناصر اساسی در این سفر بوده که فرد را در پروسه یاری می‌دهد.

برای بازدید از این ساختمان باشکوه و زیبا، در ابتدا باید به کشور استرالیا سفر کرده و به شهر زیبای سیدنی بروید. همچنین شما میتوانید برای اینکه یک سفر بی خطر و امنی داشته باشید، از راهنمایان سفر و گردشگری کمک بگیرید

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=31327

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.