• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
5

میکرون پیشرفته ترین حافظه DRAM دنیا را عرضه کرد

  • کد خبر : 39670
  • 11 آبان 1401 - 19:15
میکرون پیشرفته ترین حافظه DRAM دنیا را عرضه کرد
شرکت میکرون سریع‌ترین و پیشرفته‌ترین حافظه DRAM دنیا را عرضه کرده است. این شرکت در سال گذشته مدل 1-alpha را روانه بازار کرد و حالا مدل جدید 1-beta را که از نوع LPDDR5X است عرضه کرده است‌.

میکرون پیشرفته ترین حافظه DRAM دنیا را عرضه کرد

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،شرکت میکرون سریع‌ترین و پیشرفته‌ترین حافظه DRAM دنیا را عرضه کرده است. این شرکت در سال گذشته مدل ۱-alpha را روانه بازار کرد و حالا مدل جدید ۱-beta را که از نوع LPDDR5X است عرضه کرده است‌.

به‌گفته میکرون، این حافظه ۱۵ درصد مصرف انرژی کمتر و ۳۵ درصد تراکم بیشتری دارد بطوریکه دانسیته آن به ۱۶ گیگابیت در هر دای (Die) رسیده است. در لیتوگرافی جدید میکرون که از نوع چندالگویی است، از فناوری‌های پیشرفته‌ای نیز استفاده شده است که این موضوع باعث شده تا تکنولوژی نسبتا قدیمی EUV کنار گذاشته شود‌.

میکرون همچنین در ساخت این حافظه از یک ولتاژ دینامیکی بهبودیافته موسوم به JEDEC و یک فناوری جدید به نام eDVFSC استفاده کرده است، این فناوری می‌تواند فرکانسی معادل ۳۲۰۰ مگابیت در ثانیه تولید کند‌ که بسیار بالاتر از فرکانس ایجاد شده در مدل ۱-alpha با ۱۶۰۰ مگابیت بر ثانیه است.

همانطور که گفته شد ویژگی اصلی ۱-beta مصرف انرژی بسیار پایین آن است که باعث خواهد شد تا ظرفیت آن برای انجام پردازش‌های بیشتر آزاد شود و در نتیجه از سخت‌افزارهای بهتری در کنار آن استفاده گردد.

میکرون قصد دارد در طول بیست سال آینده، کارخانه‌هایی برای تولید تراشه‌های بسیار پیشرفته‌ با سرمایه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار در آمریکا احداث کند. این کار باعث خواهد شد تا وابستگی این کشور به کشورهای خارجی کاهش یابد و بتواند خود را در برابر بحران‌هایی مثل کمبود تراشه محافطت کند‌ میکرون گفته است که تولید انبوه حافظه ۱-beta را برای استفاده در دیتاسنترها و صنایع مختلف به‌زودی شروع خواهد کرد.

مطالب خواندنی:  نمایشگر میت ایکس ۲ هوآوی دچار چین خوردگی نخواهد شد

منبع: Techspot

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=39670

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.