• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 0
0
4

ناسا برای مطالعه دقیق تر خورشید دو ماموریت بسیار هیجان انگیز انجام می دهد

  • کد خبر : 33510
  • 24 بهمن 1400 - 23:32
ناسا برای مطالعه دقیق تر خورشید دو ماموریت بسیار هیجان انگیز انجام می دهد
خورشید همیشه یکی از مهمترین اجرام آسمانی برای مطالعه ستاره‌شناسان بوده است و این ستاره نه‌تنها منبع نور و گرما برای زمین است بلکه ذرات تابش شده از این ستاره تداخل عجیبی با میدان مغناطیسی زمین دارند.

ناسا برای مطالعه دقیق تر خورشید دو ماموریت بسیار هیجان انگیز انجام می دهد

خورشید همیشه یکی از مهمترین اجرام آسمانی برای مطالعه ستاره‌شناسان بوده است و این ستاره نه‌تنها منبع نور و گرما برای زمین است بلکه ذرات تابش شده از این ستاره تداخل عجیبی با میدان مغناطیسی زمین دارند. این پدیده‌ی جالب که آب‌وهوای فضایی (Space weather) نام دارد دارای اثرات مهمی است و هم می‌تواند سلامت فضانوردان را به خطر بیندازد و هم می‌تواند ماهواره‌های موجود در مدار زمین را تحت‌تاثیر قرار دهد.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،حالا ناسا تصمیم گرفته است که برای مطالعه این پدیده و اثرات خورشید روی زمین دو ماموریت فضایی جدید به نام‌های MUSE و HelioSwarm انجام بدهد. ناسا با انجام این دو پروژه قصد دارد دید بهتری نسبت به جو خورشید و پدیده آب‌وهوای فضایی پیدا بکند.

توماس زوبوچن، از مدیران این پروژه گفته است:

دو ماموریت تعریف‌شده نه‌تنها دانش ما را درباره اتمسفر زمین افزایش خواهد داد بلکه دیدگاه ما را درباره خورشید و اثرات آن در محیط پیرامونی‌اش را تغییر خواهد داد.

ناسا در ماموریت MUSE قصد دارد یک فضاپیما به مدار زمین بفرستد که مجهز به دو دستگاه پیشرفته برای بررسی امواج فوق فرابنفش یا EUV خواهد بود. هدف از این ماموریت، مطالعه تاج‌های خورشیدی و تاثیر آن‌ها بر آب‌وهوای فضایی خواهد بود.

نیکولا فاکس یکی دیگر از مدیران این پروژه گفته است:

ماموریت MUSE به ما کمک خواهد کرد تا اطلاعات خوبی درباره نحوه اندرکنش زمین و خورشید از طریق تاثیراتی که روی آب‌وهوای فضایی می‌گذارد به دست بیاوریم.

از طرف دیگر، ماموریت HelioSwarm شامل مجموعه‌ای از ۹ فضاپیما برای اندازه گیری تغییرات میدان مغناطیسی خورشید و بادهای خورشیدی خواهد بود. این پروژه، یکی از مهمترین کارها در زمینه مطالعه بادهای خورشیدی خواهد بود و به دانشمندان کمک خواهد کرد تا با دید عمیق‌تری تحولات این پدیده را بررسی کنند.

مطالب خواندنی:  جزئیات مفصل دوربین گوشی هوشمند پیکسل ۴

ناسا هنوز زمان دقیقی برای انجام این ماموریت‌ها اعلام نکرده است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که در آینده چه جزئیات بیشتری درباره‌ی آن‌ها منتشر می‌شود.

منبع: Digital Trends

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=33510

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.