• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
3

ناسا به سه شرکت برای توسعه ایستگاه فضایی تجاری کمک می کند

  • کد خبر : 31618
  • 13 آذر 1400 - 17:33
ناسا به سه شرکت برای توسعه ایستگاه فضایی تجاری کمک می کند
ناسا اسامی سه شرکت منتخب برای دریافت کمک‌های دولتی برای توسعه ایستگاه‌های فضایی تجاری را اعلام کرد.

ناسا به سه شرکت برای توسعه ایستگاه فضایی تجاری کمک می کند

ناسا اسامی سه شرکت منتخب برای دریافت کمک‌های دولتی برای توسعه ایستگاه‌های فضایی تجاری را اعلام کرد. ناسا این سه شرکت را از بین ۱۱ شرکت انتخاب کرده است که اسامی آن‌ها عبارتند از شرکت Blue Origin، شرکت Nanoracks LLC و شرکت Northrop Grumman. این سه شرکت قرار است ۴۰۰ میلیون دلار برای پروژه‌های خود دریافت کنند.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،ناسا از ماه جولای امسال در حال دریافت پیشنهادهای ارسالی برای پروژه Commercial Low Earth Orbit Development (یا به‌اختصار CLD) خود است که هدف آن پشتیبانی مالی از توسعه ایستگاه‌های فضایی تجاری است‌.

این پروژه بخشی از برنامه بزرگ ناسا برای جایگزینی ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) است. به این‌ترتیب، ناسا در آینده‌ی نزدیک مشتری این ایستگاه‌های تجاری خواهد بود و با صرفه‌جویی در هزینه‌های خود، تمرکز خود را روی تحقیق و پژوهش خواهد گذاشت.

شرکت Blue Origin قرار است ۱۳۰ میلیون دلار از کمک هزینه مذکور را برای توسعه ایستکاه فضایی Orbital Reef دریافت کند. این ایستکاه فضایی با همکاری شرکت Sierra Space در حال توسعه است. به گفته Blue Origin، این ایستگاه در نیمه دوم دهه جاری آماده خواهد شد.

شرکت Nanoracks LLC نیز قرار است ۱۶۰ میلیون دلار برای توسعه ایستگاه فضایی Starlab دریافت کند. این ایستکاه با همکاری شرکت‌های Voyager Space و Lockheed Martin در حال توسعه است. این ایستگاه به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۷ به فضا ارسال خواهد شد.

شرکت بعدی، Northrop Grumman است که ۱۲۵.۶ میلیون دلار از کمک هزینه فوق را برای توسعه ایستگاه فضایی خودش که با همکاری شرکت Dynetics در حال توسعه است دریافت خواهد کرد.

مطالب خواندنی:  کشف مولکول آلی ضروری برای تشکیل حیات اطراف یک ستاره

شرکت Axiom Space که اولین کمک مالی ناسا را در ژانویه ۲۰۲۰ دریافت کرده بود، اعلام کرده است که امسال هیچ درخواستی برای دریافت کمک مالی جدید نداده است. ناسا گفته است که کمک‌های مالی مذکور، اولین مرحله از یک پروسه دو مرحله‌ای است تا از توسعه کامل ایستگاه‌های فضایی فوق مطمئن شود.

انتظار می‌رود اولین مرحله از این پروسه تا سال ۲۰۲۵ ادامه یابد تا سه شرکت فوق برنامه‌های خود را براساس نیازهای بخش خصوصی و دولت آمریکا بازبینی کنند.

منبع: The Verge

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=31618

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.