• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
5

ناسا: تلسکوپ فضایی جیمز وب به دمای مطلوب ۲۶۷- درجه سانتیگراد رسیده است

  • کد خبر : 35325
  • 25 فروردین 1401 - 15:52
ناسا: تلسکوپ فضایی جیمز وب به دمای مطلوب ۲۶۷- درجه سانتیگراد رسیده است

ناسا: تلسکوپ فضایی جیمز وب به دمای مطلوب ۲۶۷- درجه سانتیگراد رسیده است به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،تلسکوپ فضایی جیمز وب چند ماه پیش به فضا پرتاب شد و با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت. حالا ناسا اعلام کرده است که این تلسکوپ به دمای مطلوب ۲۶۷- درجه سانتیگراد رسیده […]

ناسا: تلسکوپ فضایی جیمز وب به دمای مطلوب ۲۶۷- درجه سانتیگراد رسیده است

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،تلسکوپ فضایی جیمز وب چند ماه پیش به فضا پرتاب شد و با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت. حالا ناسا اعلام کرده است که این تلسکوپ به دمای مطلوب ۲۶۷- درجه سانتیگراد رسیده است و کالیبراسیون ابزارهای آن را شروع خواهد کرد.

ناسا از زمانی که این تلسکوپ را به مدار زمین ارسال کرده کارهای مختلفی روی آن انجام داده است و اکنون در مرحله نهایی تنظیمات آن قرار داد. این شرکت با استفاده از ابزاری به نام Cryocooler دمای این تلسکوپ را به دمای مطلوب ۲۶۷- درجه سانتیگراد برساند.

دلیل اینکه دمای تلسکوپ جیمز وب باید تا این حد کاهش بیابد آن است که وسایل الکترونیکی آن در این دما کمترین نور فروسرخ را ایجاد خواهند کرد و از این طریق، تداخلی بین آن‌ها و ابزارهای اپتیکی تلسکوپ در زمان رصد اجرام دوردست ایجاد نخواهد شد. این دمای بسیار پایین همچنین از ایجاد پدیده‌ای به نام Dark current جلوگیری می‌کند.

این پدیده در واقع یک نیروی الکتریکی است که در زمان ارتعاش اتم‌ها در داخل شناساگرهای تلسکوپ ایجاد می‌شود. بروز این پدیده ممکن است سیگنال‌های اشتباهی ایجاد بکند که امکان ثبت تصاویر دقیق توسط تلسکوپ را بسیار دشوار بکنند.

در هر حال باید تا تابستان امسال صبر کنیم تا همه مراحل تنظیم تلسکوپ به پایان برسد و اولین ماموریت آن شروع بشود.

منبع: Engadget

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=35325

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.