• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
اخبار امروز : 2
0
3

پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد مصرف بیشتر تخم‌مرغ ممکن است به محافظت در برابر پوکی استخوان کمک کند

  • کد خبر : 45999
  • 10 فروردین 1403 - 12:36
پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد مصرف بیشتر تخم‌مرغ ممکن است به محافظت در برابر پوکی استخوان کمک کند
تحقیقات جدید ارتباطی بین خوردن تخم‌مرغ و بهبود تراکم استخوان پیدا کرده‌اند که نشانگر خطر کمتر پوکی استخوان است. کارشناسان می‌گویند مصرف تخم‌مرغ می‌تواند تولید آنزیم خاصی در بدن را که منجر به استخوان‌های محکم‌تر می‌شود، بهبود بخشد. این تحقیق و تحقیقات دیگر نشان می‌دهد که خوردن روزانه یک تا دو عدد تخم‌مرغ می‌تواند به افراد در تقویت سلامت استخوان و قلب کمک کند.

پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد مصرف بیشتر تخم‌مرغ ممکن است به محافظت در برابر پوکی استخوان کمک کند

تحقیقات جدید ارتباطی بین خوردن تخم‌مرغ و بهبود تراکم استخوان پیدا کرده‌اند که نشانگر خطر کمتر پوکی استخوان است. کارشناسان می‌گویند مصرف تخم‌مرغ می‌تواند تولید آنزیم خاصی در بدن را که منجر به استخوان‌های محکم‌تر می‌شود، بهبود بخشد. این تحقیق و تحقیقات دیگر نشان می‌دهد که خوردن روزانه یک تا دو عدد تخم‌مرغ می‌تواند به افراد در تقویت سلامت استخوان و قلب کمک کند.

ممکن است همزدن تخم‌مرغ صبحانه‌تان فراتر از سیر نگه داشتن شما تا ناهار عمل کند – همچنین ممکن است اسکلت شما را تقویت کند.

به گزارش مجله زیبایی سبز به نقل از هلث، یک مطالعه جدید نشان داد که مصرف کل تخم‌مرغ با تراکم مواد معدنی بیشتر استخوان در جمعیت ایالات متحده مرتبط است.  این تحقیق در ژانویه در مجله‌ی «غذا و عملکرد» منتشر شد.

مدت‌ها است که غذاهای غنی از کلسیم مانند سبزیجات برگ‌دار و لبنیات به عنوان سالم‌ترین انتخاب‌ها برای استخوان‌ها شناخته می‌شوند، اما آن‌ها تنها غذاهایی نیستند که از یک اسکلت محکم پشتیبانی می‌کنند. این تحقیق جدید می‌تواند تخم‌مرغ را به عنوان گزینه‌ی غذایی دیگری برای کاهش خطر پوکی استخوان (استخوان‌های ضعیف) تثبیت کند.

ویهانگ چن، مدیر بخش بهداشت حرفه‌ای و محیط زیست در دانشگاه علم و فناوری هواژونگ، نویسنده‌ی این مطالعه به Health گفت: «این اولین مطالعه‌ای نیست که مصرف تخم‌مرغ را با سلامت استخوان مرتبط می‌کند.»

یک بررسی مقدماتی پیش‌چاپ که در اکتبر منتشر شد، خواستار شواهد بیشتری در این مورد شد، اما گفت که تخم‌مرغ ممکن است راهی برای افزایش تراکم استخوان و کاهش خطر شکستگی در افراد مسن باشد.  چن اشاره کرد که تحقیقات دیگری مانند مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۱ در مجله‌ی «سلامت میان‌سالی» نیز رابطه‌ای بین خوردن تخم‌مرغ کامل و داشتن استخوان‌های محکم‌تر را شناسایی کرده‌اند.

با این حال، مطالعه‌ی چن و همکارانش ممکن است تأثیر بیشتری نسبت به مطالعات قبلی داشته باشد، زیرا به گفته‌ی او، شامل شرکت‌کنندگان بیشتری بوده است.

مطالب خواندنی:  تخم مرغ بومی چیست و چه خواصی دارد؟

در ادامه، نظر کارشناسان را درباره‌ی مطالعه‌ی جدید و همچنین اینکه چگونه تخم‌مرغ ممکن است به شما در محافظت در برابر پوکی استخوان کمک کند، خواهیم خواند.

پژوهشگران به تراکم مواد معدنی استخوان (BMD) شرکت‌کنندگان و همچنین نتایج نظرسنجی آن‌ها در مورد مصرف تخم‌مرغ دسترسی داشتند. تحلیل تیم نشان داد شرکت‌کنندگانی که روزانه حداقل ۳.۵۳ اونس تخم‌مرغ کامل مصرف می‌کردند – معادل حدود دو تخم‌مرغ بزرگ – در استخوان ران و ستون فقرات خود تراکم مواد معدنی استخوان (BMD) به طور قابل توجهی افزایش یافته بود.

تراکم مواد معدنی استخوان، میزان کلسیم و سایر مواد معدنی موجود در استخوان‌ها را اندازه‌گیری می‌کند. تراکم مواد معدنی استخوان (BMD) پایین نشانه‌ای از پوکی استخوان است – زمانی که استخوان‌ها تراکم کمتری دارند، بیشتر در معرض شکستگی قرار می‌گیرند.

از آنجایی که با افزایش سن، استخوان بیشتری از دست می‌دهیم تا بسازیم، افراد مسن در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به پوکی استخوان قرار دارند. به ویژه، زنان مسن ممکن است بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری باشند زیرا سطح استروژن (که به ساخت و حفظ استخوان‌های سالم کمک می‌کند) پس از یائسگی کاهش می‌یابد.

اما سن و جنسیت تنها عوامل مؤثر در خطر پوکی استخوان فرد نیستند. تغذیه ناکافی، کمبود فعالیت بدنی، سیگار کشیدن، مصرف بیش از حد الکل و مصرف طولانی مدت داروهای خاصی مانند کورتیکواستروئیدها همگی می‌توانند فرد را در معرض خطر ابتلا به استخوان‌های ضعیف و شکننده قرار دهند.

چرا ممکن است تخم‌مرغ بتواند استخوان‌ها را سالم نگه دارد؟

تخم‌مرغ به عنوان یک گزینه کم کالری برای صبحانه و همچنین به دلیل داشتن مقدار متوسط پروتئین (حدود ۶ گرم در هر تخم‌مرغ بزرگ) شناخته شده است. با این حال، ممکن است افراد برای محافظت از سلامت استخوان خود به تخم‌مرغ روی نیاورند – از این گذشته، تخم‌مرغ سرشار از کلسیم نیست و تنها حاوی ۲۴ میلی‌گرم یا حدود ۲ درصد از نیاز روزانه توصیه‌شده برای بزرگسالان است.

مطالب خواندنی:  مزایای سلامتی نوشیدن آب شنبلیله با معده خالی

اما طبق مطالعه جدید «غذا و عملکرد»، به نظر می‌رسد تخم‌مرغ آنزیم‌هایی در بدن به نام فسفاتاز قلیایی را فعال می‌کند که می‌توانند استخوان‌ها را تقویت کنند.

چن توضیح داد: «فسفاتاز قلیایی (ALP) گروهی از آنزیم‌ها هستند که عمدتاً در کبد، استخوان‌ها، کلیه‌ها و غیره وجود دارند و نشانگر متابولیسم استخوان هستند و بخشی از تخم‌مرغ نیستند.» «مصرف کل تخم‌مرغ می‌تواند بر تولید ALP تأثیر بگذارد که به طور قابل توجهی بر تراکم مواد معدنی استخوان در هر دو استخوان ران و ستون فقرات کمری تأثیر می‌گذارد.»

محققان دریافتند که نقش ALP حدود ۷۲ درصد از تأثیر تخم‌مرغ بر تراکم استخوان در استخوان ران و ۸۳ درصد در ستون فقرات کمری را تشکیل می‌دهد.

چن گفت: «[این نشان می‌دهد] بخش زیادی از فواید مصرف تخم‌مرغ بر این نواحی استخوان به دلیل تأثیر آنها بر سطح ALP است.»

علاوه بر این اثر آنزیمی، تخم‌مرغ همچنین سرشار از چندین ماده مغذی است که از استخوان‌های سالم حمایت می‌کند.

«تخم‌مرغ حاوی ویتامین D است که به بدن شما در جذب کلسیم، معدنی ضروری برای استخوان‌های قوی کمک می‌کند»، کاترین پایپر، متخصص تغذیه ثبت‌شده و بنیانگذار «متخصص تغذیه ضد پیری» به Health گفت. «علاوه بر این، تخم‌مرغ سرشار از پروتئین، روی و سایر مواد معدنی است که به سلامت کلی استخوان کمک می‌کند.»

در واقع، پروتئین موجود در تخم‌مرغ دلیل دیگری برای توانایی‌های آن در ساخت استخوان است.

چن گفت: «تخم‌مرغ منبع عالی پروتئین است و مطالعات قبلی نقش ضروری پروتئین در متابولیسم کلسیم و فسفر، انتقال ویتامین و تعادل بازسازی استخوان را نشان داده‌اند.»

پروتئین تخم‌مرغ حتی حاوی توالی‌هایی از اسیدهای آمینه به نام پپتیدهای زیستی است که ممکن است فواید بیشتری برای استخوان‌ها داشته باشد، همانطور که او اشاره کرد.

مطالب خواندنی:  تاثیر مصرف «کولین» در دوران بارداری بر میزان تمرکز کودک

قرار دادن تخم‌مرغ در رژیم غذایی شما

سال‌هاست که بحث در مورد تندرستی تخم‌مرغ با نگرانی‌هایی در مورد منجر شدن به کلسترول بالا یا بیماری‌های قلبی و عروقی همراه بوده است. با این حال، تحقیقات نشان می‌دهد که تخم‌مرغ می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای قلب باشد، و انجمن قلب آمریکا حتی آمریکایی‌ها را تشویق می‌کند تا روزانه یک عدد تخم‌مرغ کامل به عنوان منبعی از پروتئین باکیفیت مصرف کنند.

پایپر افزود: «مطالعات نشان می‌دهند که مصرف متوسط تخم‌مرغ (حدود یک تا دو عدد تخم‌مرغ کامل در روز) تأثیر قابل توجهی بر سطح کلسترول در افراد سالم ندارد.»

پایپر گفت، افرادی که از قبل کلسترول بالایی دارند، باید در مورد مصرف تخم‌مرغ با پزشک خود صحبت کنند، اما به طور کلی، به نظر می‌رسد خوردن حدود دو عدد تخم‌مرغ در روز باعث بهبود سلامت قلب و استخوان می‌شود.

هنگام گنجاندن تخم‌مرغ در یک رژیم غذایی سالم، فقط به خاطر داشته باشید که نحوه پخت آن مهم است.

پایپر پیشنهاد کرد: «تخم‌مرغ را آب‌پز، عسلی یا با حداقل روغن به صورت نیم‌پخته میل کنید. این روش‌های پخت، ارزش غذایی تخم‌مرغ را بدون افزودن چربی‌های ناسالم به حداکثر می‌رساند.»

علاوه بر این، چیزهایی که با تخم‌مرغ می‌خورید می‌توانند بر تندرستی وعده‌ی غذایی بیفزایند یا از آن بکاهند.

او افزود: «برای رویکردی متعادل‌تر، تخم‌مرغ را با غذاهای سرشار از مواد مغذی مانند سبزیجات، غلات کامل و میوه‌ها ترکیب کنید. به املت‌های پر از سبزیجات، نان تست آووکادو، سالاد یا ساندویچ‌های گندم کامل با تخم‌مرغ فکر کنید.»

لینک کوتاه : https://www.greenbeautymag.com/?p=45999

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.