• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 6
0
4

ناسا به اطلاعات جدیدی در مورد سیاره مشتری دست پیدا کرد

  • کد خبر : 30781
  • 08 آبان 1400 - 17:01
ناسا به اطلاعات جدیدی در مورد سیاره مشتری دست پیدا کرد
ناسا بیش از ۵ سال پیش فضاپیمای جونو را در مدار سیاره مشتری قرار داد و این فضاپیما از آن زمان اطلاعات متعددی را در مورد این غول گازی به اشتراک گذاشته که برخی از آن‌ها به‌تازگی توسط مجله‌های علمی در دسترس عموم قرار گرفته‌ است.

ناسا به اطلاعات جدیدی در مورد سیاره مشتری دست پیدا کرد

ناسا بیش از ۵ سال پیش فضاپیمای جونو را در مدار سیاره مشتری قرار داد و این فضاپیما از آن زمان اطلاعات متعددی را در مورد این غول گازی به اشتراک گذاشته که برخی از آن‌ها به‌تازگی توسط مجله‌های علمی در دسترس عموم قرار گرفته‌ است. جونو از زمان قرار گرفتن در مدار مشتری، ۳۷ بار محیط این سیاره را طی کرده و در هر دور از ابزار مشخصی استفاده کرده تا به اطلاعات بیشتری در مورد بزگر‌ترین سیاره‌ی منظومه شمسی دست پیدا کند.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،برای مثال، رادیومتر ریزموج این فضاپیما (MWR) برای بررسی بخش زیرین سطح ابرهای مشتری و ساختار طوفان‌های متعددی که در سطح این سیاره به حرکت درمی‌آیند، مورد استفاده قرار گرفت. دانشمندان با استفاده از این اطلاعات متوجه شدند که سطح بالایی گردبادها گرم‌تر و سطح پایینی آن‌ها سردتر بوده و تراکم اتمسفری آن‌ها پایین‌تر است. در طرف مقابل سطح بالایی گردبادهای هوایی، که در جهت مخالف به چرخش درمی‌آیند، سردتر بوده و سطح پایینی آن‌ها گرم‌تر است.

این اطلاعات همچنین نشان می‌دهد که ارتفاع برخی از طوفان‌ها در سیاره مشتری بسیار بیشتر از آن‌ چیزی است که انتظار می‌رود و در واقع ارتفاع برخی از آن‌ها به ۶۰ مایل و برخی دیگر مانند لکه سرخ بزرگ به ۲۰۰ مایل نیز می‌رسد. ناسا اوایل سال جاری مدت زمان ماموریت جونو را تا سال ۲۰۲۵ افزایش داد تا این فضاپیما بتواند اطلاعات بیشتری در مورد مشتری و قمرهای آن کشف کند.

مطالب خواندنی:  ناسا اسم شما را به کره ماه می برد؛ همین الان ثبت نام کنید

منبع: TechSpot

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=30781

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.