• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
اخبار امروز : 4
0
5

ناسا چرا تلسکوپ فضایی جیمز وب را مجهز به دوربین نکرده است؟

  • کد خبر : 32538
  • 18 دی 1400 - 17:30
ناسا چرا تلسکوپ فضایی جیمز وب را مجهز به دوربین نکرده است؟
تلسکوپ فضایی جیمز وب به‌تازگی به فضا پرتاب شده و برای خیلی‌ها این سوال پیش آمده است که چرا ناسا این تلسکوپ را مجهز به دوربین‌هایی نکرده است که سفر این تلسکوپ به مقصد دوم خودش را که قرار است به‌زودی آغاز بشود به ما نمایش بدهند.

ناسا چرا تلسکوپ فضایی جیمز وب را مجهز به دوربین نکرده است؟

تلسکوپ فضایی جیمز وب به‌تازگی به فضا پرتاب شده و برای خیلی‌ها این سوال پیش آمده است که چرا ناسا این تلسکوپ را مجهز به دوربین‌هایی نکرده است که سفر این تلسکوپ به مقصد دوم خودش را که قرار است به‌زودی آغاز بشود به ما نمایش بدهند. ناسا دلایل خوبی برای این کار داشته است.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،ناسا با انتشار یک رشته توییت در توییتر توضیح داده است که چرا تلسکوپ جیمز وب را مجهز به دوربین نکرده است. به‌گفته ناسا، آینه‌های طلایی‌رنگ این تلسکوپ برخلاف زمانی که روی زمین بودند، در فضا کاملا تاربک هستند و از طرف دیگر، بخش رو به خورشید تلسکوپ به‌خاطر انعکاس شدید نور نمی‌تواند محل مناسبی برای نصب دوربین باشد.

ضمنا، نصب دوربین‌های متعدد روی تلسکوپ نیاز به کابل‌ها و انرژی مصرفی زیادی دارد که این موضوع باعث می‌شد تا حرارت کابل‌ها و لرزش آن‌ها باعث کاهش کیفیت تصاویر بشود.

نکته دیگر اینکه، ناسا در صورت استفاده از دوربین، مجبور بود از متریال دیگری به‌غیر از پلاستیک برای ساخت آن استفاده بکند تا این متریال بتواند در دمای بسیار پایین فضا دچار انقباض و ترک‌خوردگی نشود.

و دلیل آخر اینکه، خود تلسکوپ جیمز وب به‌اندازه کافی بزرگ و پیچیده است که اضافه کردن قطعات دیگری مثل دوربین می‌توانست بر پیچیدگی آن بیفزاید. البته باید ذکر کنیم که همه این موارد، قبل از پرتاب تلسکوپ به فضا، به‌دقت مورد ارزیابی مهندسان ناسا قرار گرفته است و تصمیم نهایی بر این شده است که استفاده از دوربین به صلاح نیست.

مطالب خواندنی:  تلسکوپ‌ جیمز وب تصویر اولین سوپرنوا را ثبت کرد

با وجود همه این‌ها، ناسا تلسکوپ جیمز وب را مجهز به سنسورهای الکتریکی، حرارتی و مکانیکی متعددی کرده است که اطلاعات خوبی را از وضعیت فعلی تلسکوپ در اختیار مهندسان قرار می‌دهند و هیچ نگرانی از بابت کنترل تلسکوپ وجود ندارد.

منبع: Techspot

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=32538

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.