• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
اخبار امروز : 5
0
2

ناسا تلسکوپ Roman را برای کشف سیاره های شبیه به زمین به فضا پرتاب می کند

  • کد خبر : 34001
  • 08 اسفند 1400 - 18:40
ناسا تلسکوپ Roman را برای کشف سیاره های شبیه به زمین به فضا پرتاب می کند

ناسا تلسکوپ Roman را برای کشف سیاره های شبیه به زمین به فضا پرتاب می کند به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،ناسا اخیرا تلسکوپ جیمز وب را به فضا پرتاب کرد و حالا این آژانس فضایی قصد دارد در سال ۲۰۲۷ یک تلسکوپ دیگر به نام Nancy Grace Roman به فضا ارسال […]

ناسا تلسکوپ Roman را برای کشف سیاره های شبیه به زمین به فضا پرتاب می کند

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،ناسا اخیرا تلسکوپ جیمز وب را به فضا پرتاب کرد و حالا این آژانس فضایی قصد دارد در سال ۲۰۲۷ یک تلسکوپ دیگر به نام Nancy Grace Roman به فضا ارسال کند که اهداف بزرگی را دنبال خواهد کرد. این تلسکوپ قدرتمند قرار است به بررسی پدیده‌هایی مانند انرژی تاریک و همچنین جستجوی سیاره‌های فراخورشیدی بپردازد.

تلسکوپ Roman مجهز به ابزارهای خاصی خواهد بود که نور اجرام بسیار نورانی مانند ستاره‌های را مسدود خواهد کرد تا امکان مشاهده سیاره‌های اطراف آن‌ها امکان‌پذیر بشود. در حال حاضر اکثر سیاره‌های فراخورشیدی به‌صورت غیرمستقیم کشف می‌شوند و اگر تلسکوپ Roman بتواند این کار را به‌طور مستقیم انجام بدهد مسلما دانشمندان قادر به دسترسی به اطلاعات بیشتری درباره این‌گونه سیاره‌ها و خصوصیات جوی آن‌ها خواهند بود.

راب زلم، یکی از مهندسان ناسا که روی تلسکوپ Roman کار می‌کند گفته است:

این تلسکوپ به ما کمک خواهد کرد تا بررسی سیاره‌های کوچکتر، قدیمی‌تر و سردتر را نیز در برنامه مطالعاتی خود بگنجانیم. به این ترتیب ما قادر به کشف سیاره‌های بیشتری که شبیه به زمین هستند خواهیم بود.

https://dl.greenbeautymag.com/2022/02/pia20703-879x485-1-e1623058363874.jpg.webp

بنابراین تلسکوپ Roman به ستاره‌شناسان کمک خواهد کرد تا انواع مختلفی از سیاره‌های فراخورشیدی را کشف و بررسی کنند. دانشمندان در حال حاضر فقط می‌توانند سیاره‌های بزرگ و جوان را که دورتر از ستاره اصلی خود قرار دارند کشف کنند، اما تلسکوپ Roman با استفاده از ابزارهایی که خواهد داشت احتمال کشف سیاره‌های هم‌اندازه‌ی زمین را که در فاصله نزدیک‌تری به ستاره خود قرار دارند فراهم خواهد کرد. در ضمن، این ‌سیاره‌ها علاوه بر امواج فروسرخ در امواج مرئی نیز قابل رویت خواهند بود.

مطالب خواندنی:  شرکت خودروسازی لوسید نیز سیستم شارژ تسلا را اتخاذ می کند

راب زلم می‌گوید که برای ثبت تصاویر این سیاره‌های فراخورشیدی نیاز به ابزارهایی با عملکرد ۱۰۰۰ برابر بهتر از ابزارهای کنونی است و تلسکوپ Roman با داشتن چنین ابزارهایی، این امکان را برای دانشمندان فراهم خواهد کرد.

منبع: Digital Trends

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=34001

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.