• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
اخبار امروز : 0
0
5

پردازنده N95 اینتل به‌عنوان جایگزین پردازنده‌های Atom در راهست

  • کد خبر : 40166
  • 25 آذر 1401 - 18:07
پردازنده N95 اینتل به‌عنوان جایگزین پردازنده‌های Atom در راهست
اینتل ظاهرا در حال توسعه پردازنده اقتصادی N95 به عنوان جایگزین پردازنده‌های Atom است و حالا نتایج بنچمارک گیک بنچ این تراشه فاش شده که دید بسیار خوبی از عملکرد آن در اختیار ما قرار می‌دهد.

پردازنده N95 اینتل به‌عنوان جایگزین پردازنده‌های Atom در راهست

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،اینتل ظاهرا در حال توسعه پردازنده اقتصادی N95 به عنوان جایگزین پردازنده‌های Atom است و حالا نتایج بنچمارک گیک بنچ این تراشه فاش شده که دید بسیار خوبی از عملکرد آن در اختیار ما قرار می‌دهد.

نتایج اینتل N95 نشان می‌دهد که این پردازنده عملکرد سریع‌تری نسبت به پردازنده‌های Atom خواهد داشت که دلیل اصلی آن بهره‌گیری این پردازنده از معماری آلدر لیک N خواهد بود و همانطور که می‌دانید اینتل از این معماری در پردازنده‌ پرچمداری مثل Core i9-12900K نیز استفاده کرده است.

بنابراین می‌توان گفت که N95 معماری مدرن‌تر و به‌روزتری نسبت به نسل قبلی خواهد داشت و نتایج بنچمارک آن نیز این موضوع را ثابت می‌کنند. امتیازهای کسب شده توسط این پردازنده نشان می‌دهند که اینتل احتمالا از آن در لپ‌تاپ‌های میان‌رده و اقتصادی بازار استفاده خواهد کرد و این می‌تواند خبر خوبی برای کاربران باشد.

در رابطه با معماری الدر لیک N نیز باید بگوییم که در این ساختار عمدتا از هسته‌های کم‌مصرف Gracemont استفاده می شود که اینتل از این هسته‌ها در سری راپتور لیک و آلدر لیک نیز بهره جسته است. هسته‌های Gracemont هرچند کم‌مصرف هستند اما عملکردی در حد هسته‌های Skylake اینتل دارند و سرعت بالایی دارند.

البته سری آلدر لیک N اینتل احتمالا شامل چندین مدل مختلف خواهد بود و N95 فقط یکی از آن‌ها خواهد بود. این معماری قادر به ارائه پیکره‌بندی‌های دو، چهار، شش و هست هسته‌ای خواهد بود و مدل N94 از نوع چهار هسته‌ای خواهد بود‌. این پردازنده در تست‌های گیک بنچ ۵ به فرکانس پایه ۱.۷ گیگاهرتز و فرکانس توربو ۲.۸ گیگاهرتز دست یافته است و از ۲ مگابایت حافظه کش L2 و ۶ مگابایت حافظه کش L3 پشتیبانی خواهد کرد.

مطالب خواندنی:  اینتل برای رقابت با ای ام دی هر سال یک کارت گرافیکی جدید معرفی می کند

امتیازهای تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای این پردازنده به‌ترتیب ۷۷۱ و ۱۹۷۸ شده‌اند که آن در هم‌رده پردازنده چهار هسته‌ای اینتل i5-6300HQ  و ای ام دی Ryzen 3 2200G قرار می‌دهد‌. گفته می‌شود اینتل پردازنده N95 را با برند ضمنا پنتیوم یا سلرون عرضه نخواهد کرد و صرفا از نام Intel Processor برای مارکتینگ آن استفاده خواهد کرد.  ‌

در هر حال، به نظر می‌رسد اینتل با معرفی این پردازنده قصد دارد بازار لپ‌تاپ‌‌های میان‌رده و پایین‌رده را در اختیار بگیرد و باید بیینیم که چه زمانی آن را معرفی می‌کند.

منبع: Techspot

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=40166

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.