• امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
اخبار امروز : 6
0
0

«وودی آلن»: مهم نیست فیلمم اکران شود یا نه!

  • کد خبر : 46188
  • 19 فروردین 1403 - 23:13
«وودی آلن»: مهم نیست فیلمم اکران شود یا نه!
«وودی آلن» دقیقاً مطمئن نیست که می‌خواهد در ادامه در سینما چه کاری انجام دهد، زیرا احساس می‌کند همه عاشقانه‌های فیلمسازی از بین رفته است.

«وودی آلن»: مهم نیست فیلمم اکران شود یا نه!

«وودی آلن» دقیقاً مطمئن نیست که می‌خواهد در ادامه در سینما چه کاری انجام دهد، زیرا احساس می‌کند همه عاشقانه‌های فیلمسازی از بین رفته است.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از ایسنا، این کارگردان ۸۸ ساله در مصاحبه جدید خود درباره پنجاهمین فیلم بلندش «ضربه شانس» و تاخیری که برای اکران در بازارهای آمریکای شمالی با آن مواجه شد، عنوان کرد: «برای من مهم نیست که فیلمم در آمریکا اکران شود یا نه. وقتی فیلم را ساختم دیگر آن را دنبال نمی‌کنم. توزیع فیلم دیگر آن چیزی نیست که پیش‌تر بود. اکنون اکران‌ها تنها دو هفته در سینما است… و بعد تمام. منظورم این است که به عنوان مثال فیلم «آنی هال» کمی بیش از یک سال در سینماهای نیویورک روی پرده بود. شش، هفت ماه در یک سینما می ماند. کل تجارت سینما تغییر کرده است اما نه به شکلی جذاب. تمام عاشقانه‌های فیلمسازی از بین رفته است».

 در ماه فوریه، هالیوود ریپورتر به طور انحصاری گزارش داد که گروه رسانه‌ای «MPI» این فیلم جدید را در تاریخ ۵ آوریل در ایالات متحده و در ۱۲ آوریل پس از اولین نمایش آن در جشنواره فیلم ونیز در سپتامبر ۲۰۲۳، در سامانه‌های نمایش آنلاین منتشر خواهد کرد. با این حال گفته می‌شود لینک‌های غیرقانونی این فیلم در میان طرفداران و محافل سینمایی در حال دست به دست شدن است.

فیلم جدید این کارگردان با عنوان «ضربه شانس (Coup de Chance) درباره نقش مهم شانس در زندگی ماست. داستان در مورد فانی (دو لاژ) و ژان (پوپو) است که به نظر زوج ایده‌آلی به نظر می‌رسند و هر دو از نظر حرفه‌ای موفق هستند و در آپارتمانی زیبا در یک محله منحصر به فرد پاریس زندگی می‌کنند و ظاهرا عاشق هم هستند تا وقتی فانی به طور تصادفی با آلن (اشنایدر)، همکلاسی سابق دبیرستان برخورد می کند. آنها به زودی دوباره یکدیگر را می بینند و نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می‌شوند.

مطالب خواندنی:  گیشه سینما در تسخیر «شکارچیان روح»

«وودی آلن» در نشست مطبوعاتی فیلمش در ونیز در رابطه نقش شانس و اقبال در زندگی گفت: «من در طول عمرم تمجیدهای بسیار زیادی که شاید لایق ان نبوده‌ام و همچنین توجه و احترام زیادی دریافت کرده‌ام. بنابراین، من چیزی جز خوش شانسی نداشتم که امیدوارم ادامه پیدا کند».

آلن قبلاً به آینده خود در زمینه فیلمسازی فکر کرده بود و در سال ۲۰۲۲ عنوان کرده بود که بسیاری از هیجان برای او در دوران نمایش‌های آنلاین از بین رفته است.

در سال‌های اخیر، محبوبیت آلن در ایالات متحده به طور قابل توجهی در بحبوحه جنبش #MeToo کاهش یافته است و بار دیگر اتهامات سوء استفاده جنسی از دخترخوانده او «دیلن فارو» مطرح شده است. آلن این اتهامات را رد کرده و پس از تحقیقات سال ۱۹۹۳ در این مورد متهم شناخته نشد.

با این حال، فیلمساز همچنان یک چهره جنجالی در عرصه سینما باقی مانده است و در نهایت هم قرارداد ۶۸ میلیون دلاری چهار فیلم با استودیو آمازون لغو شد. از آن زمان، آلن در یافتن توزیع ‌کننده آثارش در آمریکا با مشکل مواجه شده است.

«وودی آلن» تاکنون ۲۴ بار نامزد اسکار و چهار بار برنده آن شده که این جوایز شامل یک اسکار بهترین کارگردانی و سه جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی می‌شود.

«آنی‌هال»، «صحنه‌های داخلی»، «منهتن»، «خاطرات اکلیلی»، «امتیاز نهایی»، «آلیس»، «ویکی کریستینا بارسلونا»، «گلوله‌های بر فراز برادوی»، «آفرودیت قدرتمند»، «نیمه‌شب در پاریس»، «تقدیم به رُم با عشق»، «یاسمن غمگین»، «کافه سوسایتی» و «مرد بی‌منطق» از جمله دیگر ساخته‌های این کارگردان صاحب‌نام سینمای جهان است.

مطالب خواندنی:  بیوگرافی لارا فابیان
لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=46188

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.