• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
اخبار امروز : 6
0
2

نصب ویندوز ۱۱ روی استیم دک امکان پذیر شد

  • کد خبر : 34959
  • 13 فروردین 1401 - 20:10
نصب ویندوز ۱۱ روی استیم دک امکان پذیر شد

نصب ویندوز ۱۱ روی استیم دک امکان پذیر شد به گزارش محله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،شرکت ولو از ابتدا قصد داشت تا امکان نصب سیستم‌ عامل ویندوز ۱۱ روی استیم دک را در دسترس کاربران قرار دهد و حالا این شرکت یکی از موانع مهم برای دستیابی به این هدف را از سر […]

نصب ویندوز ۱۱ روی استیم دک امکان پذیر شد

به گزارش محله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،شرکت ولو از ابتدا قصد داشت تا امکان نصب سیستم‌ عامل ویندوز ۱۱ روی استیم دک را در دسترس کاربران قرار دهد و حالا این شرکت یکی از موانع مهم برای دستیابی به این هدف را از سر راه برداشته است.

جدیدترین نسخه‌ی بتای سیستم عامل استیم دک او اس (Steam Deck OS) قابلیت پشتیبانی از ماژول پلتفرم قابل اعتماد (TPM) را به آن اضافه کرده که امکان نصب ویندوز ۱۱ را برای کاربران فراهم می‌سازد. این ریزتراشه در زمان معرفی سخت افزار مورد نیاز ویندوز ۱۱ به یکی از بحث‌برانگیزترین موارد در مورد این سیستم عامل تبدیل شد. به‌طور کلی، سیستم‌ها برای نصب ویندوز ۱۱ ابتدا باید از ریزتراشه‌ی TPM 2.0 بهره ببرند و همین موضوع باعث می‌شود تا رایانه‌های قدیمی‌تر نتوانند از سیستم‌ عامل جدید مایکروسافت استفاده کنند.

نصب ویندوز ۱۱ روی استیم دک امکان پذیر شد

ولو اولین درایورهای ویندوز را در اوایل ماه مارچ برای استیم دک عرضه کرد اما عدم پشتیبانی از TPM باعث شده بود تا کاربران تنها امکان نصب سیستم عامل ویندوز ۱۰ را داشته باشند. همچنین شرکت ای ام دی هنوز درایورهای صوتی مخصوص ویندوز را برای استیم دک عرضه نکرده و کاربران این سیستم عامل در استیم دک برای شنیدن صدا باید از بلوتوث و یا درگاه USB-C آن استفاده کنند.

ولو همچنین در تلاش است تا قابلیت بوت دوگانه برای استفاده‌ی همزمان از دو سیستم عامل را به کنسول دستی خود اضافه کند. بتای جدید استیم دک او اس قابلیت اجرای بازی‌های با نرخ فریم آزاد را دسترس قرار داده و عمر باتری دستگاه را نیز افزایش داده است.

مطالب خواندنی:  درباره قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی در ویندوز ۱۱ بیشتر بدانید

نظر شما در مورد استیم دک چیست؟ به‌نظر شما ولو باید چه قابلیت‌هایی را به این دستگاه اضافه کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=34959

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.