• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
اخبار امروز : 3
0
6

پروژه فضاپیمای استارشیپ به تعویق افتاد

  • کد خبر : 34875
  • 08 فروردین 1401 - 17:38
پروژه فضاپیمای استارشیپ به تعویق افتاد
ایلان ماسک امیدوار بود تا نسل بعدی فضاپیمای استارشیپ در ماه می پرواز خود را به سمت مدار شروع کند، اما ایرادی باعث تعویق این برنامه شده و اسپیس ایکس منتظر است تا اداره هوانوردی فدرال مجوز پرتاب را به پایگاه اسپیس ایکس در بوکاچیکا تگزاس صادر کند.

پروژه فضاپیمای استارشیپ به تعویق افتاد

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از تکفارس،ایلان ماسک امیدوار بود تا نسل بعدی فضاپیمای استارشیپ در ماه می پرواز خود را به سمت مدار شروع کند، اما ایرادی باعث تعویق این برنامه شده و اسپیس ایکس منتظر است تا اداره هوانوردی فدرال مجوز پرتاب را به پایگاه اسپیس ایکس در بوکاچیکا تگزاس صادر کند.

این اداره اظهار کرد که بازه زمانی برای تکمیل کارهای لازم طولانی‌تر از حد انتظار بوده و در نهایت این تاریخ را به فوریه و سپس به پایان ماه رساند. اکنون نیز اداره هوانوردی فدرال اظهار کرد که تصمیم خود را در ۲۹ آوریل منتشر خواهد کرد.

اداره هوانوردی فدرال اظهار کرده است که برای بررسی مسائل مختلف مرتبط به پرتاب این فضاپیما به زمان بیشتری احتیاج دارد و مواردی مانند؛ پرواز بالای مناطق پرجمعیت، محتویات بار، اثرات زیست‌محیطی، الزامات بیمه برای اپراتور و پرتاب، نگرانی امنیت ملی و سیاست‌های خارجی از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

پروژه فضاپیمای استارشیپ به تعویق افتاد

مطابق با قوانین فدرال، این بررسی‌ها از مردم دعوت می‌کند تا نظرات خود را ارائه کنند و به دلیل واکنش‌های بسیاری از مردم، اداره هوانوردی فدرال به زمان بیشتری برای ارزیابی نظرات و رایزنی‌های مختلف نیاز دارد. اگر سازمان فدرال مجوز پرتاب فضاپیمای استارشیپ را در پایان آوریل صادر کند، این امکان وجود دارد تا این شرکت بتواند بر زمان ارائه شده مبنی بر پرتاب موشک پایبند باشد.

در صورت عدم ارسال مجوز پرتاب، اسپیس ایکس مجبور است تا استار شیپ را در مرکز فلوریدا مستقر کند و این اقدام منجر به تعویق این پروژه در بعد از ماه می ‌خواهد شد. فضاپیمای استار شیپ تقویت‌کننده قدرتمندی دارد که می‌تواند نسبت به هر سفینه‌ای که تابه‌حال ساخته شده رانش بیشتری داشته باشد، و ناسا امیدوار است تا از این سفینه برای سفر به مریخ، ماه و فراتر از آنها استفاده کند.

مطالب خواندنی:  کاوشگر ناسا برای بررسی سیاه‌چاله‌ها به فضا می‌رود

منبع: Digital trends

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=34875

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.